Net zomer en nu al mensen met een zonnesteek !

Idd, lekker zelf je verantwoordelijkheid nemen...

Dit weekeinde in Barcelona geweest, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt! Duizenden motoren, scooters en brommers die 80 rijden, racers, brikken...allemaal in korte broek, t-shirt of in een pak...van Armani. Ik heb zegge en schijven 2 rijders gezien met een leren pak....Rijden allemaal keihard, dwars door elkaar....Dat ik in die 4 dagen geen ongeluk heb gezien is eigenlijk een wonder.
 
beetje jammer dat je ongelijk hebt.
zij hebben zicht zelf er mogelijk nog het minst mee (dood is dood) maar wie mag weer betalen voor die 6 weken hart long machine en intensive verpleging? ja inderdaad wij allemaal (premies omhoog, beddenbezet... ) dus niet zo kortzichtig doen he!

theo
Hou toch op zeg. Als je dat een probleem vindt moet je gewoon niet op een motor stappen. Je hebt op de motor een 12x (oid) zo grote kans op een ongeval dus eigenlijk ben je een grote l*l als je op een motor stapt, aangezien je welbewust een veel groter risico loopt dat je de maatschappij op kosten jaagt. En nu we het daar dan toch over hebben... Rook je? Drink je? Eet je wel gezond, gevarieerd, niet teveel? Klim je wel eens op een keukentrapje? Heb je wel een antislip matje in je badkamer? Heb je al je schoonmaakmiddelen wel netjes opgeborgen achter slot en grendel, veilig buiten bereik van kinderen? Doe je wel genoeg aan sport? Maar dan natuurlijk niet voetbal, hockey, skaten of verzin maar een sport met een ernstig hoog blessure risico. Oh enne, nou we het er toch over hebben, hoe zit het met je beroepsziekten? Je neemt toch wel op tijd je micro-breaks als je achter je PC zit? Hebt altijd je handschoentjes aan als je met chemicaliën werkt? Omzeilt nooit de beveiliging als je met machines werkt? Draagt altijd je beschermingsmiddelen indien van toepassing? Kindertjes netjes in gordel/stoeltje in de auto?

Zo maar een kleine greep uit risicoverhogende activiteiten, waarbij het risico welbewust genomen wordt. Als je je dan toch druk wilt maken over de kosten van de zorg, dan is die ene motorrijder zonder kleding echt maar een druppel op een gloeiende plaat.

Wie is er nou kortzichtig. |(
 
ow heerlijke discussie altijd.

Gistermiddag zelf nog met gympies, Hawai-t-shirt en spijkerbroek op de XT wezen rijden, ja ook over de rijksweg.

Dus ook ff langs SAFE in Zoetermeer bij fietsertje geweest en wat blijkt..... er is geen motorkleding in mijn maat.
Hoe gaan we in ons denk patroon dan hier mee om????

BTW als iemand op de motor in zijn keuze van kleding onderuit gaat, zit die toch met de ellende en niet jij? ah! kijk dus who cares wat een ander doet, als je het zelf maar goed doet ;)
 
NIET WEER EEN KLEDING TOPIC!!! ;( ;( ;( ;(

Laat die gasten toch lekker. Ze hebben alleen zichzelf ermee. Jij doet weer andere dingen die in andermans ogen erg onverstandig zijn.

Dat misselijke, wijzende vingertje ook altijd. :r :r :r

Niet zo schreeuwen Orphje, niet zo schreeuwen.....
full
 
Ik opende dit topic in eerste instantie ook niet om een discussie over het wel of niet dragen van de juiste motorkleding te starten. Het ging mij meer over de indruk die ik van deze rijder kreeg.

Volgens mij zijn dit soort mensen verkeerd met het motorrijden bezig. Geen goede kleding, veel te hoge snelheden op plaatsen waar dit echt niet kan, door rood licht rijden, terwijl je ruim de mogelijkheid hebt om te stoppen etc.

Ik kan me voorstellen dat medeweggebruikers door dit soort acties bevooroordeeld worden ten opzichte van alle motorrijders. Pesterijen in de file e.d. zijn dan de reactie.

Zo, weer ff de moraalridder uitgehangen O-)
 
Het verhaal is:

JE huid is je grootste en zwaarste orgaan. Als je er iets langs schuurt wordt het warm (wrijving) en verbrand deze (ernstig). Als je huid verbrand dan verliest ze haar werking. Haar werking is: temperatuur regelen. En dat komt bij een warmbloedig dier nogal nauw. +/- een halve graad. Daarboven en daar onder laten je enzymen het afweten. Kortom, voldoende oppervlakte van je huid vernaggelen kost je je leven.

Zelf weten.
 
ach ben zelfs en paar HD rijders tegen gekome, die met korte broek een blote barst met 100 aan kwamen zetten :?

ach jah let er niet zo op. denk ffies van "wat een mongool" maar goed..
 
Het is wel waar, maar wat zijn kleding betreft, mag hij dragen wat hij wil,...
En als er niemand op de baan was en ik net in 5de zat, en het licht-rood zou zijn , zou ik er ook zijn doorgerden. Maar je hebt gelijk zij verpesten het inderdaad voor ons...


begin jij nu ook al, niet je tekst, maar je ondertitel :?

Ik denk dat ik maar schrijver wordt, mijn teksten worden continue gecopieerd B|
 
Het verhaal is:

JE huid is je grootste en zwaarste orgaan. Als je er iets langs schuurt wordt het warm (wrijving) en verbrand deze (ernstig). Als je huid verbrand dan verliest ze haar werking. Haar werking is: temperatuur regelen. En dat komt bij een warmbloedig dier nogal nauw. +/- een halve graad. Daarboven en daar onder laten je enzymen het afweten. Kortom, voldoende oppervlakte van je huid vernaggelen kost je je leven.

Zelf weten.

Daarom ging dat meisje in die James Bond film goldfinger ook dood. (die wat ze helemaal goud hadden geverfd)
 
"Kneedown Willem" was anders vast wel blij dat ie goeie motorkleding aanhad toen zijn voorwiel wegschoof...zie topic ...Had ook die gozer kunnen gebeuren die MarcellO vandaag zag (en al die andere motorrijders die zonder goede kleding rijden...)

Maar inderdaad, zelf weten, alleen wel zo k*t dat ze andere weggebruikers ook in gevaar brengen.
 
Bestaat dit topic nog? ach ja het komt elke zomer weer terug ...inclusief het donor onderwerp. Voor de beginners wel verstandig dit topic..

De rest moet het zelf weten..en zolang de premies niet omhoog gaan doe je maar raak.

Maar als ik je tegenkom en je bent een lady dan zou ik praten als baksteen tot je me beu werd


en vanzelf dat kinky leren pakje aantrekt..





en hem eraf snijdt....gaan we weer ;)

 
Laatst bewerkt:
Ik reed zostraks ook in korte broek en hempie naar het tankstation. Zo'n 500m rijden in een 30-zone. Op mijn fiets rijd ik nog harder... ben ik dan ook zo onverantwoordelijk bezig?

Vervolgens ben ik wel weer naar huis gegaan. ff bakkie gedaan en 22 kilometer naar school gereden in een bloedheet all-weather (behalve 30 graden!!!) pak. Natuurlijk ook laarzen en handschoenen aan. Pfff... Toen heb ik maar ff aso hard gereden op de snelweg. Dat koelt wel lekker af! *D

Gisteren. 30 graden. Leren pak, rugbeschermer, helm, handschoenen, laarzen... en dan op een luchtgekoelde twee cilinder zitten wachten voor het rode licht. Zweten, zweten, puffen, zweten, puffen...

Vandaag. 30 graden. Leren jas, geen rugbeschermer, jeans, helm, handschoenen, laarzen... véél frisser (aangenamer) opeens, uiteraard. En het zeer vreemde gevoel dat ik totaal onbeschermd op de moto zat. :?

Morgen toch maar terug een volledig leren pak aan. Liever zweten dan een ongemakkelijk (onterecht) onveiligsheidsgevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan