arthurlaurens
MF'er
- 4 jul 2019
- 32
- 15
Hi,
Dit is het geval.
Heb in november een nieuwe ketting + bandenset op mijn motor laten zetten met het idee er voorlopig weer tegen aan te kunnen.
Nu heb ik net mijn motor weer voor een kleine beurt gebracht zodat hij ook weer helemaal klaar is voor de zomer.
Echter werd ik gebeld door de monteur met het bericht dat mijn ketting alweer bijna aan vervanging toe is omdat de afstand tussen de ketting en het tandwiel groter wordt.
Dit verbaasde mij natuurlijk enorm aangezien ik er sindsien maar ~3000km op gereden en ik er wel vanuit ga dat ik er daar een stuk langer mee zou moeten kunnen doen. Zo slecht zorg ik nu ook weer niet voor mijn ketting.
Na er daarna nog even naar gekeken te hebben zegt hij dat het komt omdat ze destijds een ongebruikelijk achtertandwiel op hebben gezet en dat deze waarschijnlijk van aluminium is waardoor hij sneller slijt.
Daarnaast is mijn achterrem over enige tijd ook aan vervanging toe dus nu is het advies om mijn achterrem in de gaten te houden en dan deze tegelijk te vervangen met het snel slijtende achtertandwiel.
Heb er niet super veel verstand van, vandaar dat ik jullie om advies vraag, maar dit voelt voor mij niet echt terecht.
Ik breng hem juist bij hen met het idee dat ik er voorlopig weer tegen aan kan en dan krijg ik dit.
Zit er bijvoorbeeld aan te denken dan maar voor te stellen dat als mijn achterrem inderdaad vervangen moet worden dat ik daar de kosten voor draag, maar ik van hem verwacht dat hij dan een nieuw achtertandwiel gratis verzorgt. Alleen lees ik ook weer dat je vaak een achtertandwiel tegelijk met een ketting moet vervangen, dus is dat wel slim?
Plus ik had al gevraagd of hij specifiek naar de ketting wilde kijken tijdens deze kleine beurt omdat ik merk aan mijn motor dat de ketting al een stuk minder lekker rijdt en eigenlijk wil dus niet nog een tijd rondrijden met zo een achtertandwiel.
Of is dit het risico van het hebben van een motor?
Wat zouden jullie mij adviseren om nu te doen?
Heel verhaal, hopelijk heeft iemand wat nuttig advies.
Dit is het geval.
Heb in november een nieuwe ketting + bandenset op mijn motor laten zetten met het idee er voorlopig weer tegen aan te kunnen.
Nu heb ik net mijn motor weer voor een kleine beurt gebracht zodat hij ook weer helemaal klaar is voor de zomer.
Echter werd ik gebeld door de monteur met het bericht dat mijn ketting alweer bijna aan vervanging toe is omdat de afstand tussen de ketting en het tandwiel groter wordt.
Dit verbaasde mij natuurlijk enorm aangezien ik er sindsien maar ~3000km op gereden en ik er wel vanuit ga dat ik er daar een stuk langer mee zou moeten kunnen doen. Zo slecht zorg ik nu ook weer niet voor mijn ketting.
Na er daarna nog even naar gekeken te hebben zegt hij dat het komt omdat ze destijds een ongebruikelijk achtertandwiel op hebben gezet en dat deze waarschijnlijk van aluminium is waardoor hij sneller slijt.
Daarnaast is mijn achterrem over enige tijd ook aan vervanging toe dus nu is het advies om mijn achterrem in de gaten te houden en dan deze tegelijk te vervangen met het snel slijtende achtertandwiel.
Heb er niet super veel verstand van, vandaar dat ik jullie om advies vraag, maar dit voelt voor mij niet echt terecht.
Ik breng hem juist bij hen met het idee dat ik er voorlopig weer tegen aan kan en dan krijg ik dit.
Zit er bijvoorbeeld aan te denken dan maar voor te stellen dat als mijn achterrem inderdaad vervangen moet worden dat ik daar de kosten voor draag, maar ik van hem verwacht dat hij dan een nieuw achtertandwiel gratis verzorgt. Alleen lees ik ook weer dat je vaak een achtertandwiel tegelijk met een ketting moet vervangen, dus is dat wel slim?
Plus ik had al gevraagd of hij specifiek naar de ketting wilde kijken tijdens deze kleine beurt omdat ik merk aan mijn motor dat de ketting al een stuk minder lekker rijdt en eigenlijk wil dus niet nog een tijd rondrijden met zo een achtertandwiel.
Of is dit het risico van het hebben van een motor?
Wat zouden jullie mij adviseren om nu te doen?
Heel verhaal, hopelijk heeft iemand wat nuttig advies.