Net mijn RB, FZ6 N in da house maar het went zo..

Twee maanden je rijbewijs alweer. Tja, dan is een motor die "slechts" 235 km/u haalt ook niet echt interessant meer. Man, leer eerst eens rijden, en dan niet alleen maar rechtdoor. En mocht je persé zo een FZ1 of hoe dat ding ook mag heten willen hebben, kóóp hem dan gewoon. :Z
 
Ten eerste je hebt helemaal GELIJK! Ik bedoelde alleen dat ik niet verwacht had dat het zo snel zou wennen. En nu vraag ik me af of het grote verschil tussen een 1000 en een 600 voornamelijk de top is of ook de acceleratie wat dat laatste vind ik het belangrijkste. Maar goed ik ga over een paar weken 5 dagen naar zwitserland de bergen in en dan zal ik zeker wel aan mijn trekken komen, en hopelijk leer ik daar lekker rijden. Het is niet zo dat ik alleen hard rechtdor wil ik schrok er meer va dat ik na 4000 km zo gewend ben aan de snelheden vandaarrrrrr maar goed ik ga idd eerst eens lekker leren rijden thnxs vor de tip! laterssssssss
 
in dat geval kun je het beste een 250 cc chopper kopen. als je zo snel went aan snelheid ben je anders zo je rijbewijs kwijt
 
Okee, sorry voor de wat botte reactie. En ik kan je verzekeren dat, als je terugkomt uit Zwitserland, je een betere motorrijder bent dan op de heenreis. :Y

Geloof mij, het verschil in acceleratie is behoorlijk. Het grootste verschil zit hem in het feit dat de 1000 gewoon eerder begint te sleuren door een veel hoger koppel. Je hebt al gezien dat je je maatje tot 190 redelijk bij kunt benen, maar dat het dan wel een stuk minder wordt. De 1000 gaat dan nog een stukje door. Een onervaren rijder kan daar aardig door verrast worden, in die zin dat een bocht ineens een stuk sneller dichterbij komt en er opeens een stuk harder geremd moet worden. Ga eerst nog maar een beetje genieten van de FZ6, ik weet zeker dat die FZ1 er toch wel komt ;)


Veel plezier in Zwitserland.
 
thnxs voor je reactie dat was ook meer mijn vraag. Een 600 is dus wat vergevingsgezinder als je een keer wat teveel gas geeft in een bocht. En ik heb er zeker zin in (zwitserland), en ff tussen ons natuurlijk scheit ik in mijn broek als ik straks met 6 snelle 1000znds de bergen in ga. btw en ook niet zo roekeloos dat ik continu vol gas rijdt, wordt liever niet zo'n persoon omschreven zijnde art 27 (hint) Maar goed ik ga genieten van mijn motortje en zorgen dat ik heel thuis kom. thnxs en be careful out there!
 
Rechtdoor rijden is geen kunst.

Ga eerst eens lekker genieten van de mooie bochten die je met een motor kunt rijden. Daar zit eigenlijk het echte plezier.

Als je na 3 maanden al een beetje bent uitgekeken op 235 km /uur ben je na een half jaar ook uitgekeken op 280/u :Z

Bij dit soort snelheden moet er ook niets fout gaan want dan is 135 al te veel.

Geniet van je Fazer 600 een heerlijke motor om lekker ervaring mee op te doen.
Je zult zien dat met name in de kortere bochten en de wat langzamere stukken in de bergen je menig supersport zoek kunt rijden.

Dat is toch veel leuker dan alleen maar rechtdoor knallen :?

edit:
Welkom op MF trouwens, je hebt nog niet zoveel gepost.


en natuurlijk veel plezier in Zwitserland.
 
235?? Berg af, kroeg in zicht zekers?? Volgens de boekies haalt ie 217, op de teller staat er dan net 220km/pu, tenminste dat is bij mijn FZ6N, 1jaar oud.

Maar goed veel plezier met je motor aldaar in de bergen (ga zelf naar Oostenrijk). Enne hard rijden kan iedereen, daar is ook geen kunst aan.
 
alles went , ook de 1000, maar leer eerst eens sturen en de volle pk's te gebruiken (ook) in de bochten enzo

;)
 
oke nog een keer, mijn start topic was misschien iets te tof geschreven. Het gaat mij dan ook niet om het hard rijden. Ik vind alleen dat de snelheden nogal snel wennen vandaar. Maar idd ik ga heerlijk bochten leren rijden in zitserland. Ik weet niet hoe dat zit met die teller van mij ik weet alleen dat ik model 2006 heb en dat ik op de baan 237 op de digitale teller zag staan achter een 7 serie aan. Toen ik laatste met mijn maat weg was zat hij met zijn blade ook op de 230 en dat was naast elkaar, maar goed dat boeit me ook helemaal niet het gaat mij om de gewenning niet om de top. En ik schrok er van dat het zo snel gewoon werd het rijden met die snelheden en boven in het tourengebied. Ik ben wel een beetje een adrenaline junkie en daarom had ik zoiets misschien toch beter een 1000. Maar ik krijg in de gaten dat een 1000 echt veel minder vergevingsgezind is en dat lijkt me dan idd niet zo'n goed plan voor een beginner. dusss ik ga heerlijk genieten van mijn fz6 en genieten van de bochten in de bergen!
 
& yes ik ben idd nieuw hiero! en heb het gevoel dat ik gelijk mijn vuurdoop heb gecreeerd haha, maar als ik zo mijn topic terug lees kan ik daar ook wel in komen. Ik kite surf ook en heb vandaag een hele vete nieuwe move gemaakt de adrenaline zal nog wel een beetje in mijn bloed zitten. Maar goed ondanks net nieuw zit ik vana dag 1 dat ik begon aan mijn rb hier mee te lezen en dat doe ik met plezier!

En naast surfen heb ik de nieuwste
(voor mij) ultieme kick gevonden!!
 
Doe jij maar ff lekker rustig aan :Z :z
Zeker weten dat je geen typfout hebt gemaakt toen je je hier registreerde? Snelheid went, maar wen er ook maar eens aan om die snelheid er weer heel snel uit te halen. Of je motor volledig onder controle te hebben (En onthoud het volgende: de beste chauffeurs weten wanneer ze zich in moeten houden).

Ow ja, probeer eerst informatie over berg-rijden in te winnen... dan weet je hoe je daar moet rijden en daarmee voorkomen dat je een touringcar van dichtbij gaat onderzoeken op een pas.
 
okeee weet je, laat maar! ik ben rustig maar word nu een beetje frustie ik heb zojuist een geslaagd antwoord van iemand gehad en daar ben ik meer dan tevreden mee. Ik ben er nu wel al genoeg op gewezen dat het niet alleen snelheid is etc etc maar ik heb vlgns mij al een paar keer een verduidelijking gegeven dat het me daar niet om ging! okee thxs voor de reactie again en latersssssss
 
Ow ja, probeer eerst informatie over berg-rijden in te winnen... dan weet je hoe je daar moet rijden en daarmee voorkomen dat je een touringcar van dichtbij gaat onderzoeken op een pas.

:^

Bergaf eerder remmen dan dat je gewend bent, kan je je flink op verkijken (en helaas doen dat er ook veel)
 
Joggies die vanaf hun 16de al op een schakelbrommertje rijden en een beetje bij huis crossen op motoren die moeten 2 of maybe 4 (??) jaar op een 25kW fiets rijden en dan heb je mensen die 2 maanden hun RBW hebben en toeren uit halen als 235 km/h rijden en praten over een nog zwaardere machine en knieen aan de gond bla bla bla |( :r
En het feit dat je het pk verschil tussen fz1 en fz6 niet weet zegt mij al genoeg over je... :W

edit: Heb de latere reacties niet gelezen :)
Begrijp me beetje heftige reageren... sommige dingen vind ik beetje kru
plezier in de bergen ;)
 
Laatst bewerkt:
en toen las ik je edit:

oke topic afgesloten thnxs voor de tips en en ik ga genieten in de bergen!

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan