Net geslaagd en op zoek naar een naked voor woon<->werk

hilbren

MF'er
2 sep 2007
99
0
Oudewater
Hallo, het is eindelijk gelukt (na twee pogingen B| ) ik ben geslaagd! *O*
Na wat zoekwerk ben ik op de volgende motoren uitgekomen:
Sv650 n
trx850
bulldog (voor de cardan aandrijving natuurlijk :Y )

allemaal tweecilindertjes...
wat ik alleen nog niet terug vind is het verbruik van de motoren. Is iemand die mij daar iets meer over kan vertellen. (toevoegingen voor de bovenstaande lijst zijn ook welkom O-) )
 
Laatst bewerkt:
Hallo, het is eindelijk gelukt (na twee pogingen B| ) ik ben geslaagd! *O*
Na wat zoekwerk ben ik op de volgende motoren uitgekomen:
Sv650 n
trx850
bulldog (voor de cardan aandrijving natuurlijk :Y )

allemaal tweecilindertjes...
wat ik alleen nog niet terug vind is het verbruik van de motoren. Is iemand die mij daar iets meer over kan vertellen. (toevoegingen voor de bovenstaande lijst zijn ook welkom O-) )
Nog een mooie tweecilinder met cardan. Een Moto Guzzi. Geen wereldvermogen, dus lekker zuinig.
 
hoi Hilbren,

*O* *O* als eerste gefeliciteerd met je rijbewijs... *O* *O*
Ik heb zelf een Suzuki GSR en bevalt me erg goed misschien iets voor jou???
en in verbruik daar ben ik niet zo in thuis eerlijk gezegd maar volgens mij rijden de naked bikes allemaal wel rond de 1:15 denk ik :?
succes met je keuze maken we zien je wel ergens verschijnen op een topic


groeten Patrick
 
Thx!Is moto Guzzi niet duur in onderhoud (onderdelen ect)?
wel mooie motoren!
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik zo om me heen hoor valt dat allemaal reuze mee.

Ik heb zelf een BMW K1100RS, puur voor veel lange afstanden die ik maak voor woonwerk. BMW's zijn ook wat duurder met beurten, maar als ik het om ga rekenen, slechts om de 10.000 km een beurt, afwisselend een kleine om een wat grotere, dan zijn de kosten per km lager als op menig Japanner. En met mijn banden doe ik ook nog eens twee keer zo lang.
 
bmw is idd wel mooi, zeker die r850. maar ik denk nog net even iets te zwaar om mee te beginnen??geld dat ook voor de oudere types met caberateur? (ipv injectie)
Zo'n R850R is zeker niet te zwaar hoor. Laag zwaartepunt en ontzettend goed handelbaar. Dat rijdt heel erg soepeltjes, stuurt goed en een goed bruikbaar vermogen, zonder dat je de motorfiets nu onder je vandaan trekt. Maar voor een Guzzi Breva geldt hetzelfde. Beide motorfietsen zitten in de categorie van de Yamaha Bulldog. Probeer op dit soort fietsen maar eens een proefritje te regelen.

Succes.
 
Gefeli met je rijbewijs! *O*
'Net geslaagd en op zoek nar een naked voor woon<->werk' > 'Net geslaagd en op zoek naar een naked voor woon<->werk'
 
Proficiat.

In Motoren en toerisme hebben ze een keer een lange duurtest gehad van de kawa er-5. Daaruit kwam deze als goedkoopste motor per km (afschrijving, onderhoud + verbruik). Ik meen dat hij op zo'n 7 cent per km zat. (na 50.000 km).
Nu zal dat met de huidige benzineprijzen wel op 10 ct zitten :(
In een duitse test kwam hij naar voren als "absolute königin der nadelkurve" (of zoiets)
Ik heb deze motor als (her)opstap motor gereden, maar na twee jaar ingeruild tegen een gsx 750 naked.
Echter voor woon-werk verkeer voldoet hij goed. Diegeen die hem van mij gekocht heeft rijdt hem nog steeds voor woon-werk verkeer.
 
Gefeli met je rijbewijs! *O*
'Net geslaagd en op zoek nar een naked voor woon<->werk' > 'Net geslaagd en op zoek naar een naked voor woon<->werk'
thx, heb mn batterijen van mn toetsenborg maar gelijk opgeladen _O-

Betreft de er-5, dat is mij lesmotor geweest. Topfietsje, ik heb er over zitten denken om deze te kopen. Echter zoek ik eigenlijk iets meer "fun2ride", iets meer twee cilinder. (lees: meer cilinderinhoud)
 
Een NTV650 past daar ook goed tussen, leuke 650cc v-twin mét cardan. Erge onderhoudsvrije motor, staat ook echt bekend als woonwerk motor en met een blok dat probleemloos ver over de 100.000 km loopt. Toch is het best een leuke motor om mee te sturen.
Ik rijd er tussen de 1:19 en de 1:24 mee, 1:19 bij uitsluitend flink doorrijden, 1:24 toen ik eens erg rustig gereden heb. In de praktijk zit ik meestal rond de 1:22.
Hij heeft ook nog een sportiever broertje met een ketting, de Hawk GT. Zie voor meer info het topic over de Hawk/NTV, staat hier altijd hoog in de lijst.
 
Een NTV650 past daar ook goed tussen, leuke 650cc v-twin mét cardan. Erge onderhoudsvrije motor, staat ook echt bekend als woonwerk motor en met een blok dat probleemloos ver over de 100.000 km loopt. Toch is het best een leuke motor om mee te sturen.
Ik rijd er tussen de 1:19 en de 1:24 mee, 1:19 bij uitsluitend flink doorrijden, 1:24 toen ik eens erg rustig gereden heb. In de praktijk zit ik meestal rond de 1:22.
Hij heeft ook nog een sportiever broertje met een ketting, de Hawk GT. Zie voor meer info het topic over de Hawk/NTV, staat hier altijd hoog in de lijst.

hawk gt is idd een goede fiets.
mijne staat nu over de 70000km en is nog goed.
verbruik rond de 1 op 20 met de dyno kit.
is een lichte motor met genoeg power
 
Yamaha Bulldog! Ik rij nu ruim een jaar woon-werkverkeer Oudewater-Rotterdam v.v. en geniet elke dag van de rit. De Bulldog is voor mij mijn eerste motor na de les ER5 en les CB500F en bevalt uitstekend. Geen topvermogen (68pk), wel een topkoppel (80nm) bij lage toeren, cardanaandrijving, ondanks het hoge gewicht (232kg) makkelijk te hanteren en laag genoeg bij de grond voor de niet zo langen onder ons, verbruik ca. 1:20. Kijk anders eens op
http://www.bt1100bulldog.eu/ en http://bt1100.carnysoft.be/ voor meer informatie en ervaringen.
Bulldog_20070813_02small.jpg

Dit is de mijne, klaar voor woon-werkverkeer, al ziet-ie er momenteel niet zo schoon en ongebruikt meer uit ;) :X .

Greetz, kowalski.
 
Yamaha Bulldog! ...

grappig, jij woont op de lijnbaan :Y , ik om de hoek op de strengen.

Vanavond ben ik even naar het stadskantoor geweest om mn rijbewijs aan te vragen. Volgende week kan ik beginnen met proefritjes, dan ga ik sowieso proberen om eerste alle drie de motoren uit te proberen.
Moet zeggen dan koppel>Pk's wel erg goed klinkt. Doet me denken aan mn lesmotor 1200 toeren en dan vol het gas open })
 
grappig, jij woont op de lijnbaan :Y , ik om de hoek op de strengen.

Vanavond ben ik even naar het stadskantoor geweest om mn rijbewijs aan te vragen. Volgende week kan ik beginnen met proefritjes, dan ga ik sowieso proberen om eerste alle drie de motoren uit te proberen.
Moet zeggen dan koppel>Pk's wel erg goed klinkt. Doet me denken aan mn lesmotor 1200 toeren en dan vol het gas open })
Tja, dan zou je m'n Lasers al wel eens gehoord moeten hebben. })

Bij wie heb je gelest? Ikzelf ben bij Klaas Benschop geweest en heb dat als heel prettig ervaren. Bij Motoport Vianen staat een Bulldog te koop, bij Molenaar en Goedhart momenteel niet - althans volgens de sites - of ben je op zoek naar nieuw? Er staan over het hele land nog een paar nieuwe 2007-versies te koop.

Greetz, kowalski.
 
Ben inmiddels even bij kowalski langs geweest, die was toevallig zn bulldog aan het poetsen op de oprit...

Maar dat gaat hem wel worden, ik heb ondertussen een topic gestart in "gevraagd"
Als iemand van z'n bulldog af wil, just let me know?
 
Ben inmiddels even bij kowalski langs geweest, die was toevallig zn bulldog aan het poetsen op de oprit...

Maar dat gaat hem wel worden, ik heb ondertussen een topic gestart in "gevraagd"
Als iemand van z'n bulldog af wil, just let me know?
Hilbren,

Ik ben zo vrij geweest om op de Bulldog-fora ook een visje uit te gooien. Als er iets uitkomt, hoor je van me. 't Was gezellig zo, zaterdag effe biketalk. Je bent zo te zien al helemaal om O-) voor de Bulldog?

Greetz, kowalski.
 
Yamaha Bulldog! Ik rij nu ruim een jaar woon-werkverkeer Oudewater-Rotterdam v.v. en geniet elke dag van de rit. De Bulldog is voor mij mijn eerste motor na de les ER5 en les CB500F en bevalt uitstekend. Geen topvermogen (68pk), wel een topkoppel (80nm) bij lage toeren, cardanaandrijving, ondanks het hoge gewicht (232kg) makkelijk te hanteren en laag genoeg bij de grond voor de niet zo langen onder ons, verbruik ca. 1:20. Kijk anders eens op
http://www.bt1100bulldog.eu/ en http://bt1100.carnysoft.be/ voor meer informatie en ervaringen.
[http://www.xs4all.nl/~kowalski/Bulldog_20070813_02small.jpg (afbeelding)]
Dit is de mijne, klaar voor woon-werkverkeer, al ziet-ie er momenteel niet zo schoon en ongebruikt meer uit ;) :X .

Greetz, kowalski.


Mooie stoere bike kowalski, beetje ondergewaardeerd is de MT-01 er niet
een beetje voor in de plaats gekomen? Hoe is de acceleratie, en topvermogen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan