Net gebeurd 01-08-04 3:31am

shoryu

Rookie
13 dec 2002
25
0
Amstelveen
Afgelopen week bochtenset en startknopje vervangen van mijn zx9r; vanochtend schoongeboend; toen met mijn perfecto fietsje fantastische rit gemaakt van Amstelveen naar Gouda voor verjaardagsbbq van een buddy.

Terugweg via Den Haag, A4 om 3am... golfje GTI doet stoer dus ik even spelen...

KNAL - TRIL TRIL - ROOOOOOOOK .... ik tussen de Shell en de KFC mijn Ninja langs de kant; sympathieke autorijder ook gestopt...

GAT IN MIJN MOTORBLOK... OLIESPOOR ACHTER MIJ... motorblok kaduk...
op laten halen door verzekeringsmensen.. net dus thuis...

uiterlijk ziet fietsje er nog steeds strakgeboend uit... ;(
heb geen geld om te laten repareren.. geen tijd en ruimte om het zelf te (leren) doen... ;(

what to do?
 
Da's vette ellende zeg! Ik neem aan dat over garantie al niet meer te spreken is? Want zonder geld of eventueel technische kennis en handigheid houdt het al best snel op.

Een handig motormaatje en een sloopblok misschien?
 
En zeer piemelig :+


De reacties zijn zoals je ze mag verwachten rond dat tijdstip :P

Zou een foto plaatsen van het gat en de verdere schade. Dan kunnen mensen beter een schatting maken van wat er precies aan de hand is en hoe moeilijk het is om de zaak te fixen.

Misschien dat er dan iemand is die je wil helpen met het repareren.

Niet geschoten is altijd mis :)
 
De reacties zijn zoals je ze mag verwachten rond dat tijdstip :P

Zou een foto plaatsen van het gat en de verdere schade. Dan kunnen mensen beter een schatting maken van wat er precies aan de hand is en hoe moeilijk het is om de zaak te fixen.

Misschien dat er dan iemand is die je wil helpen met het repareren.

Niet geschoten is altijd mis :)
:^

Haal kuipdelen even er af indien nodig (zal wel) en maak een aantal foto's, groot en goed belicht, zowel voor en nadat je het schoonmaakt. (Je zegt dat er olie uit kwam, het spoortje daarvan kan ook veel zeggen)
 
Afgelopen week bochtenset en startknopje vervangen van mijn zx9r; vanochtend schoongeboend; toen met mijn perfecto fietsje fantastische rit gemaakt van Amstelveen naar Gouda voor verjaardagsbbq van een buddy.

Terugweg via Den Haag, A4 om 3am... golfje GTI doet stoer dus ik even spelen...

KNAL - TRIL TRIL - ROOOOOOOOK .... ik tussen de Shell en de KFC mijn Ninja langs de kant; sympathieke autorijder ook gestopt...

GAT IN MIJN MOTORBLOK... OLIESPOOR ACHTER MIJ... motorblok kaduk...
op laten halen door verzekeringsmensen.. net dus thuis...

uiterlijk ziet fietsje er nog steeds strakgeboend uit... ;(
heb geen geld om te laten repareren.. geen tijd en ruimte om het zelf te (leren) doen... ;(

what to do?

kloten voor je!, maar heb je wel ff de anwb gewaarschuwd? of moet er eerst een andere motorrijder van jou olie op de bek gaan voor ze het schoonmaken?
 
nee, groene zeep is niet glad :X :P

:+

maar wat moet de anwb daarmee? Dan kun je toch veel beter rijkswaterstaat bellen? ;)


ow ja, zuigt natuurlijk bigtime voor je :(
Ik had toen de mazzel dat het alleen een afgebroken bout was, even nieuwe bout erin, schoonmaken en olie bijvullen en klaar :)
 
kloten voor je!, maar heb je wel ff de anwb gewaarschuwd? of moet er eerst een andere motorrijder van jou olie op de bek gaan voor ze het schoonmaken?

ANWB helpt echt niet, wat kunnen die doen met een auto vol reparatiemateriaal en een zakje met kattengrit. Een oliespoor van tientallen meters, daar heb je minstens de brandweer voor nodig en als het even tegenzit een professioneel reinigingsbedrijf om het ZOAB schoon te zuigen. Trouwens denk jij daar zelf altijd aan als je s'nachts met pech staat???? Vind het een wat 'ernstig belerende reactie' voor iemand die reeds getroffen is door de nodige ellende.
 
Inderdaad zeer klote man!

Maja, suc6 met reparatie en gelukkig mankeert alleen de motor wat en jij niet dus :}
 
ANWB helpt echt niet, wat kunnen die doen met een auto vol reparatiemateriaal en een zakje met kattengrit. Een oliespoor van tientallen meters, daar heb je minstens de brandweer voor nodig en als het even tegenzit een professioneel reinigingsbedrijf om het ZOAB schoon te zuigen. Trouwens denk jij daar zelf altijd aan als je s'nachts met pech staat???? Vind het een wat 'ernstig belerende reactie' voor iemand die reeds getroffen is door de nodige ellende.

Dat zeg je nu wel zo mooi, maar als jij toevallig op je bek ging daar en je leest hier vervolgens wat de oorzaak is (zonder actie dat het schoongemaakt word etc) dan poep je ook wel anders.

Ik vind het ook kloten dat zoiets gebeurt en snap ook heus wel dat zoiets niet extra is duh... Maar ik vind mensen met zulke dingen (olie) op het wegdek veel te soepel denken. Je zou juist verwachten van motor rijders dat ze hier juist ook aandacht aan geven na de tijd (dat koekblikken geen rekening houden met ons alla) maar als motorrijders nu ook al beginnen.....
 
Dat zeg je nu wel zo mooi, maar als jij toevallig op je bek ging daar en je leest hier vervolgens wat de oorzaak is (zonder actie dat het schoongemaakt word etc) dan poep je ook wel anders.
Doe eens rustig man, hij zegt alleen dat de anwb dr niks aan doet. Wat denk je nou dat ze op de knieeen gaan en met ee nzakdoekje dat oliespoor weg proberen te vergen :)

Ben het wel met je eens dat het gemeld moet worden, alleen bij iemand anders
 
Hi,

thanx voor meeleven & tips; is supergaaf om reacties te zien :}

khad mij idd op dat tijdstip niet gerealiseerd van de olie; de persoon die mij kwam ophalen ook niet; kga nu even bellen om te kijken of ik het alsnog in orde kan laten maken;
kweet dat ik geluk gehad heb; als het blok volledig had geblokkeerd, was ik met 150km/h gelanceerd; heb zelf genoeg pech gehad & zou het ook klote vinden als door mij iemand op zijn snuffert gaat of erger.

kzal zodadelijk de kuip er ook af schroeven & kijken hoe zwaar de schade is/ foto's posten;
motor valt niet in garantie (1994/ 30.000 km), maar kdoe braaf mijn BRAVOK voor het rijden (banden, remmen, accu, verlichting, olie, ketting)& heb pas de volledige kuip eraf gehad toen ik de bochtenset verving; ksnap echt niet wat er aan de hand is; koeling prima; olie prima; fantastisch ritje gemaakt richting gouda vanuit Amsterdam... gewoon pech
Zoals in mijn verhaaltje hierboven; had net de motor op 100% gebracht & was klaar voor het zomerweer ;(

kzou wel zeggen;... moto-buddies; controleer je spulletjes vandaag nog een keer extra voor je op pad gaat...

thanx again,
Shoryu
 
Hi,
heb net eerst gebeld met mijn lokale politie (amstelland; persoon met nummer 18812); vervolgens met politie Kennemerland en hierna met de landelijke politiedienst (meldkamertelno: 0343535555/ persoon Lutge);
hebben mij van het kastje naar de muur gestuurd en zijn niet bereid om voor de zekerheid te gaan kijken; drukte in vakantietijd
kstap zodadelijk in de auto & ga zelf een kijkje nemen;
...
aaargh!!
...
shoryu
 
Terug
Bovenaan Onderaan