neerleggen motor

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
Bij het monteren van de motor op het frame, voor de 2de maal nu. Bij de eerste keer had ik mijn motorblok mooi gemonteerd en dan zag ik pas dat ik nog een tussenstuk vergeten was die tussen de brug en het motorblok moet komen. Spijtig genoeg was ik vergeten dat ik bij de eerste maal bij montage al olie in mijn blok had gedaan.

Dus bij het neerleggen van mijn motor zat er nog olie in het blok. Kan deze olie nu in de cilinder gekomen zijn? Kan dit kwaad om de motor neer te leggen als versnellingsbak olie in de motor zit?

bedankt
 
volgens mij kan dit geen kwaad hoor. De olie kan niet boven de zuigers komen want die sluiten gewoon af, misschien een enkel druppeltje omdat je zuigerveren bij een koude motor nog niet zijn uitgezet maar dat geeft niet zo. En voor de rest komt de olie toch door heel het blok. (als je het over een 4-takt hebt dan he)En na een schuiver waarbij de motor dus op ze kant ligt kan je ook gewoon weer verder rijden. Als het bij kapschade is gebleven dan.
 
dan kan het zeker geen kwaad, aangezien de cilinder afgesloten is van de rest van het blok, en het de bedoeling is dat de versnellingsbak olie al de rest smeert. Wel even der op letten dat, omdat er waarschijnlijk wel wat olie via je overloopslangetje naar buiten is gekomen, je de olie weer bijvult. Wacht hier wel een kwartiertje mee na het rechtopzetten van de motor. Bij mijn motor duurt het bijvoorbeeld zeker tien minuten voor de olie overal op gelijk niveau zit.
 
Mijn blok heeft wel voor een half uur op zijn kant gelegen. Er kan dus echt geen druppel versnellingsbak olie aan de cilinder geraken?
versnelligsbak is een aparte ruimte ofzo?
 
yep versnellingsbak, alle tandwielen, koppeling en blabla is volledig gescheiden van de cilinder, mits je pakkingen en keerringen goed zijn. Al zou je der mee in een kermis atractie gaan zitten zou het nog geen kwaad kunnen als ie maar goed in de gordel zit ;)
Vergeef me de stomme reactie maar het is al laat en als de drank in de man zit......
dan lult deze man iig heeeel slap
 
Terug
Bovenaan Onderaan