Net een rechtzaak gehad

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Vanochtend bij onze vriendjes van justitie op bezoek geweest. Ik mocht om 9:45 voorkomen, GertJan moest om 10:15 en Sander (900 RR) mocht om 10:45 in het beklaagenbankje plaatsnemen.

Om maar met de deur in huis te vallen, als dit rechtspraak in Nederland is, dan is het wel triest gesteld met dit land. :r

Kwam binnen, zag een of andere oud wijf zitten, dat was de rechter. Die begon gelijk al negatief, ze vond motoren maar niks, daar kwam het op neer. Doei objectieve rechtspraak. |( Levensgevaarlijk, onverantwoord, met wel TWEEHONDERDTIEN km per uur over een Nederlandse snelweg, hoe haalde ik het in m'n hoofd? Ik was ook een groot gevaar voor de medeweggebruikers. Toen ik opmerkte dat er geen medeweggebruikers waren maar dat de snelweg verder volkomen leeg was wimpelden ze dat af met "ja maar het verkeersbeeld kan ineens veranderen" :? . Net alsof er ineens auto's uit de lucht komen vallen ofzo. :j Wat een bullshitverhaal.

Toen de Officier nog met een totaal niet ter zake doenende opmerking dat hij gister langs Assen reed en tot zijn genoegen wel 10 politiemotoren zag controleren die die asociale motorrijders wel even zouden aanpakken. Wat die opmerking te maken had met ons geval snap ik nog steeds niet. :?

Verder de standaard verhalen van dodelijke ongelukken in combinatie met snelheid blabla :z . Gelukkig had ik een verklaring van mijn werkgever mee dat ik m'n rijbewijs beslist nodig had enzo, op basis daarvan mocht ik m'n rijbewijs houden maar werd ik wel veroordeeld tot 2 jaar voorwaardelijk :( en (na enig nadenken van de rechter, die zoog ff een bedrag uit haar duim) veroordeeld tot het betalen van 800 euro's. :(

Daarna GertJan, die had geen verklaring van zijn werkgever mee |( (tip, mocht het je ooit overkomen, ALTIJD verklaring meenemen dat je voor je werk je rbw nodig hebt!) en hij kon dus niet voldoende aantonen dat hij niet zonder rbw kan, hij is dus veroordeeld tot het restant van de 4 maand rijontzegging (nog 3 maand en een week) uit te zitten. ;( Hij moet 630 euro betalen, en heeft geen voorwaardelijk verder.

Sander moest als laatste (nadat die gasten hun koffie eindelijk ophadden :j ) en daar ben ik als publiek bij gaan zitten. Ik werd prompt weer herkend door die ouwe taart voorin (dag meneer Jorritsma, u ook weer hier :+ ) en ze zei toen ook dat ons verhaal van lege snelweg niet klopte, we reden immers met 3 man. :+

Nah ja, ook Sander werd als een klein kind behandeld wat stout is geweest en na een preek die op een kleuterschool niet zou misstaan kreeg ook hij 800 euro boete en 2 jaar voorwaardelijk.

Absurde straffen mijns inziens, gezien het feit dat wij slechts 25 secondes lang (1.8 km) 200 reden op een lege snelweg maar ja, dat is Nederland. :j :r
 
Tja, ik hoop dat je er nu goed vanaf komt.
Want als ze je nu nog eens snappen...
Sander is nu wel zijn rijbewijs een hele tijd kwijt, maar heeft wel geen voorwaardelijk boven het hoofd hangen én is er met minder boete vanaf gekomen.
 
Tja, ik hoop dat je er nu goed vanaf komt.
Want als ze je nu nog eens snappen...
Sander is nu wel zijn rijbewijs een hele tijd kwijt, maar heeft wel geen voorwaardelijk boven het hoofd hangen én is er met minder boete vanaf gekomen.

Was GertJan...
 
Tja, ik hoop dat je er nu goed vanaf komt.
Want als ze je nu nog eens snappen...
Sander is nu wel zijn rijbewijs een hele tijd kwijt, maar heeft wel geen voorwaardelijk boven het hoofd hangen én is er met minder boete vanaf gekomen.

Sander heeft hem nog > Gertjan is hem kwijt...
 
Tja, je kunt in Nederland nou eenmaal beter een moord plegen dan te hard rijden....

Had je je niet enorm dom kunnen houden? Was je niet toerekeningsvatbaar verklaard....

Op een lege weg veel te hoog gestraft!
 
[me]Ieder z'n eigen oogkleppen cq. blikveld.[/me]

Ik snap helemaal hoe jij 't ziet,


maar ik snap ook de mevrouw rechtspraak 't ziet. Die vindt motors maar enge dingen en die wordt alleen maar keer op keer geconfronteerd met negatieve feiten.


Maar van mij mag een rechter wel een flink inlevingsvermogen hebben, oftewel zo klein mogelijke oogkleppen.
 
Denk toch niet dat ik me als klein kind zou laten behandelen, al is het nog zo stom om ertegenin te gaan. Ik wil best m'n straf in ontvangst nemen, maar niet met van die kut-argumenten. :(
 
:( :( :(
Als je voor zo'n soort 'Netelenbos' bitch terecht komt kan ik me voorstellen dat elke vleugje hoop op een beetje objectiviteit snel weg is.

800 Euro boete.....SHIT man!

Jongens, veel sterkte de komende tijd (twee laaaange jaren) met het 'rustig an doen'.

Etienne
 
Jawel, de wetgeving in Nederland is buitengewoon krom, maar enigszins objectief: ook al liet de situatie het toe dat je snel kon rijden, de situatie wat hun voor ogen hebben is een beeld van druk wegverkeer.

Twee jaar is trouwens best veel! Maar goed, dat is ook weer een aparte discussie (die van dat de straf van moord soms lager kan uitvallen dan de straf die men ontvangt bij het aanbrengen van industrieel economische schade). :(
 
Op vrijdag 28 juni 2002 14:21 schreef Ohjajoh het volgende:
(190 op een 80 weg met een Lancia Delta, getuned.. ;9~)
'n maat van m'n zus is z'n leven kwijtgeraakt. '(

Z'n vriendin had vast liever gehad dat ze hem z'n auto hadden afgepakt.
 
Denk toch niet dat ik me als klein kind zou laten behandelen, al is het nog zo stom om ertegenin te gaan. Ik wil best m'n straf in ontvangst nemen, maar niet met van die kut-argumenten. :(

weet je wat het is, je krijgt het bij die mensen toch niet aan het verstand, hoe meer je tegnspreekt, hoe meer straf je oploopt, dus na30 min sta je buiten, meet meer straf dan een ander, en wat ben je ermee op geschoten, dat bij dat soort figuren motorrijders nog slechter voor de dag komen.

Moet zeggen dat ik 800 euro mee vindt vallen.
 
.... frustrerend... je kan in principe niet veel zeggen, het kan je zaak alleen maar erger maken.

Maar zo'n ......... vrouw gaat even beslissen dat je gevaarlijk bezig bent. Terwijl ze echt niet weet waar ze over lult...

2 jaar voorwaardelijk voor 1.8 kilometer.... staat lekker in verhouding.

Lang leve de Nederlands rechtspraak. ;(
 
Wouter, ik open net ook een topic |( kun jij die tekst hierin zetten ?
Heb die op slot gegooid, selecteer daar even al je tekst, kopieer die en plak die hier even in een nieuwe post. Als het niet lukt hoor ik het wel. :)
 
Ikzelf had een afspraak om 10:45 en mocht rond 12:00 naar binnen
Ik dacht dus vooraf dat er echt gesproken zou worden over de overtreding. Dat de tijd echt besteed zou worden aan de overtreding zoals wij die begaan zouden hebben, incl. omstandigheden, manier van aanhouden, etc etc... Maar vergeet het maar..

Je bent daar gewoon één van die hardrijders. Omstandigheden :? Gevaar voor anderen opleveren :?
Lege snelweg of drukke spits :? Maakt helemaal niets uit.
Of je nu 10 seconden of 10 uren te hard rijdt, je bent gewoon een crimineel.. Ik werd zelf behandeld alsof ik 15 jaar oud was en alsof m'n moeder me een preek gaf, echt niet te geloven..Ze praatte ook echt kinds.. :r

Ik ben niet zo zeer boos om die geldboete. Maar wel om hoe ik behandeld ben. dat sloeg echt alles.

realiteit is dat wij plusmin 30 seconden te hard hebben gereden op een lege snelweg met goed overzicht zonder iemand ingehaald te hebben..

Natuurlijk staan wij allemaal negatief tegen politie en rechters e.d...Maar in dit geval is dat helemaal terecht. Dit sloeg echt nergens op.
 
weet je wat het is, je krijgt het bij die mensen toch niet aan het verstand, hoe meer je tegnspreekt, hoe meer straf je oploopt, dus na30 min sta je buiten, meet meer straf dan een ander, en wat ben je ermee op geschoten, dat bij dat soort figuren motorrijders nog slechter voor de dag komen.

Moet zeggen dat ik 800 euro mee vindt vallen.
Je moet natuurlijk niet gaan beledigen, of zomaar wat sputteren, maar een mooi betoog? Als je al haar luk-raak argumenten kan ontkrachten zal ze je evengoed wel veroordelen, maar iets minder willekeurig.
 
Gewoon effe uit nieuwsgierigheid :? :?

Stel, je toont bij het verlaten van de rechtszaal, dus na de uitspraak, je respect voor de rechter door je broek te laten zakken en je middelvinger op te steken.

Kunnen ze je boete nog herzien, of krijg je nu een nieuwe, vanwege belediging (hoezo???) van het hof?

(Mag als ik pech heb binnenkort zelf ook, en ik begin aardig zin te krijgen in het hierboven beschreven kunstje)

Etienne
 
KUTverhaal... ;(

Waarom is Gerjan z'n rijbewijs wel kwijt? Had hij geen brief van z'n werkgever?

Daarna GertJan, die had geen verklaring van zijn werkgever mee (tip, mocht het je ooit overkomen, ALTIJD verklaring meenemen dat je voor je werk je rbw nodig hebt!) en hij kon dus niet voldoende aantonen dat hij niet zonder rbw kan, hij is dus veroordeeld tot het restant van de 4 maand rijontzegging (nog 3 maand en een week) uit te zitten. Hij moet 630 euro betalen, en heeft geen voorwaardelijk verder.


Begrijpend lezen is ook een vak hè :P
 
Gewoon effe uit nieuwsgierigheid :? :?

Stel, je toont bij het verlaten van de rechtszaal, dus na de uitspraak, je respect voor de rechter door je broek te laten zakken en je middelvinger op te steken.

Kunnen ze je boete nog herzien, of krijg je nu een nieuwe, vanwege belediging (hoezo???) van het hof?

(Mag als ik pech heb binnenkort zelf ook, en ik begin aardig zin te krijgen in het hierboven beschreven kunstje)

Etienne

Al wat meer over bekend?
Tis al ff geleden toch!
 
Terug
Bovenaan Onderaan