neutraalstand aprillia tuono 2003

bikerad

Die hard MF'er
18 nov 2013
613
0
waar het gezellig is .
al een oudprobleem weet ik maar vind het toch knap vervelend, moeilijk of geheel niet ;in z,n vrij te zetten.
rijdend kan je hem wel snel in z n vrij tikken... koppeling is goed.
Heb gehoord van een andere oliesproeier of zoiets?
 
al een oudprobleem weet ik maar vind het toch knap vervelend, moeilijk of geheel niet ;in z,n vrij te zetten.
rijdend kan je hem wel snel in z n vrij tikken... koppeling is goed.
Heb gehoord van een andere oliesproeier of zoiets?
Olie sproeier is voor het te heet worden van de dynamo, denk dat je twee dingen door elkaar haalt.
Zijn meer motoren waarbij het lastig is om in de vrij te krijgen, inderdaad de beste oplossing om hem rijdend in te neutraal te zetten.

Zat zelf te denken aan het Factory shift pro set, misschien werk zoiets. Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien dat iemand anders er wat nuttigs over kan vertellen.


Voor dit geld zet ik hem rijdend wel in de vrij_O--O-
 
Er is wel degelijk een oliesproeier modificatie (bij de koppeling) die ervoor kan zorgen dat je de Neutraal makkelijker kunt vinden. Schijnbaar kwamen de eerdere modellen met een #60 sproeier, en heeft Aprilia later een #40 geplaatst. Die latere versie is ook te retrofitten.
Artikel nummer AP0268751

Maar doe even iets meer onderzoek voordat je blind op mijn advies vaart s.v.p. :)
 
Er is wel degelijk een oliesproeier modificatie (bij de koppeling) die ervoor kan zorgen dat je de Neutraal makkelijker kunt vinden. Schijnbaar kwamen de eerdere modellen met een #60 sproeier, en heeft Aprilia later een #40 geplaatst. Die latere versie is ook te retrofitten.
Artikel nummer AP0268751

Maar doe even iets meer onderzoek voordat je blind op mijn advies vaart s.v.p. :)
Aigh, dan heb ik het niet goed voor de bril.8)7
 
Er is wel degelijk een oliesproeier modificatie (bij de koppeling) die ervoor kan zorgen dat je de Neutraal makkelijker kunt vinden. Schijnbaar kwamen de eerdere modellen met een #60 sproeier, en heeft Aprilia later een #40 geplaatst. Die latere versie is ook te retrofitten.
Artikel nummer AP0268751

Maar doe even iets meer onderzoek voordat je blind op mijn advies vaart s.v.p. :)
heb het idd wel vaker gehoord maar s wat energie in steken
 
... dat je de Neutraal makkelijker kunt vinden. ...
Zit op de meeste motoren tussen de eerste en tweede versnelling;)
@ TS, is het geen kwestie van "wennen"? Ik heb ooit een motor gehad waar Neutraal in het begin gewoon niet bestond. Na een tijdje vond ik hem blindelings door net iets minder fanatiek op of onder mijn schakelpook te tikken.
 
Bij de Aprilia Falco kan je daar ook last van hebben . Ik ververs de remvloeistof van de koppeling en dan gaat het weer een tijd goed .
Je ziet het aan de kleur van de vloeistof die langzaam donker wordt . Hoe donkerder hoe beroerder de koppeling in z`n vrij .
Waardoor de vloeistof na een paar maanden donker wordt ? Geen idee
 
Laatst bewerkt:
Zit op de meeste motoren tussen de eerste en tweede versnelling;)
@ TS, is het geen kwestie van "wennen"? Ik heb ooit een motor gehad waar Neutraal in het begin gewoon niet bestond. Na een tijdje vond ik hem blindelings door net iets minder fanatiek op of onder mijn schakelpook te tikken.
lolbroek,, heb 40 jaar motorervaring op pak heb beet 30 m motoren dus ik zou niet weten hoe het werkt? en ps, als je er geen verstandd van hebt hoef je niet te reageren.
 
Bij de Aprilia Falco kan je daar ook last van hebben . Ik ververs de remvloeistof van de koppeling en dan gaat het weer een tijd goed .
Je ziet het aan de kleur van de vloeistof die langzaam donker wordt . Hoe donkerder hoe beroerder de koppeling in z`n vrij .
Waardoor de vloeistof na een paar maanden donker wordt ? Geen idee
goeie tip thx.. miss. met nieuwe olie dat ie de stift net een paar mm verder indrukt
 
Een paar mm? Dat lijkt me best kwalijk. Dat zou betekenen dat je vloeistof echt véél uitzet (of krimpt). Moet je voorstellen hoe dat zou werken bij een paar graden temperatuurverschil :X

...maare, ik maakte er gewoon een gewoonte van in vrij te schakelen voordat ik stilstond. Werkt best goed. En eenmaal onder de knie, kun je dat ook bij vreemde motoren toepassen, mocht dat zo eens voorkomen. Bij mij kwam 't best vaak voor. En bij andermans motor ga je niet 'effe' vloeistof vervangen. Onderweg trouwens ook niet zo snel... dus 't is sowieso wel een handig kunstje.
 
Een paar mm? Dat lijkt me best kwalijk. Dat zou betekenen dat je vloeistof echt véél uitzet (of krimpt). Moet je voorstellen hoe dat zou werken bij een paar graden temperatuurverschil :X

...maare, ik maakte er gewoon een gewoonte van in vrij te schakelen voordat ik stilstond. Werkt best goed. En eenmaal onder de knie, kun je dat ook bij vreemde motoren toepassen, mocht dat zo eens voorkomen. Bij mij kwam 't best vaak voor. En bij andermans motor ga je niet 'effe' vloeistof vervangen. Onderweg trouwens ook niet zo snel... dus 't is sowieso wel een handig
 
Ik vind het prima antwoorden :)

Mijn (ex) RSV Mille had ook de neiging om lastig in de vrij te gaan bij stilstand. Ik heb mezelf aangewend om al rollend in z'n vrij te schakelen, en waar het niet kon de motor in de 1 te zetten, koppeling licht op laten komen en dan naar z'n vrij.

Overigens wordt de vloeistof weer snel zwart door de seal in de slave cilinder, die geeft af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan