Net zomer en nu al mensen met een zonnesteek !

Marcell0

MF'er
18 apr 2003
95
0
Maastricht
Rij vanmiddag rustig terug van mijn werk door de bebouwde kom. Best warm, want ik heb zoals altijd mijn leren pak aan. Ik kijk in mijn spiegels en zie een motorrijder met korte broek en t-shirtje aan.

Ik denk nog, daar heb je weer zo'n idioot. Even verder ben ik hem kwijt. Ik rem voor een stoplicht en daar komt meneer me even met dik honderd per uur links voorbij, door het rode licht.

Kan me echt ergeren over dit soort "motorrijders". Als je jezelf kapot wilt rijden ok, maar je zal als automobilist maar zo'n rijder op de motorkap krijgen, is je zomer zeker verpest.

Zou ook niet degene willen zijn die zijn vel van het asfalt moet afschrapen, maar dat terzijde.

Begrijp me goed, ik heb niks tegen een lekker stukje :] , maar dan wel op de plaatsen waar dit kan. Zulke mensen verpesten het voor ons allemaal.

Ben ik de enige die hier zo over denkt?
 
Het is wel waar, maar wat zijn kleding betreft, mag hij dragen wat hij wil,...
En als er niemand op de baan was en ik net in 5de zat, en het licht-rood zou zijn , zou ik er ook zijn doorgerden. Maar je hebt gelijk zij verpesten het inderdaad voor ons...
 
Ik reed zostraks ook in korte broek en hempie naar het tankstation. Zo'n 500m rijden in een 30-zone. Op mijn fiets rijd ik nog harder... ben ik dan ook zo onverantwoordelijk bezig?

Vervolgens ben ik wel weer naar huis gegaan. ff bakkie gedaan en 22 kilometer naar school gereden in een bloedheet all-weather (behalve 30 graden!!!) pak. Natuurlijk ook laarzen en handschoenen aan. Pfff... Toen heb ik maar ff aso hard gereden op de snelweg. Dat koelt wel lekker af! *D
 
Ik denk dat het hier om de combinatie gaat geen beschermende kleding en door rood.

Iedereen moet het zelf weten vind ik maar ga dan ook niet zeuren als je helemaal open lig omdat je een aanrijding heb gehad met een auto (al dan niet jouw schuld)

groeten

P.S. dit is niet gericht tegen iemand maar gewoon in het algemeen
 
allemaal b@k houden anders trek ik mijn pak uit en laat ik mijn reuzecondoom zien met glijmiddel van oma..

ik habe gesagt of zoiets.. ;)



MAar ik rij altijd in een leren pak..ik was vroeger een zeer fanatiek sporter zelfs nog een paar hardloopwedstrijden gewonnen..maar als ik nu ga rennen heb ik 3 dagen pijn..en het komt nooit meer goed. Als ik toen kniebeschermers had gehad was ik nu niet het haasje..
 
allemaal b@k houden anders trek ik mijn pak uit en laat ik mijn reuzecondoom zien met glijmiddel van oma..

ik habe gesagt of zoiets.. ;)



MAar ik rij altijd in een leren pak..ik was vroeger een zeer fanatiek sporter zelfs nog een paar hardloopwedstrijden gewonnen..maar als ik nu ga rennen heb ik 3 dagen pijn..en het komt nooit meer goed. Als ik toen kniebeschermers had gehad was ik nu niet het haasje..

Hmm.. eindelijk een (semi)kleding-topic wat interessant begint te worden :)
 
een leren motorpak kan een meter of 30 schuiven eer je erdoorheen bent, een spijkerbroek een meter of 3, en je huid geloof ik 30cm! probeer je vinger maar eens heel snel en hard langs een stenen muur te schaven! mij zul je niet met een korte broek op de motor zien, een ongeluk hoeft niet aan jezelf te liggen, een onoplettende mede weggebruiker kan je ook ten val brengen. geef mij maar een leren pakkie op zo'n moment ;)
 
Ik reed zostraks ook in korte broek en hempie naar het tankstation. Zo'n 500m rijden in een 30-zone. Op mijn fiets rijd ik nog harder... ben ik dan ook zo onverantwoordelijk bezig?

Nou...vorig jaar is er hier in Breda iemand overleden die effe 500 m door een 30 km-zone reed.....

Maar ik wil wel nog wat zeggen over de andereverkeersdeelnemers met zonnesteken, want ook fietsers en automobilisten hebben er last van geloof ik! Zondag: oude man op fiets neemt voorrang terwijl ik overduidelijk niet ging afremmen. Net goed gegaan.
Dinsdag; weer een oude man; schiet ineens van links uit de bosjes(einde fietspad) op zijn fiets. Ik kwam met 80 aanzetten en kon de man niet eerder zien ivm die bosjes. Hart slaat slag over, remmen, toeteren en de adrenalinerush volgt...
Dan nog iemand die zit te bellen en met 60 de snelweg opgaat (waar men 120 rijdt). Daar zat ik gelukkig gewoon achter. En dan tot slot gisteren een auto met paardentrailer die rechtdoor gaat bij het stoplicht, maar op het moment dat ik de baan ernaast linksaf sla ook ineens linksaf wil.

Niet goed voor mijn hart, die eerste zomerdagen.... B|
 
Gisteren reed ik met de auto achter een motorrijder met passagier aan. Beide in een korte broek, en dan expres nog wat gas bijgeven in de bocht om 'm lekker te nemen. Ik zat er eigenlijk op te wachten tot 'ie een kneedown ging doen, viel dat ff tegen.
 
ik heb sinds gisteren een leren pak (http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/61027/last) daarvoor altijd spijkerbroek en leren jas.
maar ik snap het niet, een korte broek rijdt volgens mij echt ZO KLOTE!! (ik vind het al vervelend als mijn haar heel lang wappert (pot helm) en je moet dan stoppen, heb je het idee dat er een berg ongedierte door je haar kruipt) zelfde geld voor jas of broek die klappert (huid kan daar niet zo goed tegen...)

gisteren dat pak gehaald bij Fast friend in assendelft en onder weg heel wat (overigens wel heerlijk uit ziende ) dames achter op bij vriendlief in topjes, 3kwart broeken en ander lekkers... maar veilig.. tja... (ohja viel op dat het voornamelijk HD-achtige rijders zijn die zich in mouwloze shirts hijsen...

theo (blij met zijn koe!)
 
Ze moeten t zelf wete....T-shirt korte broek en teenslippers gaat mij te ver, maar lange spijkerbroek en motorjas moet wel kunne

ik rij ook niet altijd met me broek aan, maar dan verander ik mijn rijstijl ook....alsik niet ik vollegdige bepakking zit ga ik niet plat door de bocht :P


maar door rood rijden :X dat vind ik pas stom...vrij baan of niet..ROOD IS STOPPEN


Oh en harley rijders is weer een appart verhaal...die hebben alleen maar t gevaar van ander verkeer want plat door de bocht kunne ze niet en harder als 80-100 gaan ze niet (kunne wel, maar doen t niet).
 
dan nog, ga jij maar eens met 60 onderuit dan is al bijna dodelijk (kwa vel verlies ) het verschil tussen 100 en 150 is kwa ontvelling niet echt veel hoor (dood ga je toch wel!)

theo
 
Ik heb nog maar net m'n rijbewijs en ga zaterdag kijken voor een motor,
maar toen ik leste toen voelde ik me echt heel onzeker zonder een stevige broek op de snelweg. Misschien is het gewenning, maar het lijkt wel of je steviger "in je schoenen staat" als je een knappe broek/jas aan hebt. Da's dan weer mijn ervaring in m'n motorbestaan van 27 uur op de motor.
 
Ten eerste ben ik het eens met de stelling, ik zag gister nog een gek in korte broek en t-shirt met zijn nieuwe Blade 1000 RR op zijn achterwiel langs komen.

Maar ik maakte zondag avond op de A7 nog wat gevaarlijkers mee, ik kwam aan rijden met een gangetje van 160, en wat zie ik op de rechter baan? een brom mobiel met een oud lijk er in.
 
NIET WEER EEN KLEDING TOPIC!!! ;( ;( ;( ;(

Laat die gasten toch lekker. Ze hebben alleen zichzelf ermee. Jij doet weer andere dingen die in andermans ogen erg onverstandig zijn.

Dat misselijke, wijzende vingertje ook altijd. :r :r :r
 
NIET WEER EEN KLEDING TOPIC!!! ;( ;( ;( ;(

Laat die gasten toch lekker. Ze hebben alleen zichzelf ermee. Jij doet weer andere dingen die in andermans ogen erg onverstandig zijn.

Dat misselijke, wijzende vingertje ook altijd. :r :r :r

:^

Dit is een :Z en B| topic.
 
beetje jammer dat je ongelijk hebt.
zij hebben zicht zelf er mogelijk nog het minst mee (dood is dood) maar wie mag weer betalen voor die 6 weken hart long machine en intensive verpleging? ja inderdaad wij allemaal (premies omhoog, beddenbezet... ) dus niet zo kortzichtig doen he!

theo
 
Terug
Bovenaan Onderaan