Need soms advise pls

MeXeS

MF'er
28 jan 2003
82
0
Utrecht
Ik heb sinds een paar dagen een motor op het oog
een cbr 600 bouwjaar 95 met 15000 km op de teller
en een bos uitlaat en voor de prijs van 4500 euro

Ben afgelopen zondag wezen kijken naar de motor en
het zag er goed uit, alleen een klein scheurtje aan de
zijkant bij een schroef maar dan kan er altijd wat
van de prijs af.

Is dit een beetje een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ik ben helemaal niet thuis in de motors en weet niet goed
waar ik op moet letten bij de koop ervan. Ik ben van plan
om straks nog even een proefritje te maken om te voelen
hoe de motor rijdt en klinkt. Eventueel wil ik langs een
motordealer rijden of deze naar de motor wil kijken. Echter
wil ik een complete check-up dan kan dit pas volgende week.

Als dit voor mijn gevoel in orde is en er op het
eerste gezicht weinig aan de motor mankeert wat is jullie advies
hierin.

Alvast bedankt voor alle adviezen
 
Als je niet thuis bent in motoren zou ik niet teveel op je eigen gevoel vertrouwen en het ding lekker door de dealer na laten kijken. Dan maar een weekje later!
 
Motordealer in de buurt bellen en vragen of je zo binnen kan vallen zodat ze hem even na kunnen lopen.

Hele rare dingen kijken ze dan niet naar maar kost nagenoeg niets als ze al iets rekenen en zij kunnen even kijken naar de schade (of er eventueel meer aan de hand is) en slijtage gevoelige onderdelen.
 
Ik heb al contact gehad met de dealert en ik kon langs rijden bij hem dat was geen probleem, echter kan hij dus alleen een niet al te diepe blik op de motor werpen.

En ik weet niet hoe de verkopende partij er tegenover staat, (kan dit informeren) om de motor een dag kwijt te zijn.

Ik ben van plan om nu even langs te rijden en dan een quick check up te doen en dan even af te wachten wat hun te zeggen hebben
 
Ik heb al contact gehad met de dealert en ik kon langs rijden bij hem dat was geen probleem, echter kan hij dus alleen een niet al te diepe blik op de motor werpen.

En ik weet niet hoe de verkopende partij er tegenover staat, (kan dit informeren) om de motor een dag kwijt te zijn.

Ik ben van plan om nu even langs te rijden en dan een quick check up te doen en dan even af te wachten wat hun te zeggen hebben
Lijkt me een goed plan...
 
Tuurlijk, naar een motordealer stappen...........pfff die willen juist een motorfiets aan jou verkopen |( Dus hoe objectief zal hun mening dan zijn :Z

Prcisssss...NOPE!ZERO! Je kan beter iemand meenemen die er een kijkje op heeft...

suc6 verders ennuh :] safe
 
Tuurlijk, naar een motordealer stappen...........pfff die willen juist een motorfiets aan jou verkopen |( Dus hoe objectief zal hun mening dan zijn :Z

Prcisssss...NOPE!ZERO! Je kan beter iemand meenemen die er een kijkje op heeft...

suc6 verders ennuh :] safe

Ze zijn niet allemaal zo O-) . By the way, je kunt het ook op een andere manier bekijken. Stel dat de motor in slechte staat is, en je laat 'm maken bij de dealer, verdient hij er minstens zo veel aan. :)
 
Kijk dit is nu iets dat ik niet vertouw, 1995 met 15.000 km op de teller, das 1800 km per jaar :?
 
Je moet doen alsof het je eigen motor is en tijdens de proefrit langs de dealer rijden en zeggen dat je de motor wilt inruilen bij hun. Dan kijken ze hem helemaal voor je na en zeggen ze je precies in welke staat de motor is. Werkte goed bij ondergetekende.......
 
Ik heb inmiddels een proefritje achter de rug
Dat was erg opwindend, was lang geleden dat ik
motor had gereden maar zeeeer verslavend.

Ben langs de dealert gereden en die heeft even
gekeken, zover hij kon zien zag het er allemaal
goed uit. Motorisch klonk het nog goed allemaal

De motor zelf reed goed, zat net een nieuwe
achterband op, beetje glibberen soms maar
reed lekker, motorisch vond ik hem zelf ook goed
klinken, geen gekke dingen.

Motor heeft vrij lang stil gestaan en was van iemand
die er vooral met lekker weer op reed. Ben van plan
om de motor te kopen voor 4350.

Even afwachten nog....

hehe kan niet wachten ;)
 
Hallo,

EUR 4.500,- vind ik persoonlijk nogal veel !

Mijn vriendin verkoopt haar CBR 600 van '94 met 23.000 km voor EUR 3.500,-.
Deze moto heeft net een groot onderhoud gehad, liggen nieuwe banden op (voor en achter) en ook een carbon Spes-uitlaat. Bovendien is het een heel mooie kleurencombinatie, namelijk de allereerste 'Fireblade' kleuren : wit, paars, rood/oranje.

Maar ja, de algemene tendens is natuurlijk wel dat de moto's in België aanzienlijk goedkoper zijn.
 
prijzen vind ik nogal aan de hoge kant.
ik dacht dat enkel de nieuwprijs in Nederland duurder was maar dit geld blijkbaar ook voor tweedehandse modellen.

Ik heb hier effe gekeken wat ze hier ongeveer vragen

Honda CBR600 97 : 4000
Honda CBR 93 : 3000
Honda fireblade 96 ( tiger ) ( 23.000 km ) : 4000

Is het niet interessant om die dingen in te voeren bij jullie of ben je dan evenveel kwijt ????
 
Hallo,

EUR 4.500,- vind ik persoonlijk nogal veel !

Mijn vriendin verkoopt haar CBR 600 van '94 met 23.000 km voor EUR 3.500,-.
Deze moto heeft net een groot onderhoud gehad, liggen nieuwe banden op (voor en achter) en ook een carbon Spes-uitlaat. Bovendien is het een heel mooie kleurencombinatie, namelijk de allereerste 'Fireblade' kleuren : wit, paars, rood/oranje.

en nog intresse in mijn ZX6? ;)
 
Sigma,

In principe wel maar dan moet eerst de CBR verkocht zijn.

In 'mijn' garage krijgen we er EUR 3.500,- voor maar daar staat momenteel niets interessant voor haar, dus ff een probleemke.

Jij zal ook niet beter wegkunnen met CBR dan een ZX6R hé ? :)
 
R (Kurt) 6,

Die prijzen zijn wel wat overdreven denk ik ofwel wrakken !

Bv. die prijs van die blade is echt wel te laag, ik volg die op de voet voor mijn vriendin en je vindt er bijna nergens geen onder de EUR 4.500 - 5.000, laat staan een '96.

Geef me die gegevens dan maar eens door !!!
 
hierzo, ( heb er ook nog één van 94 voor 3000 gevonden )
als ik dit op 5 min kan vinden moeten er nog véél meer te vinden zijn


Site: motor.2dehands.be
Database: Motoren
Type: Aangeboden
Merk: Honda
Type(nummer): Fireblade 900RR
Kenteken: MR 1000
Soort: Racer
Kleur: goud
Cylinderinhoud: 751 - 1000cc
Aantal cylinders: 4-cilinder
Bouwjaar: 1996
Kilometerstand: 20.000-30.000 km
Advertentie tekst: HONDA Fireblade 900RR, Kleur Tiger, bj. 96, 28000 km, zr gde st., weg wegens tijdsgebrek, Tel. +32 (0)478 34 35 95. slechts 4000 EURO
Bedrag: EUR 4000.00
Plaats: 3870 Heers

Naam: Roland
Email: alain_roland@hotmail.com - Reageer
Telefoon: +32 (0)478 343595
Advertentie nummer: 1616805
Geplaatst op: 9-1-2003 15:34
 
Terug
Bovenaan Onderaan