Nepagent op de A27

Dantan

Rookie
8 sep 2013
12
0
Diepe zucht. Ik wist van het bestaan, en ben er nu zelf 1 tegengekomen.

Zoals dagelijks rijd ik vandaag in mijn koekblik naar huis over de A27 bij Utrecht richting A1 achter een tweetal bouwvakkerbusjes op de linkerbaan. Op een geven moment zie ik iets van een gele reflecterende helm met bijbehorende jas in mijn spiegel verschijnen en hou er natuurlijk rekening mee geconfronteerd te worden met een motoragent. En inderdaad: het overige verkeer is onder de indruk en probeert 'model' te gaan rijden. Binnen no-time zit de motormuis achter op mijn bumper en maakt zich breed in mijn spiegel. Echter, door de afwijkende kleur van zijn motor en het ontbreken van het woord POLITIE met bijbehorend zwaailicht trek ik de conclusie met net zo'n een gewone sterveling als ik zelf ben te maken te hebben.

Als de twee busjes naar de rechterbaan gaan versnel ik, haal ze in en ga vrij snel naar de rechterbaan om ruimte te maken voor deze nep bromsnor, maar blijf wel de snelheid van ca. 135 km/u houden. De dames in Sotsji schaatsen vandaag de 1000 meter en daar wil ik thuis nog wat van meekrijgen.

Wat gebeurt er? De loser komt naast me rijden, houdt dezelfde snelheid aan en zodra ik oogcontact maak maant hij mij met een neergaande beweging van zijn hand dat ik snelheid moet minderen!! Toen ik hem trachte via gebaren te vragen wie hij dan wel was begon hij een partij moeilijk te doen (ik moet zeggen, hij zag er werkelijk bijna echt uit. Zelfs het spiraalkoord van zijn helm naar het stuur en de reflecterende stickers achterop zijn helm ontbraken niet). Om aan te geven dat ik maling aan hem had, gaf ik nog wat gas bij en toen werd meneer helemaal boos. Hij gaf ook gas, schoot vooruit en omdat er ik moest inhalen kwam ik op de linkerbaan weer achter hem te rijden.

Ik verwachte nog meer blabla van hem, maar toen ik met mijn GSM wat fotos maakte van hem veranderde zijn gedrag direct, hij werd zenuwachtig. Het was voor hem te druk om weg te schieten en kon ik hem dus goed bijhouden. Zo zijn we samen de A1 richting Amsterdam opgegaan en kwam ik op een gegeven moment voor hem te rijden. Hij dorst schijnbaar niet meer in te halen en is waarschijnlijk van armoe de eerste de beste afslag er van af gegaan.

Persoonlijk vind ik je zielig als je zoveel moeite doet om de indruk te wekken dat je met een motoragent te maken hebt. Niet alleen de helm met bestickering en de jas, het zwarte spiraalkoord naar je stuur en je gedrag zorgt ervoor dat een hoop mensen van slag raken, krampachtig gaan rijden, gaan remmen, etc. Ergens in je leven is het fout gelopen of heb je een verkeerde afslag genomen zonder het besef te hebben dat je de overige weggebruikers in gevaar brengt.

Wat doen we hier nou mee? Moeten we er uberhaupt wat mee doen met zulke losers? Ik rijd dagelijks hier maar kan mij niet herinneren hem eerder gezien te hebben. Hoop trouwens dat het hierbij blijft.

33opgk8.jpg


2pph5w5.jpg


343t92t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een achterlijke pauper! die moet me toch eens een keer gebaren gaan lopen maken.
Even naar het politiebureau gaan met fotos en kenteken en zeggen dat hij heeft geprobeerd je staande te houden
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er? De loser komt naast me rijden, houdt dezelfde snelheid aan en zodra ik oogcontact maak maant hij mij met een neergaande beweging van zijn hand dat ik snelheid moet minderen!! ik moet zeggen, hij zag er werkelijk bijna echt uit. Zelfs het spiraalkoord van zijn helm naar het stuur en de reflecterende stickers achterop zijn hel ontbraken niet).

Ergens in je leven is het fout gelopen of heb je een verkeerde afslag genomen zonder het besef te hebben dat je de overige weggebruikers in gevaar brengt.

Wat doen we hier nou mee? Moeten we er uberhaupt wat mee doen met zulke losers? Ik rijd dagelijks hier maar kan mij niet herinneren hem eerder gezien te hebben. Hoop trouwens dat het hierbij blijft.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er staat een tekst op de zijkant van de koffers ? Enige idee wat daar staat ?

BMW K1600... iig iemand die er wat geld in heeft gestoken :X

Ik zie zo 1,2,3 niets wat juridisch er daadwerkelijk aan gedaan kan worden.
Met een witte motor, gele jas/helm en zwarte broek/spiraalsnoer enz rijden is ook niet verboden.
Zelfs handgebaren geven is niet verboden.

Ik denk ook wat het een wannabee is, wellicht zou je de foto's en bevindingen toch eens kunnen melden bij een politieburo.
Persoonlijk zou ik hem iig benaderen met de vraag wat hij van plan is en vastleggen dat ie zich zo gedraagt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie het is, maar ik herken het design van de stickering op de koffers (er is er maar 1 die dat zo doet). Ik ga hem even bellen en kijken of ik naam en een 06 kan vinden van dit trieste figuur.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha wat een ontzettende debiel.....
Volgende keer rechts inhalen, dikke middelvinger, en dan afwachten welke bevoegdheden meneer heeft :)

Zou me verbazen als ik ooit zo'n flapdrol tegenkom, hoop het eigenlijk van wel..!
 
Ik kan helaas zijn kenteken niet zien, anders had ik deze even in een bericht hier getikt. Mooi voor google :) Shaming and blaming... ;)
 
heeft hij nu ook een oranje pit achterop de koffer :?

wat zal die vent thuis een kenau van een vrouw hebben zitten :X
 
:') Hij heeft het leuk gedaan, en als hij zich nou niet bemoeide met medeweggebruikers, maar puur en alleen dit gebruikte om op te vallen had ik er nog wel om kunnen lachen ook.
Ik zou zeggen, orginele foto's + je verhaal naar de politie sturen. Doen er vast niet direct iets mee, maar ze zullen het vast wel kunnen waarderen en er aandacht aan besteden als er meer meldingen van komen.
 
Laatst bewerkt:
Wel oneerlijk. Alleen het leuke gedeelte van het vak uitoefenen.... Lekker een dagje draaien op de motor..

Als het een echte kerel is draait hij vannacht nog een baliedienst erachteraan!

:+
 
Het is een verkeersregelaar.
Dat soort motoren zie ik wel vaker rijden.
Is misleidend.
full


full
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier niet topics over geweest +- veel maanden geleden? Kan me iets herinneren dat ik zo'n idioot al eerder heb gezien hier op MF.
 
die wordt vanzelf een keer van de weg geplukt. zo'n oranje zwaailamp is tegenwoordig verboden op de motor. ik zou als je het kenteken van de motor kan lezen op 1 van je foto's gewoon eens een praatje gaan maken op het bureau en dan de foto meenemen natuurlijk. en dan eens vragen of die waus bekend is bij de politie als werknemer of als wannebee. zijn ze vast wel in geïnteresseerd.
 
Laatst bewerkt:
Het is een verkeersregelaar.
Dat soort motoren zie ik wel vaker rijden.
Is het "net niet".

Lijkt het inderdaad op. Of iemand die in ieder geval aan het werk is of aan het werk gaat.
 
Laatst bewerkt:
Zo rijden er vele duizenden over 's lands wegen, zie ook het gele hesjes topic.
Als je een oranje hesje draagt, word je voor een vuilnisman aangezien.
Met een geel hesje ziet men een politieagent, daarom zijn die dingen zo populair. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan