Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Signalerings borden worden 4 van de 5 keer om niks aangezet en veroorzaken files.
vanochtend de botlek tunnel in vlak ervoor een berg rook en glas / plastic wat ik omhoog en opzij zie vliegen, en ja hoor zes koekblikkers boven op elkaar.
ik kon nog goed remmen en uitwijken omdat ik over en langs de auto's heen kijk pakte voor mij dus ook nog goed uit hoe het achter mij is gegaan heb ik maar niet meer naar gekeken.
gelukkig toch alleen blik schade zo op het eerste gezicht.
vanmiddag terug hele botlek tunnel afgesloten iedereen over de brug, en een trauma heli op het asfalt, dat zal wel minder zij geweest.
al met al ik blij ben dat ik met de motor was gelukkig niet in de file.
Dat was voor mijn vriendin, die vanaf de linkerbaan in de tunnel uit moest wijken voor een vrachtwagen die plotseling van de middenbaan naar de linkerbaan kwam. Omdat er nog een vrachtwagen achter haar reed is ze het gat ingedoken waar de vrachtwagen vandaan kwam op de middenbaan en helaas voor haar stond het verkeer daar stil ( wat ze niet kon zien door de vrachtwagen die het zicht belemmerde ) en is ze met een gangetje van 40 / 50 km/u achterop een pick-up bestelbus geklapt die net weer begon met op trekken. Zij weet er weinig meer vanaf maar van getuigen hebben we vandaag begrepen dat ze een aantal meter door de lucht is gevlogen om daarna op het rechterkant + helm op het asfalt te kwakken. 2 automobilisten hebben daarna gelijk de rijdbaan geblokkeerd waar ze lag en haar bijgestaan tot de politie en trauma heli er was.
Gelukkig is ze vanmiddag na 1 nachtje in het Dijkzicht ziekenhuis weer thuis gekomen met alleen maar wat blauwe plekken en veel spierpijn. Heel veel geluk gehad, dus en een hevig geschrokken thuisfront.
Dat zou ik niet weten.ook met volle belading? en zo ja, hoe remt ie dan, ook prima? ( serieuze vraag, nog geen ervaring mee nml. )
manoeuvreDat was voor mijn vriendin, die vanaf de linkerbaan in de tunnel uit moest wijken voor een vrachtwagen die plotseling van de middenbaan naar de linkerbaan kwam. Omdat er nog een vrachtwagen achter haar reed is ze het gat ingedoken waar de vrachtwagen vandaan kwam op de middenbaan en helaas voor haar stond het verkeer daar stil ( wat ze niet kon zien door de vrachtwagen die het zicht belemmerde ) en is ze met een gangetje van 40 / 50 km/u achterop een pick-up bestelbus geklapt die net weer begon met op trekken. Zij weet er weinig meer vanaf maar van getuigen hebben we vandaag begrepen dat ze een aantal meter door de lucht is gevlogen om daarna op het rechterkant + helm op het asfalt te kwakken. 2 automobilisten hebben daarna gelijk de rijdbaan geblokkeerd waar ze lag en haar bijgestaan tot de politie en trauma heli er was.
Gelukkig is ze vanmiddag na 1 nachtje in het Dijkzicht ziekenhuis weer thuis gekomen met alleen maar wat blauwe plekken en veel spierpijn. Heel veel geluk gehad, dus en een hevig geschrokken thuisfront.
Dat was voor mijn vriendin, die vanaf de linkerbaan in de tunnel uit moest wijken voor een vrachtwagen die plotseling van de middenbaan naar de linkerbaan kwam. Omdat er nog een vrachtwagen achter haar reed is ze het gat ingedoken waar de vrachtwagen vandaan kwam op de middenbaan en helaas voor haar stond het verkeer daar stil ( wat ze niet kon zien door de vrachtwagen die het zicht belemmerde ) en is ze met een gangetje van 40 / 50 km/u achterop een pick-up bestelbus geklapt die net weer begon met op trekken. Zij weet er weinig meer vanaf maar van getuigen hebben we vandaag begrepen dat ze een aantal meter door de lucht is gevlogen om daarna op het rechterkant + helm op het asfalt te kwakken. 2 automobilisten hebben daarna gelijk de rijdbaan geblokkeerd waar ze lag en haar bijgestaan tot de politie en trauma heli er was.
Gelukkig is ze vanmiddag na 1 nachtje in het Dijkzicht ziekenhuis weer thuis gekomen met alleen maar wat blauwe plekken en veel spierpijn. Heel veel geluk gehad, dus en een hevig geschrokken thuisfront.
De trucker heeft het altijd gedaanmanoeuvre
Deze keer gaat het NIET over WIE het gedaan heeft, maar wel over de gevolgen van HOE men het gedaan heeft.De trucker heeft het altijd gedaan
Deze keer gaat het NIET over WIE het gedaan heeft, maar wel over de gevolgen van HOE men het gedaan heeft.
En uiteraard:
ik zie géén controles gebeuren op verkeerd uitgevoerde manoeuvres, maar ik word wel dagelijks minstens 20 keer op snelheid gecontroleerd.
Maar bedankt dat je mij er even op attent maakt dat het deze keer toch wel weer een trucker was.
Dat maakte ik wel op uit jou opmerking.Deze keer gaat het NIET over WIE het gedaan heeft, maar wel over de gevolgen van HOE men het gedaan heeft.
En uiteraard:
ik zie géén controles gebeuren op verkeerd uitgevoerde manoeuvres, maar ik word wel dagelijks minstens 20 keer op snelheid gecontroleerd.
Maar bedankt dat je mij er even op attent maakt dat het deze keer toch wel weer een trucker was.
Hoe kun jij toch iedere keer weer op datzelfde onderwerp uitkomen?
Ik zou eens gaan praten met iemand....blijkbaar zit er iets dwars
eigenlijk is er dus niks gebeurt
ook met volle belading? en zo ja, hoe remt ie dan, ook prima? ( serieuze vraag, nog geen ervaring mee nml. )
Aha, dus jij remt niet, je gooit gewoon het anker uitIk geef je het adviess om niet al te dicht achter mij te rijden als ik hard in de ankers ga, er zitten op mijn busje een paar hele mooie lompe geventileerde schijfremmen, die voor meer remkracht zorgen, dan menig koekblik aankan. Heb al menigmaal de rem weer losgelaten, om de achterkant van mijn busje (en mijzelf dus ook ) heel te houden. Ik mag ruim 1100 kg in het ding proppen en kom eigenlijk niet boven de 500, terwijl de remmerij wel op dat hogere gewicht is berekend.
Ik kan me wel voorstellen dat je zoiets even van je af wilt schrijven...
Dat maakte ik wel op uit jou opmerking.
Je kunt je ook afvragen wat er was gebeurd als hij niet een strook had gewisseld.
Dan was in ieder geval een pick-up de helft korter geweest.
Ik ben het op bepaalde punten best met je eens maar in dit geval dus niet.
Hoe vervelend ik het ook voor de motorrijdster vind, het is niet verstandig om zonder enig overzicht een gat in te duiken.
Harde les dus.
Kom net van m'n werk vanuit A'dam op de A4 richting Den Haag. Ik rij op die driebaansweg voorbij dat zwart/wit geblokte viaduct op de linkerbaan, daar rij ik altijd flink door op de linkerbaan richting de file die meestal begint ter hoogte van het volgende viaduct. Word vroegtijdig 70 aangegeven op de borden... Verminder vaart om aantesluiten, kijk in mn spiegel, doe ik altijd als ik een file nader... Zie ik een zwarte Vito met hogesnelheid aankomen ik schat met een gangetje of 100.. ik denk die gaat te hard, ik tik m'n rem aan om te seinen, hij verminderd ietsjes, ik ga rechts van de linkerbaan rijden, hij komt me voorbij, beseft dat het voor em stilstaat, trapt bovenop z'n rem, banden beginnen te roken, stuurt links uit, ik stuur mezelf zo dat ik tussen de file door kan gaan, en ik zie em zo de berm in rijden..
Ik ben rustig de file ingetuft... naderhand wilde ik teruggaan om een klap op z'n broodmolen te geven... De schrik zit er behoorlijk in wat een kneus!
Ik haat die sukkels in die kutbusjes.
Maar goed.. ik ben er gelukkig nog