Net bijna het leven uitgereden op de A4 :(

Hornet600F

MF'er
2 mei 2007
123
0
Kom net van m'n werk vanuit A'dam op de A4 richting Den Haag. Ik rij op die driebaansweg voorbij dat zwart/wit geblokte viaduct op de linkerbaan, daar rij ik altijd flink door op de linkerbaan richting de file die meestal begint ter hoogte van het volgende viaduct. Word vroegtijdig 70 aangegeven op de borden... Verminder vaart om aantesluiten, kijk in mn spiegel, doe ik altijd als ik een file nader... Zie ik een zwarte Vito met hogesnelheid aankomen ik schat met een gangetje of 100.. ik denk die gaat te hard, ik tik m'n rem aan om te seinen, hij verminderd ietsjes, ik ga rechts van de linkerbaan rijden, hij komt me voorbij, beseft dat het voor em stilstaat, trapt bovenop z'n rem, banden beginnen te roken, stuurt links uit, ik stuur mezelf zo dat ik tussen de file door kan gaan, en ik zie em zo de berm in rijden..

Ik ben rustig de file ingetuft... naderhand wilde ik teruggaan om een klap op z'n broodmolen te geven... De schrik zit er behoorlijk in wat een kneus!

Ik haat die sukkels in die kutbusjes.

Maar goed.. ik ben er gelukkig nog 8-)
 
wat een aap in die vito, maar aan de anderre kant heb je wel je dosis adrenaline voor de rest van de week gehad neem ik aan.
 
Zo dacht het wel denk voor de komende maand, ik zie het maar als een 'wake-up call'. 'Iedereen' zegt altijd wel motor rijden is zo gevaarlijk, dan gebruik ik als verweer ja, maar ik stuur zelf die motor.. ja, maar het hoeft niet jou schuld te zijn... :X nee, idd.. ik was in denial waarschijnlijk. B|
 
Die bussies hebben veel te veel powerrrrrrr en zijn vaak grote aso`s :Y

Gelukkig is het goed verlopen voor jouw ! :}
 
Laatst bewerkt:
Busjes zouden begrenst moeten worden op 130 ofzo B| Graag ook met een automatische begrenzing op 85 wanneer er met een aanhanger wordt gereden B|

Niet dat je daar in deze situatie iets aan had gehad maar toch. Rijgedrag van sommige busjespiloten is soms echt niet normaal meer :N
 
Laatst bewerkt:
Go, altijd leuk om zo'n genuanceerde mening te lezen. |(
Ach ongenuanceerd..... 't Is inderdaad zo dat veel van die busjes een berg power hebben waardoor je er met gemak veel te hard mee rijdt.

Heb regelmatig een bullbar met daarachter een fikse bestelbus (liefst met aanhanger) vol in m'n spiegels. Echt geen uitzondering hoor.
 
kom ik daarstraks van me werk.. op een brug tussen 2 lichten rijd links een licht vrachtbusje met zo'n laadbak, en een aanhangwagen met lift erop...

gooit links voor me een l*l in een mercedes de rem er vol op op die bus ff in te laten voegen waardoor een bende noordafrikaantjes in een gofje alles moet toegooie en uitwijke om er niet vol op te knalle |(

zag het al komen.. ff later gaan ze die mercedes vol voorbij en voor die bus rijden die intussen rechts was gaan rijden en gooie ze express alles toe... waardoor die bus moet noodremme en uitwijken op de vluchtstrook van die autoweg en bijna 2 scooters meeneemt :X :X :X

zij natuurlijk volgas er vandoor...

je houd 't niet voor mogelijk hoor |( sommige mensen willen precies echt verongelukken :X
ben vorige week zelf express aangereden op de motor, gelukkig zonder val en schade

opleten met die gekken op de baan :(
 
Ach ongenuanceerd..... 't Is inderdaad zo dat veel van die busjes een berg power hebben waardoor je er met gemak veel te hard mee rijdt.

Heb regelmatig een bullbar met daarachter een fikse bestelbus (liefst met aanhanger) vol in m'n spiegels. Echt geen uitzondering hoor.
Ik weet nog wel een type voertuig waar dat voor geld. ;)
Maar daar hoor je mij niet over klagen O-)
 
Reed gister tussen de file door met een gangetje van 50km
Verkeer reed zelf 35/40 km

Zie ik 5 meter voor me ineens een hoop rook onder de vracht wagen vandaan komen
Kijk ik goed, geblokkeerde wielen, hij stond 1 meter achter zijn voorligger stil :P

hij zal wel geschokken zijn, ben blij dat ik niet netjes tussen had gevoegd en dat hij niet uitweek naar links want dan was het :W
 
nou ja.. je hebt het overleefd en idd rijden die vitootjes gewoon veel te hard vaak... ik ben echt geen heilige als het op hard rijden aankomt, maar als ik 150 rij (met de auto) en die gasten komen me nog voorbij alsof ik stilsta, vraag ik me toch altijd even af of ze geladen zijn ja of nee...
 
Een paar weken geleden stond ik voor het rode stoplicht, Afslag krimpen a/d IJssel, richting Algerabrug.
Hoor ik een hard gepiep van banden staat er een busje vlak achter mij stil.

Lekker geslapen achter het stuur.
 
Ik moet gelijk denken aan het ongeval dit weekend:
Zoetermeer - Een 52-jarige motorrijder uit Delft verongelukte zaterdag 10 mei omstreeks 22.45 uur bij een ongeval op de Afrikaweg in Zoetermeer. De man kwam door nog onbekende oorzaak ter hoogte van de oprit A12 in botsing met een 62-jarige automobilist uit Zoetermeer. Het slachtoffer raakte zwaargewond en overleed ter plaatse.

Reactie onder dit bericht:
"Helaas gaat het hier om mijn buurman die netjes op zijn beurt voor het rode licht stond te wachten. Hij is vanachter aangereden door de dronken automobilist die noch het stoplicht noch mijn buurman heeft gezien verklaart de automobilist zelf."

Het kan dus ook goed fout aflopen.
Ik wens de familie van de motorrijder veel sterkte.
En de dronken automobilist zal het ook niet makkelijk hebben om in de spiegel te kijken, de rest van zijn leven..........
 
Kom net van m'n werk vanuit A'dam op de A4 richting Den Haag. Ik rij op die driebaansweg voorbij dat zwart/wit geblokte viaduct op de linkerbaan, daar rij ik altijd flink door op de linkerbaan richting de file die meestal begint ter hoogte van het volgende viaduct. Word vroegtijdig 70 aangegeven op de borden... Verminder vaart om aantesluiten, kijk in mn spiegel, doe ik altijd als ik een file nader... Zie ik een zwarte Vito met hogesnelheid aankomen ik schat met een gangetje of 100.. ik denk die gaat te hard, ik tik m'n rem aan om te seinen, hij verminderd ietsjes, ik ga rechts van de linkerbaan rijden, hij komt me voorbij, beseft dat het voor em stilstaat, trapt bovenop z'n rem, banden beginnen te roken, stuurt links uit, ik stuur mezelf zo dat ik tussen de file door kan gaan, en ik zie em zo de berm in rijden..

Ik ben rustig de file ingetuft... naderhand wilde ik teruggaan om een klap op z'n broodmolen te geven... De schrik zit er behoorlijk in wat een kneus!

Ik haat die sukkels in die kutbusjes.

Maar goed.. ik ben er gelukkig nog 8-)


vanochtend de botlek tunnel in vlak ervoor een berg rook en glas / plastic wat ik omhoog en opzij zie vliegen, en ja hoor zes koekblikkers boven op elkaar.

ik kon nog goed remmen en uitwijken omdat ik over en langs de auto's heen kijk pakte voor mij dus ook nog goed uit hoe het achter mij is gegaan heb ik maar niet meer naar gekeken.

gelukkig toch alleen blik schade zo op het eerste gezicht. :o



vanmiddag terug hele botlek tunnel afgesloten iedereen over de brug, en een trauma heli op het asfalt, dat zal wel minder zij geweest.

al met al ik blij ben dat ik met de motor was gelukkig niet in de file. *D
 
nou ja.. je hebt het overleefd en idd rijden die vitootjes gewoon veel te hard vaak... ik ben echt geen heilige als het op hard rijden aankomt, maar als ik 150 rij (met de auto) en die gasten komen me nog voorbij alsof ik stilsta, vraag ik me toch altijd even af of ze geladen zijn ja of nee...
bwah, 170 heb ik toch regelmatig aangetikt (maar dan met de V230 luxeversie)
 
Ik moet gelijk denken aan het ongeval dit weekend:
Zoetermeer - Een 52-jarige motorrijder uit Delft verongelukte zaterdag 10 mei omstreeks 22.45 uur bij een ongeval op de Afrikaweg in Zoetermeer. De man kwam door nog onbekende oorzaak ter hoogte van de oprit A12 in botsing met een 62-jarige automobilist uit Zoetermeer. Het slachtoffer raakte zwaargewond en overleed ter plaatse.

Reactie onder dit bericht:
"Helaas gaat het hier om mijn buurman die netjes op zijn beurt voor het rode licht stond te wachten. Hij is vanachter aangereden door de dronken automobilist die noch het stoplicht noch mijn buurman heeft gezien verklaart de automobilist zelf."

Het kan dus ook goed fout aflopen.
Ik wens de familie van de motorrijder veel sterkte.
En de dronken automobilist zal het ook niet makkelijk hebben om in de spiegel te kijken, de rest van zijn leven..........

Mensen met drank op achter het stuur moeten ze hun leven lang het rijbewijs afpakken...en duizenden eurie's boete geven stelletje mongolen... vaak rijden ze een ander hartstikke dood, zoals hier een motorrijder...maar even zovaak fietsers of kinderen... en zelf wandelen ze de vlgnd dag met een kater van de drank weer verder.. :r :r :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan