Nette en goed onderhouden Aprilia Tuono uit 2003 te koop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuupertje

hampel
22 sep 2014
757
171
Op de aardgasbel
Beste MF'ers,

Na drie jaar en bijna 35.000 kilometer heb ik besloten mijn mooie Aprilia Tuono te koop te zetten. Ik wil graag de overstap maken naar een allroad motor.

Ik heb de motor gekocht van de tweede eigenaar met ongeveer 55.000 op de klok (huidige km. stand is 89.000). In mijn bezit is de motor ingezet voor woon-werk, plezierritjes en vakantie. De Tuono is altijd goed onderhouden en voorzien van mooie extras. Alle mindere punten van dit model zijn eveneens aangepakt. Hieronder een lijstje van de spulletjes die er op zitten:

- Lichtgewicht gesmede OZ wielen uit een RSVR
- Carbon hugger, heelplates en dashboard cover
- Titanium Arrow racetech demper met e keur
- Zogeheten collector mod. Twee balanspijpen op de uitlaat gelast voor meer koppel in middengebied
- Gabro F255
- Oud type RSV inlaatmof
- Honda fireblade jiffy
- Yamaha startrelais
- Metalen klepje voor slipperclutch
- Seatcover in kleur
- Ducati 1098 rempomp achter incl. nieuwe leiding
- Nog wat klein spul zoals zwarte valdoppen, verstelbare hendels etc etc.

Van het meeste onderhoud heb ik rekeningen ter inzage, niet alles. Even kleine opsomming wat er zoal aan gedaan is afgelopen tijd.

Dit jaar:

- Nieuwe accu (Yuasa YTX14BS)
- Banden zijn van begin zomer (Michelin, 190/55achter)
- Klein beurtje gedaan, luchtfilter, oliewissel etc.
- Vorkpoten beurtje gegeven, nieuwe olie, keerringen etc.
- Gaskleppen en CO afgesteld bij Roké

Afgelopen jaar:

- Klepspeling controle, alles stond binnen spec zoals zo vaak met deze blokken, gelijk oliewissel gedaan
- Remblokken vervangen, zit ook nu nog voldoende op
- Balhoofdlager vervangen
- Linksysteem aangepakt, alle lagers vervangen en nylon ringen geplaatst tegen water en vuil

Langer geleden:

- Benzineleidingen in de tank vervangen tezamen met filter en klemringen (bekend zwak punt)
- Bougiekabels en doppen vervangen
- Startkoppeling vervangen
- Bruine en witte stekkers verwijderd t.b.v. laadspanning
- Koppelingscilinder gereviseerd
- Kettingsetje, 16-43 verhouding. Kan nog even mee maar is denk ik het eerste dat vervangen moet op termijn

Dat was het wel zon beetje wat me nu te binnen schiet. Motor staat er voor zijn leeftijd en kilometers gewoon knap bij. Heeft natuurlijk wel zn plekjes en gebruikerssporen. Motor is nooit in de pekel gebruikt en heeft dan ook geen roest. Staat ook altijd binnen. De kilometerstand loopt ondertussen op, ik gebruik de motor vrijwel dagelijks. Proefrit onder voorwaarden.

Vraagprijs voor dit moois is 2500, of doe een goed voorstel.Als je serieuze belangstelling hebt; schroom niet en stuur een berichtje (PB'tje) , ik reageer doorgaans vlot, behalve op 'ik bied de helft' figuren.

Vriendelijke groeten en wellicht tot ziens.
 

Bijlagen

  • IMG_20180502_172551.jpg
    IMG_20180502_172551.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 236
  • IMG_20180502_172617.jpg
    IMG_20180502_172617.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 240
  • IMG_20180502_172630.jpg
    IMG_20180502_172630.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 224
  • IMG_20180502_172716.jpg
    IMG_20180502_172716.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 208
  • IMG_20180502_192522.jpg
    IMG_20180502_192522.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 206
  • IMG_20180504_150946.jpg
    IMG_20180504_150946.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 199
  • IMG_20180504_151002.jpg
    IMG_20180504_151002.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 176
  • IMG_20180504_151034.jpg
    IMG_20180504_151034.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 180
  • IMG_20180502_165130.jpg
    IMG_20180502_165130.jpg
    794,7 KB · Weergaven: 170
Laatst bewerkt:
Ik reageer doorgaans niet op verkoop topics... maar als je ruim twee keer de waarde vraagt voor een vijftien jaar oude italiaan met 89.000 km, vraag je dan niet een beetje om die figuren ?

Joah, misschien heb je gelijk en heb ik wat te enthousiast ingezet, vond het wat lastig er een prijsje op te plakken. Ding zit vol met mooie spulletjes en heeft aan onderhoud niks te klagen gehad, maar ja die km stand hé...terwijl dit blok (en de boel eromheen) makkelijk 150k aan kan.
 
Joah, misschien heb je gelijk en heb ik wat te enthousiast ingezet, vond het wat lastig er een prijsje op te plakken. Ding zit vol met mooie spulletjes en heeft aan onderhoud niks te klagen gehad, maar ja die km stand hé...terwijl dit blok (en de boel eromheen) makkelijk 150k aan kan.

Klopt allemaal, en als verkoper zie je waarde in die mooie spulletjes die je er op hebt gezet. Voor "de markt/de koper" zijn het accessoires en die schrijven 90% af op het moment dat je ze er op zet. Dan hou je onder aan de streep een italiaan op leeftijd over met een zeer hoge km stand in een markt waar je onder de 2000 euro erg veel keus hebt in oude modellen tuono. Als je de tijd hebt (en de originele delen nog) zou ik hem zo standaard mogelijk verkopen en de mooie spulletjes los, dat levert denk ik het meeste op.
 
Dan hou je onder aan de streep een italiaan op leeftijd over met een zeer hoge km stand in een markt waar je onder de 2000 euro erg veel keus hebt in oude modellen tuono.

Ben toch wel erg benieuwd waar jij Tuono's onder de 2000 euro vindt. Ongeacht de kilometerstand.
 
Je kent sites zoals marktplaats en speurders nog niet ?
Kun je bijdehand doen, maar ik heb nog nooit een Tuono voor onder de 2000 te koop zien staan op Marktplaats. En al staan ze er af en toe op, je doet het voorkomen alsof ze vaak voor minder dan 2000 weggaan. Was het maar zo’n feest.
 
De Tuono die in dit topic te koop word aangeboden door Kuupertje is mischien duurder maar wel de betere motor,

suc6 allebei
 
Kun je bijdehand doen, maar ik heb nog nooit een Tuono voor onder de 2000 te koop zien staan op Marktplaats. En al staan ze er af en toe op, je doet het voorkomen alsof ze vaak voor minder dan 2000 weggaan. Was het maar zo’n feest.

Als er tuono's op staan met extreme kilometerstanden dan staan ze (ver) onder de 2000 euro. De enige motoren die nog een beetje marktwaarde hebben wanneer ze meer dan 60.000 km hebben gereden is zijn bmw's. Tuono's kunnen meer waard zijn, vooral emotioneel bij de eigenaren, maar de markt is nou eenmaal dat een italiaan of japanner niet meer verkoopt met deze km standen voor een goede prijs.
 
En toch heb ik nog nooit een Tuono onder de 2000 euro gezien. Laat staan met regelmaat. Sowieso niet de vergelijking trekken met Japanners, want die markt is anders. Het verklaart wel jouw eerdere berichten. Jij kan ze niet meer dan 2000 waard vinden (tuono’s), maar de markt vindt van wel. Daarom komen ze amper onder de 2500. 2100 voor de Tuono in dit topic is een erg goede prijs. Zeker gezien de staat.
 
En toch heb ik nog nooit een Tuono onder de 2000 euro gezien. Laat staan met regelmaat. Sowieso niet de vergelijking trekken met Japanners, want die markt is anders. Het verklaart wel jouw eerdere berichten. Jij kan ze niet meer dan 2000 waard vinden (tuono’s), maar de markt vindt van wel. Daarom komen ze amper onder de 2500. 2100 voor de Tuono in dit topic is een erg goede prijs. Zeker gezien de staat.

Ik ken de staat niet van deze tuono. Daar kijken potentiële kopers ook niet naar bij het bepalen of de motor wel of niet geschikt is voor een bezoekje. Die zien een italiaans merk, het bouwjaar en een hoge km stand. Dat laatste nekt deze motor. Er is geen motorzaak die zo'n motor wil inruilen, hoe goed de staat ook is. Voor een zaak is dit onmogelijk te verkopen met alle garanties die klanten tegenwoordig eisen. Het zou me verbazen als een inruilprijs boven de 1500 euro uitkomt.
Ik denk dat de verkoper heel erg blij mag zijn als hij er 1800 euro voor krijgt van een particulier. Maar de tijd zal t leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan