Nefom tegen motorlawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar


wat vinden anderen van het aanhoudende gezeur over motoren?
in principe vind ik het niet overmatig lawaai maken en bewoners in populaire motor gebieden hun rust gunnen sociaal en wenselijk. Wel vind ik de tendentieuze kreten met veel uitroeptekens minstens zo storend als open uitlaten. Het afsluiten van dijken voor alle motorrijders omdat een minderheid lawaai maakt is discriminerend en debiel. Ik baal een beetje dat behalve langs het IJsselmeer tussen Hoorn en Enkhuizen nu ook in Bergen en de kuststreek wethouders zich hiermee gaan bezig houden. Voor de techneuten: maakt een standaard motor ook meer lawaai dan de maximale decibels Of is dat onzin?
 
Voor zover ik weet maakt een standaard motor niet teveel lawaai; op het frameplaatje staat aangegeven hoeveel db een motor mag produceren. Als ie daaraan voldoet is ‘t - wettelijk - in orde. Dat iemand dat dan toch nog als lawaai ervaart is jammer maar helaas.

Probleem is dat groepjes als de NEFOM andere - irreële - geluidsnormen wil hanteren (max 70 db), en in hun ‘strijd’ uitspraken doet zonder deugdelijk onderliggend onderzoek.
 
Voor zover ik weet maakt een standaard motor niet teveel lawaai; op het frameplaatje staat aangegeven hoeveel db een motor mag produceren. Als ie daaraan voldoet is ‘t - wettelijk - in orde. Dat iemand dat dan toch nog als lawaai ervaart is jammer maar helaas.

Probleem is dat groepjes als de NEFOM andere - irreële - geluidsnormen wil hanteren (max 70 db), en in hun ‘strijd’ uitspraken doet zonder deugdelijk onderliggend onderzoek.
En die uitspraken worden klakkeloos overgenomen en geloofd door anderen waardoor die NEFOM een steeds groter draagvlak krijgt. Zorgelijk en Vermoeiend :z
 
Het is de manier waarop ze rijden zoals eerder al aangegeven is, een dikke HD die op het gemakje voorbij plopt of een racer met 15k toeren is toch wel verschil in beleving van dezelfde aantal decibels.
 
denk dat de meeste klachten komen door de manier van rijden van veel motorrijders , er zijn er heel veel die denken dat ze op een circuit zitten , hier tenminste wel
Helaas geldt op menig circuit een geluidsnorm die strenger is dan op straat.. :z
 
Een dikke HD die op het gemakje voorbij plopt of een racer met 15k toeren is toch wel verschil in beleving van dezelfde aantal decibels.
Het nare is dat wij dit wel zo beleven/weten, maar dat die zeikerds er geen onderscheid in (kunnen/willen) maken en (getuige hun eerdere berichtgeving) het liefst alles op een hoop gooien.

Je hebt imo helemaal gelijk.
Nu de beleidsmakers dit nog aan t verstand brengen...
 
Er zijn al zoveel topics over dit onderwerp, dat nog een topic niets toevoegt.

3AB3E16F-B4BD-4868-BC11-7E38D4AB3023.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan