Nerveus voorwiel

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Ik rij nu sinds een paar dagen een CBR uit 94 alleen heb ik af en toe het idee dat mijn voorwiel een beetje een loopje met me neemt. Voelt gewoon niet helemaal lekker aan maar dat kan misschien ook door mij komen :) .

Gisteren eens gekeken of er een instructieboekje onder mijn zadel lag maar die is er dus niet. Kan ik die ergens on-line bestellen? Kan ik eens met mijn vering gaan spelen eens kijken of dat iets helpt.
 
Volgens mij is het dezelfde band als die er standaard op zat.

Speling in mijn voorvork kan ik controleren door hem tegen een muur te zetten en gas te geven? Motor heeft maar weinig km's gereden dus dit lijkt me niet het probleem of er moet met de km-teller gerommeld zijn.

 
Voorvorkspeling kan je ook controleren door je rem in te knijpen en naar voren te duwen, als er meer beweegt dan alleen het inveren weet je dat er wat loos is.

Daarnaast kan je de motor ook op de middenbok zetten en het voorwiel heen en weer wiebelen. Speling valt dan meteen op.
 
Gisteren eens naar de garage gewees en conclusie:

Voorband komt uit het jaar nul en is wat vreemd gesleten, hij liet het me zelf ook voelen en er zitten inderdaad allemaal gekke bobbeltjes op dus meteen maar een afspraak gemaakt voor volgende week om er een BT010 onder te leggen :) . Hopen dat het geheel dan een stuk zekerder aan voelt maar dat moet wel lukken.

Deze week nog maar even rustig rijden....jammer dat je een voorband niet op kan roken })
 
let volgende week ook nog maar op dan!
zo'n nieuwe voorband voelt de eerste 200 km echt niet zeker aan dus kijk goed uit je doppen (vooral rioolputjes en zebrapaden, en als het regent... dubbel opletten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan