Netelenbos pakt motorrijders zwaar aan

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Ik weet dat sommige mensen het niet echt eens zijn met de MAG maar misschien is onderstaand stukje toch interessant.

---------------------------------
Netelenbos pakt motorrijders zwaar aan
---------------------------------
Posted Dinsdag, 6 november, 2001 by redactie:
MOTORRIJDERS ACTIE GROEP
Persbericht - 6 november 2001

Minister van verkeer Netelenbos wil ons de laatste dagen laten geloven dat er een \"breed maatschappelijk draagvlak\" is voor haar kilometerheffing. De Motorrijders Actie Groep (MAG), belangenvereniging voor motorrijders, denkt daar echter heel anders over en verzet zich tegen de invoering van een elektronische kilometerheffing.

Minister Netelenbos probeert de Nederlandse weggebruiker een rad voor ogen te draaien met fraaie beloftes over het schrappen van de motorrijtuigenbelasting en een verlaging van de accijns op brandstof, maar ze vergeet hierbij dat de kilometerheffing de motorrijder onevenredig zwaar zal raken. Voor motorrijders ligt het omslagpunt bij lange na niet op de door de minister genoemde 18.000 kilometer per jaar. De gemiddelde heffing wordt volgens de minister 7 cent per kilometer. Een motorrijder die per jaar 18.000 kilometer rijdt, zal zelfs na de afschaffing van de motorrijtuigenbelasting en een accijnsverlaging van 10 procent een lastenverzwaring om zijn of haar oren krijgen van een kleine duizend gulden per jaar. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kosten van de Mobimeter die ook de motorrijder moet gaan aanschaffen om het innen van de kilometerheffing mogelijk te maken. In de voortgangsrapportage \"Betalen per kilometer\" van het ministerie, wordt gesproken van een Mobimeter die inclusief BTW, maar exclusief inbouwkosten, zo\'n fl 350,- gaat kosten (men heeft het hier over een Mobimeter voor auto\'s; waarschijnlijk zal een kastje dat op een motorfiets weer- en diefstalbestendig moet zijn meer gaan kosten).

Gemakshalve vergeet de minister echter dat haar eigen plannen juist tot stand zijn gekomen om de bereikbaar en mobiliteit in Nederland te verbeteren. Motorfietsen zijn een deel van de oplossing voor het file- en mobiliteitsprobleem, maar mevrouw Netelenbos weigert dit in te zien en weigert consistent om de motorrijders serieus te nemen. En nu wil zij deze groep weggebruikers zelfs hard in de portemonnee raken.

Motorfietsen veroorzaken geen files en in vergelijking met de automobilist bespaart de motorrijder aanzienlijk op zijn reistijd (en daarmee op brandstof, waardoor ook de uitstoot lager is), omdat de motorrijder door kan rijden waar de automobilist stilstaat. De motorfiets is een door de minister ondergewaardeerd alternatief voor de auto en mag ons inziens dan ook niet blindelings worden betrokken bij (financile) maatregelen die het autoverkeer moeten reguleren en/of terugdringen. De MAG is geen tegenstander van het principe \"de gebruiker betaalt\", maar dit moet, zoals nu al grotendeels het geval is, worden gerealiseerd door de mobiliteitskosten te verrekenen in de brandstofprijzen. De MAG pleit voor vrijstelling van kilometerheffing voor motorfietsen en verzet zich tegen onvrijwillige installatie op motorfietsen van welk elektronisch systeem dan ook.

Dat niet iedereen in de Tweede Kamer bereid is minister Netelenbos blindelings te volgen, blijkt uit het feit dat D66-Kamerlid Francine Giskes al publiekelijk vraagtekens heeft gezet bij de weigering van minister Netelenbos om de filevriendelijke motorfiets uit te sluiten van de kilometerheffing.

Kijk voor meer informatie over de kilometerheffing op de MAG-internetpagina.

www.mag-nl.org
 
Laatst bewerkt:
Och, Tineke heeft niet eens haar school
afgemaakt...dat zegt toch al genoeg...

Ze moet nog ff zo doorgaan dan pakken
de motorrijders Netelenbos eens hard aan, iets
dat ze blijkbaar wel nodig heeft. :j

Hulde aan de man die destijds met zijn Hayabusa
Netelenbos een halve hartverzakking bezorgde..
 
Ik vraag me af of Netel wel een rijbewijs heeft.
Ze wordt door haar chauffeurs overal netjes afgezet.

Alleen die file he... sta je daar met je grote lange, 80.000,- auto met chauffeur... stil...

terwijl er een 20.000,- motor langsflitst


:j
 
Laatst bewerkt:
Ik snap die brandneteltrut niet hoor.

Als ze nou al die rare plannen afschaffen en de wegenbelasting ook. Dan de belastingcentjes op de benzine gooien en iedereen betaalt naarmate wat hij rijd.

Maar ik zal wel te dom zijn om dit soort dingen te begrijpen :?
 
Ik snap die brandneteltrut niet hoor.

Als ze nou al die rare plannen afschaffen en de wegenbelasting ook. Dan de belastingcentjes op de benzine gooien en iedereen betaalt naarmate wat hij rijd.

Maar ik zal wel te dom zijn om dit soort dingen te begrijpen :?


Inderdaad Johan, daar zijn we te dom voor,
dat soort dingen wordt door de zgn. \"slimme\"
mensen bedacht.. :r

Maar alle centjes op de benzine zetten, dan gaat
half nederland weer in het buitenland tanken })

(Zo veel motorrijders zijn er toch niet, ze mogen
ons best door de vingers zien vind ik..)
Nu nog ff die Spaanse kentekens verplichten hier..
})
 
:j Netelenbos

Mooi stuk touw met een lus in het midden aan een flitspaal hangen, bestemd voor Tineke... :+
 
die heffing per km lijkt mij wel wat!
kan ik lekker gratis scheuren met mijn belgische motor zonder mobi-meter :)

lang leve netelenbos
 
laten we eerst eens kijken hoe ver ze komt met \'r plannen. En ik snap ook niet waarom een terroristische organisatie dat mens omlegt. Dat zou een goeie actie zijn ;)

Als je ziet hoeveel files er dagelijks staan, dan zul je ook weten dat daar geen motoren in STIL STAAN. Als iedereen nou motor zou rijden, dan hadden we veel minder files, in elk geval geen stilstaande, en bij gebrek aan ruimte op de weg zou iedereen op z\'n achterwiel kunnen gaan rijden.

Verder vraag ik me af waar ze zo\'n mobimeter en een accu die constant opgeladen wordt tijdens het rijden, op mijn motor willen plaatsen.
Ik weet niet eens waar ik een fietscomputer kwijt moet op dat ding :)
 
De Spaanse kentekens en het Spaanse weer inporteren, Netelentrut in het Hollandschdiep kieperen dan wordt het nog wat in Nederland
 
als het ooit zo ver komt, dan ga ik iets verzinnen om er onderuit te komen, want dat is het dan wel waard. en als iedereen dat nou doet dan komt het wel goed.

alle andere acties wil ik wel aan mee doen, zo\'n demorit of zo, is altijd leuk...
 
Doe je dat nu al dan niet?! ;)

juist JK, was een beetje aan het pesten

maar maak er geen probleem over. gewoon met z\'n allen richting belgie/duistland en scheuren maar!
ze hebben hier trouwens (voorlopig althans, komt snel verandering in :( ) veel minder flitpalen
 
demorit is wel leuk, maar dan wel in de zomer.

Netelenbos, ach wat moet ik ervan zeggen. Veel ideeen, weinig concrete uitvoeringen.

Wat ik trouwens niet snap is dat op die MAG site ook een forum zit. De MAG site word \"ook\" gesponsord door motoroccasion. Waarom word hun forum niet door ons forum vervangen? Zouden ze dat bij motorokkasion niet gezien hebben?

Volgens mij willen we ook niet teveel met die MAG lui geassocieerd worden dus laten we het maar zo.
 
Het lijkt mij meer dan logisch dat, als er al zo\'n kreng op motor\'s moet komen, de heffing per kilmeter lager zal zijn. Motors zijn lichter en veroorzaken geen files etc. etc. Het hele plan is en blijft echter vaag en zeer ingewikkeld te implementeren; en fraudegevoelig (in mijn ogen dan)
 
juist JK, was een beetje aan het pesten

maar maak er geen probleem over. gewoon met z\'n allen richting belgie/duistland en scheuren maar!
ze hebben hier trouwens (voorlopig althans, komt snel verandering in :( ) veel minder flitpalen

Belgie is zo slecht nog niet nee. Belasting is ook een stuk lager geloof ik, ook op huizen enzo.
Dus wie weet. En kroketten en frikandellen zijn er ook te vinden..... en goedkopere motoren toch? :)
 
Ik zie dit weer als een van de plannen die op korte of lange termijn sneuvelen. De enige redelijk uitvoerbare vorm van kilometerheffing is om tijdens de APK-keuring de kilometerstand op te nemen en daaruit de heffing te berekenen. Gelukkig begint de overheid m.u.v. Netelentrut langzamerhand in te zien dat ingewikkelde technologische snufjes niet werken, maar dat er gewoon meer asfalt moet komen. Misschien dat het ooit nog eens een keer minder slecht wordt.
 
Ik zie dit weer als een van de plannen die op korte of lange termijn sneuvelen. De enige redelijk uitvoerbare vorm van kilometerheffing is om tijdens de APK-keuring de kilometerstand op te nemen en daaruit de heffing te berekenen. Gelukkig begint de overheid m.u.v. Netelentrut langzamerhand in te zien dat ingewikkelde technologische snufjes niet werken, maar dat er gewoon meer asfalt moet komen. Misschien dat het ooit nog eens een keer minder slecht wordt.

Per snelweg 2 banen erbij (aan weers kanten 1) scheelt al enorm veel files. De meeste snelwegen bestaan nog steeds uit 4 banen (2 aan elke kant). dat schiet niet op.. op de rechterbaan is op elke invoeg en uitvoegstrook een file.

Maargoed, dat hele carpoolen werkt ook niet, want hoeveel zakenpikkies zie je wel niet in een grote stationcar zitten in hun eentje. Als er 4 van die pikken van hetzelfde bedrijf in 1 auto stappen, scheelt dat weer zo\'n 12 meter aan auto\'s. (en bekijk dat dan eens landelijk). Of verplicht iedereen tot het gebruik van een motor! :}
 
ik VIND die netelebos een kutwijf...

klaar uit... :(
ik baal een beetje van die trut...altijd maar zeiken...moeilijk moeilijk...

weet precies hoe ze het geld uit de portomonee moet kloppen....

MAAR FILES OPLOSSEN KAN ZE NIET, WANT ER MOETEN GEWOON MEER STROKEN KOMEN...DAT IS ALLES!!!

zo...ik heb gesproken...(ennuh...excuus voor de stevige praat...maar ik ben het weer ff zat!)
 
Jongens/meisjes, daar lossen we toch niets mee op, met dat gescheld? Er moet gewoon een actie komen tegen dat wijf. En dat is heel simpel, net als MAG vorige keer met z\'n allen op de motor naar Den Haag, of Netelenbos een nekschot geven, echter krijg je misschien en nog gruwelijker monster daarvoor terug.
 
Dat die onnozele griet niet snapt dat motoren het fileprobleem JUIST OPLOSSEN snap ik ECHT NIET! :(

Stomme doos!! Snap je nou echt NIKS??? Doe je het nou voor de vermindering van de files of alleen maar om meer geld te verdienen?!?!?!

GRRRR :( :(
 
Ik zie net dat er uit de politiek het verwijt komt dat ze afgelopen jaren niets aan filebestreiding heeft gedaan, die graaft dus haar eigen graf....

ik wordt iedere dag geconfronteerd met al snel een file van 12 kilometer ( minimaal), alternatieven, de trein : harstikke onbetrouwbaar,en dan doe ik er nog langer over als met de auto, dus geen optie, of de motor,,,
ik kies dus voor de motor.sneller, goedkoper, minder milleu belastend (en leuker)

netelenbos is alleen maar bezig met de spaarpot voor de staat, als km heffing erdoor komt (als ???), is er nog steeds niets gedaan aan het file probleem , en dan, is er nog steeds niets uitgevoerd om files te bestrijden, ik denk dat ze daar best op afgerekend zal worden , kijk naar het feit bij Gorichem, over 10 jaar ( !!!!!) kan er op zijn vroegst iets aan gedaan worden .......
Doe me een lol, laat de genietroepen eens een paar dagen spelen, en moet je eens kijken hoe snel er een dubbele capaciteit ligt.

nee, ik zal niet gaan schelden, maar ik geloof niet dat netelenbos dit politiek zo blijft redden, ze is gewoon niet met haar primaire werk bezig.....en dat gaat er bij meerdere partijen niet in..... :r :r :r
 
Hehe, als zelfs de forumadmin zich uitleeft :P tegen haar, dan mag ik vast ook wel zeggen dat ik haar een stom teringwijf vindt. }) :r :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan