Hoi beste M-F'ers,
Sinds afgelopen zaterdag in het trotse bezit van een rode Transalp, bj 1995, met 68.000 km's op de teller. Overgekocht van een collega.
De rit naar Amersfoort waar de motor stond was ik best b'tje nerveus. Zus reed mee, dus was gelukkig niet helemaal in m'n up. Zag mijzelf al met dat kl*te OV (lees: NS) naar Amersfoort gaan met motorkleding op m'n rug.
Ik merkte dat de voorrem wat piepte bij het tot stil stand komen. Collega zei dat ik ff langs Motorport in Amsterdam Zuid-Oost moest rijden om uit te sluiten of 't iets ernstigs (lees: kostbaar) zou zijn. Hij vermoedde dit niet. Maar, mocht het wel in de papieren lopen, moest ik 't hem even laten weten.
Hij had de ketting nog even gesmeerd, bandenspanning gemeten en de tank volgetankt. En dat voor 800 euries!
Mijn rit naar huis vond ik gewéldig. Ik weet 't zeker... dit vind ik leuk!
Bij MP aangekomen keken de heren meteen even. Met de remmen niets ernstigs ("paar keer goed flink hard remmen en anders: leer leven met 't geluid"), maar ze ontdekte wel wat anders. Flink wat olie resten op enkele onderdelen.
Prijsopgaaf zegt:
Klepdeksel Pakking x 2 € 40
O-ringen x 2 € 14
Olie € 50
3 werk uren a € 80 € 240
Totaal schatting tussen 340/350 euro.
Slik. Ik had wel "iets" gezien, maar ik dacht dat het van de olie van de ketting was.
Collega blijft er bij: er is niets mee aan de hand. Hij lekt nooit olie en ik zou een second opinion doen bij een Honda garage.
Maandagmiddag lekker op pad gegaan en mij van te voren niet juist geïnformeerd (muts). Voor niets de middag vrij genomen van 't werk, want alles is natuurlijk fijn dicht op maandag middag... boeren dorp....
En dan komt het gevoel: ik wordt door 1 partij belazerd, maar weet dus niet welke. Misschien half/half allebei beetje gelijk? Natuurlijk laat ik e.e.a. repareren, maar omdat ik er nog maar zo weinig van weet kan iedereen mij letterlijk alles wijsmaken op moto-gebied.
Gisteren rit naar en van Lelystad gemaakt en olie gecheckt: prima! Wel lagen er enkele druppeltjes vanmorgen, maar dit kan ook van de ketting komen. Of had dat al weg moeten zijn na 1 dag?
Kortom: wie kan deze muts van advies voorzien?
Groet,
Marjoleine
Sinds afgelopen zaterdag in het trotse bezit van een rode Transalp, bj 1995, met 68.000 km's op de teller. Overgekocht van een collega.
De rit naar Amersfoort waar de motor stond was ik best b'tje nerveus. Zus reed mee, dus was gelukkig niet helemaal in m'n up. Zag mijzelf al met dat kl*te OV (lees: NS) naar Amersfoort gaan met motorkleding op m'n rug.
Ik merkte dat de voorrem wat piepte bij het tot stil stand komen. Collega zei dat ik ff langs Motorport in Amsterdam Zuid-Oost moest rijden om uit te sluiten of 't iets ernstigs (lees: kostbaar) zou zijn. Hij vermoedde dit niet. Maar, mocht het wel in de papieren lopen, moest ik 't hem even laten weten.
Hij had de ketting nog even gesmeerd, bandenspanning gemeten en de tank volgetankt. En dat voor 800 euries!
Mijn rit naar huis vond ik gewéldig. Ik weet 't zeker... dit vind ik leuk!
Bij MP aangekomen keken de heren meteen even. Met de remmen niets ernstigs ("paar keer goed flink hard remmen en anders: leer leven met 't geluid"), maar ze ontdekte wel wat anders. Flink wat olie resten op enkele onderdelen.
Prijsopgaaf zegt:
Klepdeksel Pakking x 2 € 40
O-ringen x 2 € 14
Olie € 50
3 werk uren a € 80 € 240
Totaal schatting tussen 340/350 euro.
Slik. Ik had wel "iets" gezien, maar ik dacht dat het van de olie van de ketting was.
Collega blijft er bij: er is niets mee aan de hand. Hij lekt nooit olie en ik zou een second opinion doen bij een Honda garage.
Maandagmiddag lekker op pad gegaan en mij van te voren niet juist geïnformeerd (muts). Voor niets de middag vrij genomen van 't werk, want alles is natuurlijk fijn dicht op maandag middag... boeren dorp....
En dan komt het gevoel: ik wordt door 1 partij belazerd, maar weet dus niet welke. Misschien half/half allebei beetje gelijk? Natuurlijk laat ik e.e.a. repareren, maar omdat ik er nog maar zo weinig van weet kan iedereen mij letterlijk alles wijsmaken op moto-gebied.
Gisteren rit naar en van Lelystad gemaakt en olie gecheckt: prima! Wel lagen er enkele druppeltjes vanmorgen, maar dit kan ook van de ketting komen. Of had dat al weg moeten zijn na 1 dag?
Kortom: wie kan deze muts van advies voorzien?
Groet,
Marjoleine