Nepal: van Pokhara naar Muktinath.

Sphyrnidus

MF veteraan
29 jun 2004
6.839
992
Zuid Holland
De afgelopen maand waren we in Nepal en reden o.a. deze bijzondere weg van Pokhara naar Muktinath en Kagbeni. De weg is 120 km lang en we deden er twee dagen over op de heen en ook op de terugweg. Het was dus best heftig met soms 5 km per uur. Ben je in voor een uitdaging die verder gaat dan de Eifel, kijk dan eens op FB bij “Bikers for India” We reden op Royal Enfields, zoals oa de Himalayan
 
Laatst bewerkt:
En heb in in de tempel je motorpak uitgetrokken en ben je in je onderbroek onder de waterstralen gaan lopen?

Leuke film, al is dit geploeter door de modder niets voor mij.
Wel een punt van kritiek; die muziek past echt totaal niet bij de inhoud. Hier hoort Nepalese jengel muziek onder. Nu is het net een industriele instructie film.
 
Ja muziek is lastig, wil je geen gezeik met YouTube tegenwoordig danmoet je hun muziek gebruiken.
En nee ik ben niet, zoals sommige andere toeristen, mee gaan doen met de hindoes en boeddhisten . Ik ben immers geen van beide en zal dus ook niet opeens daar aan religie rituelen deelnemen, net zo min als ik hier aan religieuze rituelen mee doe.
 
Ik heb dat 2 jaar geleden op een Chinese imitatie Honda 250 crosser gedaan.
Ik vond het een fantastische route!

Ook de Royal Enfield Classic 350 en Bajaj Pulsar 220 hadden geen enkele moeite met die route.
 
De Himalayan kan het prima aan, hij is ook makkelijk hanteerbaar. Mijn vrouw reed op een Bullit en de twee anderen op Thunderbird. Ik moet zeggen de betrouwbaarheid van de Royal Enfields was matig. We hebben veel technische problemen gehad. Bij onze vorige trip hadden we dat niet zo, toen hadden we alleen een paar lekke banden.

De Himalayan is een leuke motor voor beginners. Hij is vrij laag voor een allroad en je kan er goed op staan, ook als je wat langer bent. Het aantal pk’s is beperkt, maar de trekkracht is aardig. De remmen zijn matig en de ABS doet niks. Als je niet langer bent dan 180 cm is hij denk ik redelijk comfortabel.
Ik zou hem zelf nooit kopen, ook al kost hij weinig. De Bullit is heel klein en laag, de Thunderbir zit iets ruimer.
 
De reden dat ik dit vraag is omdat ik zelf nog sterk zit te twijfelen of ik volgend jaar op een Enfield naar Ladakh zal gaan.
Aan de ene kant zijn India en Nepal mijn favoriete landen en de Bullet vind ik een prachtige motor.
Maar aan de andere kant heb ik een enorme hekel aan off road rijden. Dat was mij vorig jaar in Sikkim erg slecht bevallen.
Ik ben net terug van de Annapurna circuit trekking en heb de route van TS dus ook gezien.

P1190004C.jpg
 
Leh-Ladakh heb ik niet gereden. Maar ik weet dat de wegen daar ook slecht zijn. Categorie karrenspoor. Wil je dat toch doen en er wat lol aan beleven, doe dan eerst een off-road training. Dat was voor deze reis ook zinvol, want we hebben behoorlijk gehobbeld. Ik heb redelijk wat off-road ervaring en mijn vrouw inmiddels ook, daarmee was het goed te doen. Maar een in ons gezelschap had dat niet en die heeft het erg zwaar gehad.
 
Een off-road training voor deze route?

Ik vond het een erg gave route, maar ook niet zo overdreven dat je er voor op training hoeft hoor.
Als je een hekel hebt aan off-road rijden, maar het moet toch... Dan zou ik ook iets kiezen dat er voor gemaakt is ipv een Bullet.
 
Ik bedoelde, dat als je geen enkele off-road ervaring hebt, dan is het, zeker als het geregend heeft, best een zware route om te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan