Net een rechtzaak gehad

Daarna GertJan, die had geen verklaring van zijn werkgever mee (tip, mocht het je ooit overkomen, ALTIJD verklaring meenemen dat je voor je werk je rbw nodig hebt!) en hij kon dus niet voldoende aantonen dat hij niet zonder rbw kan, hij is dus veroordeeld tot het restant van de 4 maand rijontzegging (nog 3 maand en een week) uit te zitten. Hij moet 630 euro betalen, en heeft geen voorwaardelijk verder.


Begrijpend lezen is ook een vak hè :P


:j :) Was idd te langzaam met begrijpen :z en te snel met posten... daarna was de verbinding weer te traag om het snel te verbeteren.

Denk dat ik zo maar naar huis ga.. Gata niet meer lukken vandaag :+
 
Gewoon effe uit nieuwsgierigheid :? :?

Stel, je toont bij het verlaten van de rechtszaal, dus na de uitspraak, je respect voor de rechter door je broek te laten zakken en je middelvinger op te steken.

Kunnen ze je boete nog herzien, of krijg je nu een nieuwe, vanwege belediging (hoezo???) van het hof?

(Etienne
Gewoon zo binnen komen. Je straf staat toch al vast voordat je úberhaupt iets mag zeggen :r
Klinkt ongeloofwaardig, maar ik mocht het nu zelf ondervinden. Recht :? ---> :j
 
Ja wat kan ik zeggen, ben zelf niet zo`n enorme
hardrijder(met naked ook wat lastiger).
Ik ben het wel volledig met je eens dat het weer
eens een onzin uitspraak is.
Als je nou met 99 langs een school was geknalt,
maar daar is de boete lager voor als met dit
geval.Om te :r
En dat de snelweg niet leeg was maar er nog 2
andere motorrijders waren is ook al zoiets.
Die kennen het risco toch en reden met dezelfde
snelheid(als ik het goed begrepen beb).
Mijn motto , zolang je geen onschuldige verkeers-
deelnemers in gevaar brengt , gassen maar.
En dat ze niet objectief zijn is natuurlijk helemaal
om te :r . Dan kun je toch niet meer van recht
spreken. Dat het gevaarlijk voor jezelf is en dat
ze je daarvoor willen beschermen oke , maar als
iemand nou dit gevaar opzoekt. Moet hij/zij toch
zelf weten. Bergbeklimmers moeten ook vaak gered
worden om dat ze weer iets te ver zijn gegaan.
Moeten die dan ook een boete krijgen.
Iedereen heeft hier natuurlijk een mening over,
maar ik vind dat we af en toe de mensen iets te
veel beschermen. Gaan zometeen ook nog zeggen wat
er dan gebeurd als er een kind de snelweg over-
steekt.Dan kun je met 120 eerder reageren als met
200+. :j .
Jammer dan ,dat kind heeft daar niks te zoeken en
dat is dan de schuld van de ouders en niet van
de scheurder. In de bebouwde kom is het een ander
verhaal , maar ik heb zo het vermoeden dat we
zometeen overal nog maar 15 km/h mogen omdat er
dan nog minder doden vallen.Wat heb je dan in
godsnaam nog aan motorvoertuigen. Het is gewoon
gevaarlijk op de weg en als je dit gevaar kan
beperken oke , maar het moet niet te gek worden.
 
gerjan is het beste er vanaf...

3 maanden niet rijden....is klote...maarja daarna geen 2 jaar voorwaardelijk meer...

1x gepakt worden in die voorw. periode en je bent geweldig het zaadje...

blijft klote....800 euro is FL.1762,968 en dat is een boel geld...tering tering tering...

ik denk dat ik elke week wel minimaal een x 210 rijd....sjesus... :( wat een drama...

nou ja succes maar mannen....
 
Politierechtbank he jongens, zijn speciaal opgericht om recht aan de lopende band te kunnen uitspreken.

Dat jullie maar heel even te snel reden vind'k trouwens ook totaal geen argument.. zou vast wat langer zijn geweest als er geen bora was komen opdagen. En zowiezo heeft de politie quasi altijd maar een momentopname.

Wel had de lege snelweg een verschil mogen maken natuurlijk.

Trouwens, die z'n 4 maand uit doet.. die heeft geen voorwaardelijke straf?
 
Dat jullie maar heel even te snel reden vind'k trouwens ook totaal geen argument.. zou vast wat langer zijn geweest als er geen bora was komen opdagen. En zowiezo heeft de politie quasi altijd maar een momentopname.

Wel had de lege snelweg een verschil mogen maken natuurlijk.

Trouwens, die z'n 4 maand uit doet.. die heeft geen voorwaardelijke straf?
Was het laatste stukje richting huis wat wij reden.. Je kent dat wel > nog even voor de afslag het gas erop...even het laatste stukje....

En voorwaardelijk laten omzetten naar 4 maanden ontzegging :? Ik weet niet of dat nu meer kan. Is voor mij trouwens geen optie.
 
Politierechtbank he jongens, zijn speciaal opgericht om recht aan de lopende band te kunnen uitspreken.


Dit kan ik alleen maar beamen, die rechters die daar lopen hebben vantevoren allang bepaald wat ze gaan straffen en van enige onpartijdigheid is vaak geen sprake! De OvJ wordt in 90% van de gevallen meteen in het gelijk gesteld. Een vriend van mij werkt als bijbaantje bij een advocatenbureau, en mocht mee naar een zaak. Ook politierechter, en de politie had geen cautie gegeven (recht om te zwijgen en shit) dit is toch een goed verweer. Maar die rechter besteedde er nieteens aandacht aan!! enige argument was, zullen ze best gedaan hebben! |( Mogelijkheden voor Hoger beroep waren er niet, dus ben je al snel uitgepraat! Maar ja met de overbelasting van het gerechtelijke apparaat moet je toch iets...
 
Weer een vrouw die iets met het verkeer te maken heeft :r , die rechter. Is ook zo'n soort als Netelenbos en het zijn zowat alleen maar vrouwen die die uitspraken doen over hardrijders in het verkeer :r :r :r :r :r , zou verboden moeten worden.
En een lege snelweg betekend gas erop, wat kan er nou gebeuren als er maar geen koekblikken in de buurt zijn dan is alles oké. Want die auto's zijn de veroorzakers van al die motorongelukken!!
 
die rechter was zeker zo n oud snolletje die in haar fiat panda 80 rijdt op de linkerbaan? :)
 
:( :( :( :( :( :( :( :( :(
:( :( :( :( :( :( :( :( :(

Wat een kutzooi :r

Voor hun gewoon 1 van de zaken die ze eigenlijk geen reet interesseren, maar waar ze zich even lekker belangrijk kunnen voelen.

Trutten als rechter is helemaal k*t.

Wat betekent dat nou, 2 jaar voorwaardelijk? Dat je helemaal niet meer te hard mag rijden, of alleen dat je niet meer voor een soortgelijk vergrijp (210 dus) gepakt mag worden, want dan krijg je 4 maanden ontzegging of zo :r
 
:( :( :( :( :( :( :( :( :(
:( :( :( :( :( :( :( :( :(

Wat een kutzooi :r

Voor hun gewoon 1 van de zaken die ze eigenlijk geen reet interesseren, maar waar ze zich even lekker belangrijk kunnen voelen.

Trutten als rechter is helemaal k*t.

Wat betekent dat nou, 2 jaar voorwaardelijk? Dat je helemaal niet meer te hard mag rijden, of alleen dat je niet meer voor een soortgelijk vergrijp (210 dus) gepakt mag worden, want dan krijg je 4 maanden ontzegging of zo :r
Ik geloof dat als ik staande word gehouden met minimaal 30km te hard in die 2 jaar, dat ik dan zwaar de l*l ben. Reken dan op een half jaar rijontzegging ongeveer.

Dit gaat erg moeilijk worden, wat is nou 30 te hard? :? :(

Gaat erg lastig worden ben ik bang, ken mezelf goed genoeg en rij wel es ietsjes te hard... :(
 
Ik geloof dat als ik staande word gehouden met minimaal 30km te hard in die 2 jaar, dat ik dan zwaar de l*l ben. Reken dan op een half jaar rijontzegging ongeveer.

Geldt dat dan alleen bij staandehouding?
Flitskasten zijn niet zo'n probleem begrijp ik :?

Etienne
 
Bij een overtreding van 30+ ben je rijbewijs direct 4 maanden kwijt. Vervolgens moet je weer voor de rechtbank verschijnen voor je nieuwe overtreding.
 
Durf gelijk geen gas meer te geven, ben toch alleen maar bezig met het afspeuren van de berm enzo naar flitspalen, heb haast geen tijd meer om op het verkeer te letten! Wat een kl*teland is het toch.
 
Geldt dat dan alleen bij staandehouding?
Flitskasten zijn niet zo'n probleem begrijp ik :?

Etienne
Klopt, alleen staandehouding (dus ook laseren :( ), als je geflitst wordt valt het in principe mee, maar als je met 50+ km per uur te hard geflitst wordt krijg je waarschijnlijk wel een uitnodiging van politie dat je even mag komen verklaren waarom dat en dat voertuig wat op jou naam staat zoveel te hard reed. :(
 
die rechter was zeker zo n oud snolletje die in haar fiat panda 80 rijdt op de linkerbaan? :)

Was dat maar waar... ze zal vast links 80 rijden, maar met het inkomen wat zo'n trut verdient (ik zou er mijn handjes door dichtknijpen) heeft de trut vast wel wat groters :( , ook al doet ze er nix mee.

[edit]
Zit Fastcruiser hier mijn goede naam een beetje te bedoezelen :(
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Was dat maar waar... ze zal vast links 80 rijden, maar met het inkomen wat zo'n trut verdient (ik zou er mijn handjes door dichtknijpen) heeft de trut vast wel wat groters :( , ook al doet ze er nix mee.

Dat was ik dus...

Spider is natuurlijk niet zo onbeschaafd ;)

Hadden julie het niet op een slechte jeugd kunnen gooien? Had je zeker vrijspraak, excuses en een zak geld gekregen :(
 
daarom is die voorwaardelijk zo klote...

je kan beter 4 maanden niet mogen rijden...en dan klaar...dan 2 jaar...met een veertje in de hand aan je gashandeltje draaien... '(
 
Ik geloof dat als ik staande word gehouden met minimaal 30km te hard in die 2 jaar, dat ik dan zwaar de l*l ben. Reken dan op een half jaar rijontzegging ongeveer.

Dit gaat erg moeilijk worden, wat is nou 30 te hard? :? :(

Gaat erg lastig worden ben ik bang, ken mezelf goed genoeg en rij wel es ietsjes te hard... :(

Hee Rev, als we gaan rijden wachten we bij elke bezinepomp wel even op je hoor }) :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan