Neteltje, weer een half nieuw plan

Kubiekdriehoekje

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2002
5.590
47
Hellevoetsluis
http://nu.nl/document?n=56982
DEN HAAG - Jonge automobilisten zouden een halfjaar na het behalen van hun rijbewijs hun vaardigheden moeten bewijzen op een terugkomdag. Minister Netelenbos (Verkeer) kondigde woensdag bij een internationaal congres van rijexameninstituten aan volgend jaar met een proef te beginnen.

Nederland sluit zich hiermee aan bij vijf andere EU-lidstaten die ook een terugkomdag willen. Finland en Luxemburg hebben al zo'n dag. Die bestaat daar uit een rit op de openbare weg én een oefening in rijden op een glad wegdek. Hoe de dag er in Nederland uit komt te zien, is nog niet bekend.

De terugkomdag moet de veiligheid op de weg verbeteren. Jaarlijks komen zo'n 250 jongeren tussen 18 en 24 jaar om in het verkeer, dit is een kwart van het totale aantal verkeersslachtoffers.

Eerder dit jaar voerde Netelenbos het puntenrijbewijs in voor beginners op de weg. Verkeersdeelnemers die binnen vijf jaar na het rijexamen drie zware overtredingen begaan, raken het rijbewijs kwijt.

Als ze dat nou eens per 10 jaar doen, voor elke koektrommel-bestuurder, dan zou het misschien wat helpen...
En dan wel iedereen op de zelfde dag, dan kunnen wij de klaverbladen eens andersom rijden...
 
Jaarlijks komen zo'n 250 jongeren tussen 18 en 24 jaar om in het verkeer, dit is een kwart van het totale aantal verkeersslachtoffers.

Meid, dit ligt toch niet aan de voertuigbeheersing mallerd! :P

Nu zijn 80% van de statistieken ter plekke verzonnen... maareh, ik gok nu dat bij 80% van de ongelukken "speelsheid" de oorzaak is...
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het kabinet waar zij inzat demisionair (mooi woord) was en dus geen beslissingen meer mochten nemen. Maar dat is nederland en het kabinet zelf volgens mij alweer vergeten.
 
Idd, dat dacht ik ook al, krijg sterk het idee dat ze in haar laatste dagen nog snel zoveel mogelijk van haar plannen wil doorvoeren, demissionair of niet. |(
 
Dus zo'n 1000 doden per jaar. Is wel teveel (elke dode is er een teveel). Maar hoe scoort NL eigenlijk ten opzichte van de buurlanden? Als ik dat berichtje van BertV lees over 7000 doden in Frankrijk...

Sorry, is van Crawl, hierodepiero: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=6271
 
Laatst bewerkt:
Ik stel voor dat jongeren het eerste halfjaar met een examinator naast zich moeten rijden... :j

Maar hoe scoort NL eigenlijk ten opzichte van de buurlanden?

1000 doden in NL
7000 doden in FR

6 miljoen auto's in nederland x 7 = 42 miljoen auto's in frankrijk?

Denk niet dat er zoveel rondrijden daar...?!
Dacht dat NL al tot de hyperveilige landen behoorde... rijtje: denemarken, zweden etc
 
Laatst bewerkt:
Meid, dit ligt toch niet aan de voertuigbeheersing mallerd! :P

Nu zijn 80% van de statistieken ter plekke verzonnen... maareh, ik gok nu dat bij 80% van de ongelukken "speelsheid" de oorzaak is...
Vertrouw geen statistieken die je niet zelf hebt vervalst! :+

Maareh, met dat stuk over gladheid heeft ze w.m.b. (voor de niet-kenners: w.m.b. = "Wat Mij Betreft") helemaal gelijk! Gisteren regende het weer en gelijk zijn de files dubbel zo lang!!! :( :( De meeste mensen kunnen sowieso al niet rijden, maar hoe krijgen ze het voor elkaar om bij de eerste druppels (bij de eerste zonnestralen trouwens ook) op elkaar te knallen?!?

Ik wou dat ik gisteren met de motor was, maar nee, ik moest weer comfortabel met de auto. Mwaja, tenminste een leuk muziekje kunnen opzetten (geen 538).
 
In nederland zijn er net zoveel doden als in 1970, terwijl er 2-3 keer zoveel voertuigen zijn.

Verkeer wordt dus niet onveiliger, wat volgens de politiek wel het geval is (anders verkoopt het niet).
 
Als ze echt iets aan die ongevallen willen doen, moet ze eerst die leasbakken van de weg halen.
Stond Gisteren in de telegraaf:
Aantal ongevallen onder leasauto's is beduidend hoger dan onder prive auto's

Bezitter lease-auto vaak brokkenpiloot

door Roy Klopper DEN HAAG - Bezitters van een lease-auto gaan veel slordiger met hun voertuig om dan eigenaren van een uit eigen zak betaalde wagen.

Een leaserijder heeft gemiddeld één keer per jaar een aanrijding, terwijl een particuliere autobezitter zich slechts eens per vier of vijf jaar bij een schadehersteller meldt.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren regende het weer en gelijk zijn de files dubbel zo lang!!!

Klopt, maar die jongen van 18jaar met dat petje andersom op z'n hoofd gaat heus niet langzamer rijden omdat het regent...

De oorzaak moet je zoeken bij de ouderen
 
en wie gaat dat dan weer betalen??

dus nu rijbewijs a 40 euro de les.
dan auto kopen met 40% btw bpm en weet ik het
dan wegenbelasting
Dan rekeningrijden
en dan na 3 keer flitsen het zootje opnieuw betalen.
en dan ook nog weer een paar honderd voor die dag.


Doe dan gewoon verplicht een vro dag in het rijbewijs opnemen, werkt veel beter denk, en is geen geldklopperij.


Ze zouden haar minster van financien moeten maken, zij weet wel hoe ze aan geld moet komen!
 
en wie gaat dat dan weer betalen??

dus nu rijbewijs a 40 euro de les.
dan auto kopen met 40% btw bpm en weet ik het
dan wegenbelasting
Dan rekeningrijden
en dan na 3 keer flitsen het zootje opnieuw betalen.
en dan ook nog weer een paar honderd voor die dag.


Doe dan gewoon verplicht een vro dag in het rijbewijs opnemen, werkt veel beter denk, en is geen geldklopperij.


Ze zouden haar minster van financien moeten maken, zij weet wel hoe ze aan geld moet komen!

Ben met je eens dat de overheid hiervoor in de buidel moet tasten. Lijkt me het verstandigst om het te doen bij het verlengen van het rijbewijs...
 
Het verschil tussen mannen en vrouwen is het grootst in de leeftijd van 20 tot 25 jaar.

In deze leeftijdsgroep zijn zes maal zoveel mannen als vrouwen het slachtoffer van een verkeersongeval.
bron: CBS

Waarom al die nadruk op rijvaardigheid als het zo duidelijk is dat ligt aan "haantjes gedrag"?

zie sign :z
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het kabinet waar zij inzat demisionair (mooi woord) was en dus geen beslissingen meer mochten nemen. Maar dat is nederland en het kabinet zelf volgens mij alweer vergeten.

Ik dacht dat ze idd. geen beslissing meer mocht nemen.... maar heet Tineke zich uberhoubt ergens iets van aan getrokken? Die heeft niets nodig om geld verspillende nodeloze oplossingen te verzinnen.
 
Ik had gehoopt dat ze geen stemmen zou krijgen en ze met pek en veren uit het torentje gegooid zou worden. Wat gaat er werkelijk met haar gebeuren of wat is er met haar gebeurd????

Gaat ze eindelijk weg uit Den Haag???
 
Als ze echt iets aan die ongevallen willen doen, moet ze eerst die leasbakken van de weg halen.
Stond Gisteren in de telegraaf:
Aantal ongevallen onder leasauto's is beduidend hoger dan onder prive auto's
Niet zo raar toch :? Mensen rijden prive denk ik zo'n 50.000 km p/jr..
 
Ik had gehoopt dat ze geen stemmen zou krijgen en ze met pek en veren uit het torentje gegooid zou worden. Wat gaat er werkelijk met haar gebeuren of wat is er met haar gebeurd????

Gaat ze eindelijk weg uit Den Haag???

Hoop het... Ze is toch van de PvdA, die is lekker gekelderd!!!

Laatste stuiptrekkingen hoop ik. })
 
Ze moeten eens ophouden met die veiligheidmanie van ze, helemaal safe krijg je het toch niet. Verkeer heeft nou eenmaal z'n risico's en Nederland is veilig genoeg op verkeersgebied (wat wil je ook als je constant stil staat).
 
Terug
Bovenaan Onderaan