Nek brace/bescherming

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
Hallo medecrossers :).
Ik heb onlangs een nekbeschermer gekocht. Ik heb gehoord en gelezen dat velen het een lastig ding vinden omdat je de nek dan nog maar amper kunt bewegen.
Nu is mij opgevallen dat als ik hem omdoe, dat ik nog vrij veel bewegingsruimte heb!.
Overgens is het niet zo veel dat ik de nek nog kan overstrekken. (kom er wel in de buurt).
Maar aangezien iedereen zegt dat zo'n ding je bewegingsvrijheid zo beperkt vraag ik me af of ik wel een goede heb?
Ik zag maar 1 maat hangen. en dat was gewoon voor 'volwassenen'.

Wat zijn jullie ervaringen met nekbeschermers?
 
Heb je het over een 'gewone' nekrol, of over bv. de meer geavancerde Lyatt brace?
De tweede heeft veel afstel-mogelijkheden, daar moet je echt wel even mee knutselen voordat 'ie goed zit.
Zelf gebruik ik overigens nog geen van beide.
 
Ik bedoel een 'gewone' nekrol.
Niks bijzonders, aan de voorkant bij je keel zit hij vast met klitteband.

Het leek mij een goede investering m.b.t veiligheid. Maar heb mijn twijfels of die wel werkt.
 
Citaatje:

"virtually unnoticeable to side-to side head motion yet upon rolling motion of the head you can notice it’s there and gives you support and a feeling of security while riding"

Hoop dat je er wat mee kunt :)

Vanavond ff het blok erin hangen he, en dit weekend weer crossen! *O* Hoop dat er geen problemen zijn met het blok.
 
Laatst bewerkt:
ik heb inderdaad ongeveer de zelfde en zie dat er dus toch nog wel ruimte over is tussen helm en nekbeschermer
 
Ik sprak iemand die had ook zo'n bandje om toen hij viel. Hij had toen een nek/wervel kneuzing. Als hij er geen om had, had hij zijn nek gebroken. Dus het werkt wel zo'n nek band!!
 
volgens mij gaan die nek rollen verplicht worde bij de knmv.
een leatt brace schijnt trouwens een stuk beter te zitten dan zo´n nekrol(een stuk minder benauwd enzo)maarja die zijn ook wel heel wat duurder.ik denk dat het tijd word voor mij om ook maar eens naar zoiets opzoek te gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan