Net een VF1000F aangeschaft, zoek nu al kuipdelen

VFAndre

MF veteraan
Donateur
22 jul 2005
2.065
81
Oldenzaal
Ik ben net de (hoop ik toch) gelukkige eigenaar geworden van een VF1000F van 87 na een jaar of 4 zonder motor. I'm back!
Ik mis alleen nog een paar onderdelen: het onderkuipje en het voorspatbord (zit een niet-originele op).
Ik zag dat er wat topics stonden over verbouwingen aan VF's, misschien is er iemand die nog van bovenstaande delen te koop heeft?
Verder zal ik me denk ik wel vaker vertonen op dit forum, ziet er goed uit!
 
Ik ben net de (hoop ik toch) gelukkige eigenaar geworden van een VF1000F van 87 na een jaar of 4 zonder motor. I'm back!
Ik mis alleen nog een paar onderdelen: het onderkuipje en het voorspatbord (zit een niet-originele op).
Ik zag dat er wat topics stonden over verbouwingen aan VF's, misschien is er iemand die nog van bovenstaande delen te koop heeft?
Verder zal ik me denk ik wel vaker vertonen op dit forum, ziet er goed uit!

Izzut deze toevallig ;) Die is waarschijnlijk wel ietsje ouder dan '87...
Veel plezier ermee :]

full
 
inderdaad, je laat me schrikken, waar baseer je dat op? Morgen haal ik 'm op en zie ik ook het kenteken (voor ik betaal natuurlijk!)
 
even op marktplaats kijken of er een type op staat met de zelfde specs en een gegronde gok is zo gebeurd ;)

waarom ie jonger zou moeten zijn zie ik (ook) niet...
 
Laatst bewerkt:
Euh, jonger? Dan 87 bedoel je? Ik ben (nog) geen kenner van de VF1000F,(hoop het wel te worden)maar voor zover ik het qua model kan zien lijken de 87ers (op MP) er wel veel op, afgezien natuurlijk van de missende onderdelen.
Maar goed, eerst ff checken natuurlijk morgen voordat ie meegaat.
Ik laat morgen horen hoe het gegaan is.
 
nou, het kenteken gecontroleerd, eerst de papieren versie en om toch helemaal zeker te zijn de database bij rdw.nl: datum eerste toelating: 21-07-1987... geen andere data, dus iig geen import in 87 van een 84er oid..
In ieder geval bedankt voor het eventueel attent maken op bedrog..
Nu verder zoeken naar de onderdelen... Nog iemand met een voorspatbord en/of onderkuip? :)
 
bedankt, ik heb ze gevonden bij Roukema. Was een eindje rijden, maar was het waard. Het is toch altijd weer even schrikken van de prijzen bij de sloper... Ben er een jaar of 4 uitgeweest en teveel aan koekblikprijzen gewend geraakt. '(
 
bedankt, ik heb ze gevonden bij Roukema. Was een eindje rijden, maar was het waard. Het is toch altijd weer even schrikken van de prijzen bij de sloper... Ben er een jaar of 4 uitgeweest en teveel aan koekblikprijzen gewend geraakt. '(

Roukema is niet de goedkoopste... Jos FastFriend is een stuk betaalbaarder :) Beetje laat misschen, maar drop die eens een lijntje als je iets nodig hebt (zie het grote VF.... etc topic). Gelukkig heb je niet de hoofdprijs voor de fiets zelf betaald (gok ik). En inderdaad, als je regelmatig Marktplaats én MotorForum checkt, zie je nog wel eens waar iets van eigenaar wisselt :P En wat betreft het bouwjaar: deze modellen zijn volgens mij tot '86 gebouwd, maar veel motoren worden natuurlijk overjarig verkocht (=op kenteken gezet). Dan is '87 nog niet zo slecht hoor, drie of vier jaar overjarig zie je vaak genoeg...

Veel plezier ermee!
Lo
 
Laatst bewerkt:
Verd.., je hebt gelijk.. De mijne staat er idd bij als een 85'er FF model bedoeld voor Canada. Op zich geen probleem, hij is in 87 op de weg gekomen en daar heb ik geen problemen mee. Vwb de onderdelen, ik had het topic gelezen en gezien dat degenen die daar in gepost hebben of nog posten behoorlijke kenners zijn van de VF modellen, het enige wat ik kende was het nokkenasprobleem.Maar wie kent dat probleem niet?
Maar toch bedankt voor de tip van Jos, ik zal vast nog wel eens bij hem vragen voor het een of ander onderdeel.

Op zich loopt de motor goed, netjes, zeker na bijna 2 jaar stilstaan (en niet 1 jaar zoals in de advertentie) maar bij 2500-3000 toeren onbelast rammelt ie wel wat.(Hmmm..oorzaak distributieketting misschien?) Verder in toeren ben ik niet gegaan met een stilstaande motor
Omdat de keerring links zo lek is als een zeef en olie op de voorrem loopt, moet ik de keerringen nog eerst vervangen.Dat is geloof ik wel een kwaaltje van de VF's, ik zie het fenomeen toch regelmatig hier in topics genoemd worden. Gezien de drukte op mijn werk en andere zaken zal dat zeker nog wel een weekje duren. Daarna kan ik eigenlijk wel pas wat meer zeggen over de motor. Het starten na die tijd viel 100% mee, carburateurs leeg laten lopen, nieuwe benzine erin, auto ernaast en op die accu starten. Daar had ie nog moeite mee, maar met wat extra voltjes door de auto te laten lopen kreed ie er zin in een gaf zich gewonnen. Hij liep vrijwel meteen goed op 4 cilinders, dat had ik niet verwacht.Jos had met zijn fiets in duitsland die ook lang stil had gestaan ineens veel toeren bij het starten. Deze niet, liep lekkker rustig, viel weer mee.
maar omdat de accu na 2 jaar de eeuwige jachtvelden opgezocht had, ben ik nu dus op zoek naar een nieuwe. De lokale motorzaak vraagt 81 euro, is dat veel of niet? Ik weet nog even de prijzen niet, ik zoek wel hier en daar op internet nog.
In ieder geval zat ik de eerste keer dat ie liep gekluisterd aan een auto en dat rijdt erg vervelend, met zo'n blik op sleeptouw.
Maar goed, je had wel gelijk, de prijs van de VF was ernaar, er is behoorlijk wat afgegaan.
Ik hoop dat het genoeg was..

En vervelen zal ik me zeker niet, er zit behoorlijk wat poetswerk aan blok en frame en bouten en moeren en ... en....Ik zit me af te vragen hoe ik dat het beste schoon kan maken.. een dremel heb ik wel, nu nog een flexibele as eraan en een borsteltje...veel polijstmiddel en flink veel energie in het gangbaar maken van een aantal zaken (euh, remmen?) voordat ie van mij weer de weg op mag.
Ik reken op een week knutselen nog en dan gaat ie weer.
 
Rammel- en klopgeluiden kunnen van alles betekenen, maar ik weet ook als je lang genoeg luistert je flink paranoïde kunt worden. Ik zou dus zeker eerst lekker gaan rijden voor je aan grote operaties begint. 80 euro voor een goede accu kan zeker, maar ik ga de volgende keer lekker voor een budget-accu. De 'goede' die ik nu heb wordt nl. ook al rap minder (mede door te weinig rijden :X ).
 
nou, ben even na jouw opmerking over de budgetaccu aan het zoeken geweest: 37 euro, toch wel een behoorlijk verschil, ik denk dan ook maar dat ik dat doe. Dat is 2 accu's voor hetzelfde geld. Ik geloof niet dat een duurdere ook 2 keer zolang meegaat, mist ik 'niet laat overwinteren, dat is funest, die ervaring had ik al.. En rijden natuurlijk, je hebt gelijk, eerst maar eens zien wat er allemaal gebeurt.
 
Sow ! ..dat zijn dure accuus !!

Ik heb er hier nog twee staan. De laatste is een varta, en in juli 2004 geinstalleerd, een maand of 5 voordat mijn klepjes het opgaven...

Kopen ?! ;)

Qua kleurstelling kan het verhaal van het canadeese model met bouwjaar eind '85 heel best kloppen, en de mijne was destijds ook in '87 op papier gezet als ik me niet vergis..
Kun je je lichten uitzetten?? Waarschijnlijk niet dan ! ;)
 
Qua kleurstelling kan het verhaal van het canadeese model met bouwjaar eind '85 heel best kloppen, en de mijne was destijds ook in '87 op papier gezet als ik me niet vergis..
Kun je je lichten uitzetten?? Waarschijnlijk niet dan ! ;)

En: een Canadees heeft volgens mij altijd een teller met kilometers groot en mijlen klein (die van mij wel tenminste :] )
 
Verd.., je hebt gelijk.. De mijne staat er idd bij als een 85'er FF model bedoeld voor Canada. Op zich geen probleem, hij is in 87 op de weg gekomen en daar heb ik geen problemen mee. Vwb de onderdelen, ik had het topic gelezen en gezien dat degenen die daar in gepost hebben of nog posten behoorlijke kenners zijn van de VF modellen, het enige wat ik kende was het nokkenasprobleem.Maar wie kent dat probleem niet?
Maar toch bedankt voor de tip van Jos, ik zal vast nog wel eens bij hem vragen voor het een of ander onderdeel.

Op zich loopt de motor goed, netjes, zeker na bijna 2 jaar stilstaan (en niet 1 jaar zoals in de advertentie) maar bij 2500-3000 toeren onbelast rammelt ie wel wat.(Hmmm..oorzaak distributieketting misschien?) Verder in toeren ben ik niet gegaan met een stilstaande motor
Omdat de keerring links zo lek is als een zeef en olie op de voorrem loopt, moet ik de keerringen nog eerst vervangen.Dat is geloof ik wel een kwaaltje van de VF's, ik zie het fenomeen toch regelmatig hier in topics genoemd worden. Gezien de drukte op mijn werk en andere zaken zal dat zeker nog wel een weekje duren. Daarna kan ik eigenlijk wel pas wat meer zeggen over de motor. Het starten na die tijd viel 100% mee, carburateurs leeg laten lopen, nieuwe benzine erin, auto ernaast en op die accu starten. Daar had ie nog moeite mee, maar met wat extra voltjes door de auto te laten lopen kreed ie er zin in een gaf zich gewonnen. Hij liep vrijwel meteen goed op 4 cilinders, dat had ik niet verwacht.Jos had met zijn fiets in duitsland die ook lang stil had gestaan ineens veel toeren bij het starten. Deze niet, liep lekkker rustig, viel weer mee.
maar omdat de accu na 2 jaar de eeuwige jachtvelden opgezocht had, ben ik nu dus op zoek naar een nieuwe. De lokale motorzaak vraagt 81 euro, is dat veel of niet? Ik weet nog even de prijzen niet, ik zoek wel hier en daar op internet nog.
In ieder geval zat ik de eerste keer dat ie liep gekluisterd aan een auto en dat rijdt erg vervelend, met zo'n blik op sleeptouw.
Maar goed, je had wel gelijk, de prijs van de VF was ernaar, er is behoorlijk wat afgegaan.
Ik hoop dat het genoeg was..

En vervelen zal ik me zeker niet, er zit behoorlijk wat poetswerk aan blok en frame en bouten en moeren en ... en....Ik zit me af te vragen hoe ik dat het beste schoon kan maken.. een dremel heb ik wel, nu nog een flexibele as eraan en een borsteltje...veel polijstmiddel en flink veel energie in het gangbaar maken van een aantal zaken (euh, remmen?) voordat ie van mij weer de weg op mag.
Ik reken op een week knutselen nog en dan gaat ie weer.

Lang verhaal maar wat goed dat we er een liefhebber bij hebben....... Ik kan de tip van sjoppuh bij Jos aanbevelen ben er vorige week ook geweest...... ;)
 
Da's idd de Canadese kleurstelling die ik ook heb (zie signature O-) ) en Graspol hád. De mijne is geïmporteerd en er staat verder niets op het kenteken behalve "Datum eerste toelating". Kan dus zijn dat de jouwe (net als de mijne) een '84 er ofzo is die eerst een paar jaar in Canada heeft rondgereden. Hier bij MotorCenter Venlo zeggen ze dat dit rond die tijd een populaire motor was om in te voeren. (Mijnes is in '88 ingevoerd)
Maareh, bij de mije staat op het plaatje op het frame (ik geloof rechterkant onder motorblok ofzo) het bouwjaar (kwam ik ook achter toen ik 'm al 4 maanden had.... |( )

Anyway, veel plezier ermee!

Enne... WELKOM!
--> VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 2
need I say more? 8-)

@Graspol: Heppie die onderdelen nog die je voor me aan de kant gelegd had? in een vér verleden... Zodra mijn motor terug is van reparatie stuur ik je ff een mail om wat af te spreken.


Nou, vanmiddag hopen dat het niet regend want ik moet de hele stad doorlopen na het wegbrengen van m'n motor :(
Klote keerringen ook :X
 
Nou, bedankt allemaal voor de tips, het is inderdaad een canadees, lichten kunnen niet uit en kleine mijlen en grote kilometers in de teller, klopt als een bus.
Van dat plaatje moet ik ook even nakijken, ben nu op mijn werk en kan dus ff niet kijken, vanavond maar weer even.
Graspol, bedankt voor je accuaanbod, maar heb net gisteren een accu besteld..
En bedankt voor het warme welkom!
Het topic
--> VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 2
heb ik nog niet helemaal doorgelezen, maar ik vorder gestaag.
Oh, ja, ik ben een behoorlijke newbie op forumgebied, dus als ik vloek in de kerk, bij deze mijn excuses alvast... :)
 
Oh, en mocht je genegen zijn om die uitlaat te verhandelen tegen een schitterend origineel Honda-uitlaatsysteem (evt. met gloednieuwe dempers) dan houd ik mij ten zeerste aanbevolen...!!!!


O-)
 
@ 2 meter:

Ja natuurlijk ! Die onderdeeltjes liggen netjes droog onder een lakentje in de hoek van onze berging op je te wachten.. ik mail je wel even!
 
Da's idd de Canadese kleurstelling die ik ook heb (zie signature O-) ) en Graspol hád.

Volgens mij is deze kleurstelling niet uniek voor Canada, ik heb ook Amerikanen gezien in deze kleuren. En die van mij is juist weer de 'inverted' versie (blauw met rode bies).
 
Volgens mij is deze kleurstelling niet uniek voor Canada, ik heb ook Amerikanen gezien in deze kleuren. En die van mij is juist weer de 'inverted' versie (blauw met rode bies).
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben. Nou, 't is iig geen europese kleurstelling.

@ Nemo: joe hef meel!
 
Hmm, heb dus net van het weekend eventjes een erg kort ritje gemaakt en de motor ratelt wel bij die 2500-3000 toeren. Ik wilde eerst eens de nokkenaskettingen controleren en spannen. Maarehh...hoe span ik de kettingen? En hoe weet ik of de spanner gangbaar is, want dat wil geloof ik ook nog wel eens een probleem zijn?
Kan iemand me dat vertellen? Of me vertellen wat het nog meer zou kunnen zijn?
 
Hmm, heb dus net van het weekend eventjes een erg kort ritje gemaakt en de motor ratelt wel bij die 2500-3000 toeren. Ik wilde eerst eens de nokkenaskettingen controleren en spannen. Maarehh...hoe span ik de kettingen? En hoe weet ik of de spanner gangbaar is, want dat wil geloof ik ook nog wel eens een probleem zijn?
Kan iemand me dat vertellen? Of me vertellen wat het nog meer zou kunnen zijn?
Spannen gebeurt automatisch. Tenminste, dat is het idee van meneer Honda.... :X
Als 'ie rammelt kan dat liggen aan de ketting (te lang gerekt) of aan de spanner (te slap of blijft hangen) of aan allebei.
Ik heb van horen zeggen dat het vaak al voldoende is de ketting te vervangen. Bij GoParts.nl verkopen ze er die je met een verbindingsschakel kunt monteren, je hoeft dan niet het blok uitelkaar te trekken *D

Zelf moet ik die operatie ook nog doen.... B|


[EDIT]
Ps. 2500-3000 toeren is niet het ideale toerental om met een VF te rijden. Velen beweren dat de oliedruk dan zo laag is naar de cilinderkoppen dat je nokkenstokken dat echt niet fijn vinden :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan