Nep motoragent op de A4??

KawaMaup

MF veteraan
11 mei 2003
1.814
0
Den Haag
Facebook
Rijd ik vanmorgen rond half 7 thv de samenvoeging A44/A4 ri A' dam..zie ik voor me naar wat het lijkt een motoragent die andere weggebruikers wild maande tot zachter rijden (je kent het wel..dat gewapper met die linkerarm) omdat de borden op 90km stonden..Hij schoot achter elke auto of bus aan die hem voorbij kwam zetten en ging er dan heel provocerend naast rijden en wild naar binnen kijken. Hij had een gele fluor jas aan en een volgens mij een witte of zilveren systeemhelm die, zoals de motorpolitie wel vaker rijd, omhoog geklapt stond. Hij had de nodige refelectie op z'n koffers maar niet die originele van de politie. Hij reed wel een BMW, had een bluetooth setje in de helm (want blauw knipperledje aan de linkerzijkant van de helm) maar verder totaal niks wat ook maar bij mij de gedachte zou kunnen wekken dat dit een undercover agent was of een agent op weg naar zn werk...Ben er uiteindelijk eens vlak achter, ernaast en ervoor gaan rijden maar kon ook nergens iets vinden wat op een undercover motor zou moeten duiden. Meestal kun je wel wat zien in de koffers of een cameraatje achter het windschermpje of in de grill of een klein antennetje voor contact met de meldkamer oid. Uiteindelijk spoot hij vlak voor de afrit naar de A5 (daar moest ik heen) er als een mongool vandaar richting schipholtunnel (zeker 160+, ik reed zelf nl al dik 140 op de afrit).

Nou ben ik zo handig geweest om vooral niet zn kenteken te onthouden dus is het waardeloos zoeken. Ik twijfel nu of ik er een melding van moet maken bij de politie. Zou nl wel voor lul staan als het uiteindelijk wel een diender was.

Weet iemand of het eigenlijk is toegestaan om buiten dienst weggebruikers te attenderen op hun rijgedrag of te dwingen hun rijgedrag aan te passen? Ik weet wel dat er wel eens agenten in hun vrije tijd iemand aanhouden die een diefstal oid pleegt, maar gewoon maar iedereen temporiseren die voor mijn gevoel niet overdreven veel harder rijd dan toegestaan..Ik denk dat het verschil met de toegestane snelheid van de meesten hooguit een km of 10 was. Niet iets om je nou op een grote 5 baans weg enorm druk over te maken.

Ik heb dit topic geopend omdat ik op de gedachte hiervan kwam nadat ik op het journaal iets hoorde over een nepagent en om te kijken of meerdere mensen deze vent hebben gezien.
 
wellicht stond er verderop een flitser waar deze man vanaf wist en dus probeerde hij alle medeweggebruikers te waarschuwen.
 
uhm...denk je dat nou echt?...nee joh, dan doe je niet zo debiel en niet 3 a 4 km achter elkaar
 
Vroeger speelde ik ook politietje en mn vriendje was de gemenerik

Deze man is hier nooit mee gestopt
 
wel eens een waarschuwing gekregen van een agent in een ford ka met zn werkkleding nog aan, neem aan dat het na diensttijd was na, ik was onderweg naar huis was denk ik ongeveer 17:00 ofzo.. ik was allang blij dat t me niks kostte omdat ik inhaalde over doorgetrokken streep, dus ja het was een top agent ;-)
 
Volgens mij dragen agenten geen hesjes in hun vrije tijd.....
t was geen hesje, wel zo'n fluor jas maar volgens mij zitten er bij de motorpolitie ook nog reflectiestukken ingenaaid.

en ja...als ie inderdaad n zn vrije tijd het werken niet kan laten...dan is ie wel heeeel enthousiast bezig hoor.
Als ie nou achter een stel wegpiraten aan zou rijden..maar dit waren allemaal bestuurders die " met de flow mee reden" zeg maar.
 
Lekker boeiend gast. Waar maak je je druk om?
Laat die dude lekker de moraalridder spelen.

Zolang hij geen ambtshandelingen gaat verrichten heeft niemand er last van...

Dat het een ongelofelijke kneus is is weer een ander verhaal.

Maar zo denk ik erover :W
 
Dagelijks rijden er tientallen nepagenten over de A4, kijk maar in het gelehesjestopic. '(
 
Outfit is helemaal geel, ook gele helm, met idd zilveren reflectiebanen. En 'politie' op de rug.
motoragent_603842d.jpg

Geen idee of er nog agenten in een verouderde motoroutfit rondrijden. Die was 'witter', met witte helm.

Als de striping suggereerde dat 't een agent is, maar er stond geen 'politie' op de rug, zou ik er een melding van maken. Zelfs als 't een agent-in-verouderd-pak zou zijn, hoeft 'ie nog niet debiel te doen.
 
Laatst bewerkt:
t was geen hesje, wel zo'n fluor jas maar volgens mij zitten er bij de motorpolitie ook nog reflectiestukken ingenaaid.

Sorry, my bad.
Teveel in het hesjes topic gezeten :+

en ja...als ie inderdaad n zn vrije tijd het werken niet kan laten...dan is ie wel heeeel enthousiast bezig hoor.
Als ie nou achter een stel wegpiraten aan zou rijden..maar dit waren allemaal bestuurders die " met de flow mee reden" zeg maar.

Volgende keer kenteken noteren en even bellen.
Hoewel ik een marechaussee in diensttijd wel eens op gelijksoortige wijze te werk heb zien gaan komt dit niet over als standaard optreden van een agent in z'n vrije tijd.
 
Laatst bewerkt:
Lekker boeiend gast. Waar maak je je druk om?
Laat die dude lekker de moraalridder spelen.

Zolang hij geen ambtshandelingen gaat verrichten heeft niemand er last van...

Dat het een ongelofelijke kneus is is weer een ander verhaal.

Maar zo denk ik erover :W

Hoe zou jij het vinden als je door een dwaas op je rijgedrag word gewezen terwijl ie daar geen recht toe heeft. Het probleem is dat er mensen vol in de ankers schieten met alle gevaren van dien. Dat is mijn probleem gast :?
 
Sorry, my bad.
Teveel in het hesjes topic gezeten :+Volgende keer kenteken noteren en even bellen.
Hoewel ik een marechaussee in diensttijd wel eens op gelijksoortige wijze te werk heb zien gaan komt dit niet over als standaard optreden van een agent in z'n vrije tijd.

Ja dat was mijn gebrek. Ik was eigenlijk te flabbergasted om zo slim te zijn z'n kenteken te onthouden.
Overigens zag zn kleding er absoluut niet uit zoals hierboven te zien is. Ook niet op het oude witte tenue. Ik krijg echt het gevoel dat hier zo'n rare pipo aan het rijden was. Gewoon er genot in scheppen dat anderen voor je afremmen en zich het apelazerus schrikken. :(
 
Lekker boeiend gast. Waar maak je je druk om?
Laat die dude lekker de moraalridder spelen.

Die 'dude' zorgt er anders voor dat mensen schrikachtig gaan remmen.

Met name op een drukke autosnelweg als de A4 levert dit hinder cq gevaar op....
 
Laatst bewerkt:
Rijd ik vanmorgen rond half 7 thv de samenvoeging A44/A4 ri A' dam..zie ik voor me naar wat het lijkt een motoragent die andere weggebruikers wild maande tot zachter rijden (je kent het wel..dat gewapper met die linkerarm) omdat de borden op 90km stonden..Hij schoot ..........................................


Had hij een luchtbuks bij zich :?
 
Ja dat was mijn gebrek. Ik was eigenlijk te flabbergasted om zo slim te zijn z'n kenteken te onthouden.

Nu je het een keer hebt meegemaakt is het eerste dat door je hoofd schiet de volgende keer; Kenteken,kenteken,kenteken.... :+ ;)
 
en? en?

U betaalt voor dit nummer het lokale tarief...
U wordt doorverbonden...
* Celine Dion * Mariah Carey * Jantje Smit * ...
Nog 13 wachtenden voor u...
 
Ik denk niet dat een echte agent zo te werk zou gaan.

Overigens werd er vanochtend in het nieuws gerept over controles op de A5, dus het lijkt me stug (mocht het tóch een echte agent zijn) dat je dan op de A4 alvast gaat lopen waarschuwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan