net gekocht Suzuki GSXR1100

Simon357

MF'er
14 sep 2004
126
1
Apeldoorn
JOEHOEPIE ik heb iendelijk weer een motor. Na drie jaar motorloog geweest te zijn is het heerlijk om weer te rijden. Ik heb nu een Susuki GSXR1100 (zie foto)uit 1993 met nu 39000 op de teller (heb in één week 200 km gereden :p ).
heef als extra:
gepolijste alu velgen
stuurdemper
kleine donkere richtingaanwijzers
monokap
twee dempers. ieder is een 2 in één die lekker knallen als je het gas loslaat.
Hij gaat als de brandweer en ik vind het stuurwerk zeer goed. Ik leg hen na drie jaar niet gereden te hebben meteen lekker plat in de bocht.

Dit is de geloof ik het laatste type met een oliegekoeld blok.
Zijn er trauwens voor en of nadelen aan die oliekoeling t.o.v. watergekoeld.

Ben benieuwd naar de reacties.
Vr.gr.
Simon

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/120420/af28e39ede2143373f4722bcd92e7e45 (36042.jpg)​
 
Mooie fiets, ik had precies dezelfde :}

Voordeel van een oliegekoelde.......die zijn bruter dan een watergekoelde versie.
Mijn broer had een '96 watergekoelde, maar die voelde niet zo snel/sterk als de oliegekoelde versie. De nieuwere versie's zijn wat tammer geworden.

Verder bij mij geen voor en/of nadelen bekend.

Maar 200km. in een week is niet veel :X er zijn er hier genoeg die het dubbele per dag rijden. :+
 
full

Kijkt even wat makkelijker :)
Mooie fiets! Veel veilige km-ers toegewenst!! :] :]
 
JOEHOEPIE ik heb iendelijk weer een motor. Na drie jaar motorloog geweest te zijn is het heerlijk om weer te rijden. Ik heb nu een Susuki GSXR1100 (zie foto)uit 1993 met nu 39000 op de teller (heb in één week 200 km gereden :p ).
heef als extra:
gepolijste alu velgen
stuurdemper
kleine donkere richtingaanwijzers
monokap
twee dempers. ieder is een 2 in één die lekker knallen als je het gas loslaat.
Hij gaat als de brandweer en ik vind het stuurwerk zeer goed. Ik leg hen na drie jaar niet gereden te hebben meteen lekker plat in de bocht.

Dit is de geloof ik het laatste type met een oliegekoeld blok.
Zijn er trauwens voor en of nadelen aan die oliekoeling t.o.v. watergekoeld.

Ben benieuwd naar de reacties.
Vr.gr.
Simon

Ik heb de 1100 uit 1991 gehad. De oliekoelers zijn 20 kilo lichter dan de vroege waterkoelers. Da's dus een voordeel. Thermisch zal een oliekoeler minder stabiele bedrijfstemperaturen opleveren, maar daar merk je, zeker in Nederland, niks van.
Verder een fijne motor. 1 tip: Ik had ook een GSXR 1100 met redelijk wat km's. Deze stuurde onder zeer extreme omstandigheden (kneedown of platter) erg nerveus. Zeer waarschijnlijk had dit met de (verslapte) veren te maken. Als je jouw motor ook hiervan verdenkt, laat er dan meteen Technoflex, of WP binnenwerk in zetten.
Dan serieus die veren afstellen (goede afstellingen zijn vaak op internet te vinden) en de goede banden kiezen. Waarschijnlijk is de Pirelli dragon wel een fijne band op de GSXR1100 (niet de Evo) alleen wel snel op...
 
Dit is de geloof ik het laatste type met een oliegekoeld blok.

Ben benieuwd naar de reacties.
Vr.gr.
Simon

superdegelijke blokken, niet kapot te krijgen (oké behalve door mij dan ;) maar dat was m'n eigen schuld). Niet voor niets gemodoficeerd later gebruikt in de Bandit 1200
 
Pas op met dit apparaat
Heb een ongeluk meegemaakt door onderschatting van combinatie van hoog vermogen en relatief hoog gewicht en korte naloop.
Was toen wel een beest van een motor(6 jaar geleden)
Als je hem echt leert kennen is het nog steeds een superfiets!!met superkarakter!
 
Heb een ongeluk meegemaakt door onderschatting van combinatie van hoog vermogen en relatief hoog gewicht en korte naloop.

Wat voor ongeluk dan? kun je wat meer info geven? altijd leerzaam!

die oliekoelers zijn inderdaad vreselijk betrouwbaar. blokken zijn niet stuk te krijgen lijkt het wel.
 
ik heb mijne nu net een jaar precies de dezelfde andere kleur alleen
helemaal standaard. ik was er ook voor gewaarschuwd kijk met regen goed uit
deze bike hebbe super power
veel plezier ervan

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/121131/0f01767ccc532280e3c00dbcdb58a462 (2doi.jpg)​
 
das een bandit motor, hoewel ze erg lijken op de oude olie koeler, zit er aardig wat goedkopere materialen in. Met name de koppeling is ruk van een bandit. Neem niet weg dat een gixxer blok ook stuk kan gaan. Maar je kan ze echt heel erg mishandelen ;)

Meeste blokken die stuk gingen van gixxer (www.oldskoolsuzuki.info) was het een ander gebeurt tijdens onderhoud

wel zorgen voor goed onderhoud, goed warmrijden en goede olie anders.....



Post van Zoeperman in topic 'gezocht blok voor bandit 1200'
 
Het volgende gebeurde er;
Rijdend in een groepje.
Ik reed vooruit('t ging hard)
2 anderen reden samen achter mij op 200-300 meter.
Toen de gsx rijder besloot de ander uit te remmen,kreeg hij de boel niet op tijd vertraagd.
Carambolage door een heg/hekwerk en er hard vanaf.
Gelukkig(achteraf ) ongedeerd
Conclusie; het ding gaat heel makkelijk hard en heeft dan niet de vergevingsgezindheid van bijv.een nieuwe blade o.i.d.
Als je er dan af gaat,dan meestal hard ook
Heb er zelf ook op gereden,ik vond het een superding,maar wel met gebruiksaanwijzing(dus ervaring gewenst)
Bij de CRT dagen rijd er 1 marsshaal voor met een gsx1000r,kijk maar eens goed hoe hard dat gaat,en hoe goed!
Het mannetje/vrouwtje bepaalt ook hier de grens.
Veel rijplezier gewenst,gaat zeker lukken als je de motor goed leert kennen.
 
Hey AF AF AF zeg ik je..

gaat die leuter steeds staan bij al die mooie gsx1100r foto's


AF AF AF AF AF


En nou zitten zeg ik je!!!!
 
das een bandit motor, hoewel ze erg lijken op de oude olie koeler, zit er aardig wat goedkopere materialen in. Met name de koppeling is ruk van een bandit. Neem niet weg dat een gixxer blok ook stuk kan gaan. Maar je kan ze echt heel erg mishandelen ;)

Meeste blokken die stuk gingen van gixxer (www.oldskoolsuzuki.info) was het een ander gebeurt tijdens onderhoud


Die van mij zelfs een keer de nokkenasketting 1 tandje versprongen ...

hoezo kromme kleppem?

Dat ding bleef het doen..beetje turbinegeluid maar hij bleef het doen!

Hoppa weer een tandje verzet...

Hoppa vele kilometers naderhand mee gereden!
 
JOEHOEPIE ik heb iendelijk weer een motor. Na drie jaar motorloog geweest te zijn is het heerlijk om weer te rijden. Ik heb nu een Susuki GSXR1100 (zie foto)uit 1993 met nu 39000 op de teller (heb in één week 200 km gereden :p ).
heef als extra:
gepolijste alu velgen
stuurdemper
kleine donkere richtingaanwijzers
monokap
twee dempers. ieder is een 2 in één die lekker knallen als je het gas loslaat.
Hij gaat als de brandweer en ik vind het stuurwerk zeer goed. Ik leg hen na drie jaar niet gereden te hebben meteen lekker plat in de bocht.

Dit is de geloof ik het laatste type met een oliegekoeld blok.
Zijn er trauwens voor en of nadelen aan die oliekoeling t.o.v. watergekoeld.

Ben benieuwd naar de reacties.
Vr.gr.
Simon


Allereerst welkom simon....

al 200km gereden en je bent die gsx-r nu al zat, Zag je advertentie staan op marktplaats *D *D *D

opzoek naar een snellere motor *D *D (waarom doe je hem weer weg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan