Nevenverschijnselen - als vrouw rijden met mannen

Guzziota

MF'er
20 mei 2008
78
0
Kampenhout - België
Héwel hé, 'k wil eens wat vragen.
Ik ben motard, ik ben vrouw, ik ben 50.
Ik ben 27 jaar getrouwd (met dezelfde) maar we zijn al 31 jaar samen, heb de liefde van mijn leven allang gevonden.
Mijn man is ook motorrijder maar lang niet zo bezeten als ik, dus neemt ook heel wat minder aan motoractiviteiten deel dan ik, vooral aan veel minder treffens. Voor geen van ons beiden een probleem.
Maar dan.
Ik rijd Guzzi, dus een merk waar heel wat minder vrouwen dan mannen mee rijden.
Gevolg: in mijn vriendenkring Guzzisten ben ik zowat de enige rijdende vrouw maar een aantal vrienden nemen soms wel hun partner mee achterop.
Erger gevolg: om een of andere reden denken die vrouwelijke partners veel te vaak en totaal ten onrechte dat ik achter hun vent aanzit, vooral als er ritten of treffens zijn waaraan ze zelf niet deelnemen.
Mijn eigen instelling: ik rijd liever in gezelschap dan alleen, maakt niet uit of het met een man of een vrouw is. Motard is motard, sekse vervalt op dat moment. En dan maakt het me niet uit of het over een rit of een motorweekend, een motorreis of een buitenlands motortreffen gaat, rijden is rijden. Ik rijd om het rijden, ik ga naar treffens om de sfeer, ik lééf 'moto'.
Maar o jee, die partners dan. Bedenken meteen de meest verregaande scenario's.
En dan nu mijn vraag: hebben andere motorrijdende vrouwen daar ook last van en wat doe je daar om guzzwil tegen???
(Is geen acuut probleem hoor, is iets wat ik al jaren ondervind en waarvan ik me afvraag of ik nu de enige vrouwelijke motorrijder ben die daarmee geconfronteerd wordt). Meestal trek ik het mij niet aan, maar zo met zijn af-en-toetjes ergert het mij mateloos.
Dus graag jullie ervaringen.
 
Niet echt een ervaring, maar het is wel iets algemener (bekend) dat mannen best wel voorzichtig met hun vrouw zijn en daarom ook al snel iets bang zullen zijn, en dat vrouwen dit soms niet helemaal begrijpen... :)

Zo zullen vrouwen natuurlijk ook een beetje bang zijn om hun knappe vent te verliezen, ik denk dat dat gewoon een beetje in de genen zit. (ik kan echter niet hard maken dat vrouwen dit denken: dat ze bang zijn hun knappe vent te verliezen, aangezien ik zelf niet echt een vrouw ben :))

Maar goed, het is en blijft natuurlijk wel een probleem, maar ze zullen zien dat jij hun mannen niks doet, dus uiteindelijk komt dat wel goed. :)

Hoewel het natuurlijk een lastige kwestie blijft.
 
Laatst bewerkt:
P.S. Ik ben blond, 1, 72 m, weeg zo ergens tussen de 60 en 64 kg (sta nooit op balans), ben niet echt lelijk maar ook niet knap, ben heel gewoon. 'k Rijd alleen maar met een moto en ik geniet.
 
Maar wat is jou probleem dan, dat de andere vrouwen denken dat
jij achter hun man aanzit? Ik zou zeggen laat ze dat fijn denken kan jou
wat verschelen wat een ander denkt. Geniet lekker van het motorrijden,
en wat een ander denkt boeit niks.Maar aan de andere kant na 31 jaar,
kan ik mij er ook wel iets bij voorstellen, je rijdt toch ook niet 31 jaar op
dezelfde motor.
 
Laatst bewerkt:
Niets van aantrekken. Dan rijden ze maar een keer mee en zien ze dat er niets gebeurd... bange vrouwen ook altijd.. :N
 
So what als je bekend staat als femme fatale? Als je er maar niets mee doet; laat ze maar gissen lijkt mij. Hoe jij weet dat de vrouwen van de mannen van jouw cluppie denken dat jij achter de mannen van de vrouwen die jaloers zijn op jou, als enige vrouw in het mannencluppie, aanzit even in het midden latend, seriously, wat kan het je schelen?
 
Dank je, ZünRob, zo denk ik ook. Maar ik denk veel meer man dan vrouw, dus mannen begrijpen meestal mijn standpunt op dit vlak wel. Sfeer met die mannen is steeds ok en ongedwongen, leuk, vrolijk, plezant, vol humor enz. Maar 't zijn hun vrouwen die er steeds vanalles achter zoeken.
 
Hahaha, wat denken jullie mannen toch zalig! Voel ik me echt thuis bij. 't Is zoals ik zelf denk.
Maar zoals ik al zei, 't zijn niet die mannen die het probleem zijn hé. Die snappen meestal zelf ook de argwaan van hun partners niet.
 
Dank je, ZünRob, zo denk ik ook. Maar ik denk veel meer man dan vrouw, dus mannen begrijpen meestal mijn standpunt op dit vlak wel. Sfeer met die mannen is steeds ok en ongedwongen, leuk, vrolijk, plezant, vol humor enz. Maar 't zijn hun vrouwen die er steeds vanalles achter zoeken.

Ik kan het me ook wel goed voorstellen hoor, stel: jouw man die gaat iets doen wat hij nog nooit eerder heeft gedaan en waar jij niet echt bekend mee bent, en er zijn daar veel vrouwen aanwezig, hoogst waarschijnlijk voel jij je ook gewoon een klein beetje oncomfortabel.
Zo zit de mens, en de natuur (volgens mij!) gewoon in elkaar... :)

Maar goed, ik heb dus echt een beetje het idee dat het gewoon zo is.

In ieder geval, jij moet je er niet door laten belemmeren, zolang je er niet echt last van hebt zit het wel goed. :)
 
Laatst bewerkt:
Dank je, ZünRob, zo denk ik ook. Maar ik denk veel meer man dan vrouw, dus mannen begrijpen meestal mijn standpunt op dit vlak wel. Sfeer met die mannen is steeds ok en ongedwongen, leuk, vrolijk, plezant, vol humor enz. Maar 't zijn hun vrouwen die er steeds vanalles achter zoeken.

Hoe weet je nu of al die vrouwen er iets achter zoeken, of
is dit jou gedachte? En ergens vindt je dat wel fijn, die gedachte?
 
Dank je, ZünRob, zo denk ik ook. Maar ik denk veel meer man dan vrouw, dus mannen begrijpen meestal mijn standpunt op dit vlak wel. Sfeer met die mannen is steeds ok en ongedwongen, leuk, vrolijk, plezant, vol humor enz. Maar 't zijn hun vrouwen die er steeds vanalles achter zoeken.

Als het de vrouwen zijn die er wat achterzoeken,is dat toch hun probleem?
Een wijs iemand(mijn ex ;) )zei ooit tegen me "problemen moet je daar laten waar ze thuis horen" :Y .
Of wil je een dames cbr600 :X vrouwen clubje gaan beginnen..........

Nou dan ;)
 
Laatst bewerkt:
Wolves, nee, ik vind dat niet fijn, ik haat het.
En hoe ik het weet? Omdat ze het me gewoon zeggen. Of omdat hun vent me zegt "Ik ga thuis niet vertellen dat jij ook meegaat want de vorige keer heeft ze me de oren van m'n kop gezaagd" of "Miljaar hé, wil jouw vent nu echt niet mee want mijn vrouw zit ambetant te doen over hoe die vierpersoonskamers gaan verdeeld worden als jij er bij bent en dat ik ni op de kamer mag waar jij ook op ligt". Of "Waarom moet die nu net bij jullie op die driepersoonskamer?". Enzovoort enzovoort. Om meer persoonlijke situaties nog maar te verzwijgen. Kortom, een hoop problemen maken waar er geen zijn.
Miljaar zeg, ik wil Parijs-Dakar nog doen, hoe speel ik zoiets klaar met alleen maar venten als vrienden en vrouwen die niet het evenement zelf maar enkel intriges zien.
 
Wolves, nee, ik vind dat niet fijn, ik haat het.
En hoe ik het weet? Omdat ze het me gewoon zeggen. Of omdat hun vent me zegt "Ik ga thuis niet vertellen dat jij ook meegaat want de vorige keer heeft ze me de oren van m'n kop gezaagd" of "Miljaar hé, wil jouw vent nu echt niet mee want mijn vrouw zit ambetant te doen over hoe die vierpersoonskamers gaan verdeeld worden als jij er bij bent en dat ik ni op de kamer mag waar jij ook op ligt". Of "Waarom moet die nu net bij jullie op die driepersoonskamer?". Enzovoort enzovoort. Om meer persoonlijke situaties nog maar te verzwijgen. Kortom, een hoop problemen maken waar er geen zijn.
Miljaar zeg, ik wil Parijs-Dakar nog doen, hoe speel ik zoiets klaar met alleen maar venten als vrienden en vrouwen die niet het evenement zelf maar enkel intriges zien.

Ik herken het niet, rij ook best veel met vrouwen erbij maar nog
nooit problemen mee gemaakt van wat jij schrijft. Misschien toch iets
wat jij lost maakt bij de vrouwen van motorrijders? Wij gaan soms een lang weekend
weg, met vrouwen erbij waar de mannen van thuis zitten. Ook mijn vrouw
hoor je hier niet over, nou heb ik wel het geluk dat ik aards lelijk ben, maar toch.
 
Nee, downsider, geen vrouwenclubje voor mij. Ongecompliceerd mannendenken is meer mijn ding. Steek ne moto onder mijn kont, have fun en that's it.
Nu ik heb best wel vrouwelijke charmes hoor, maar tijdens motoractiviteiten is dat niet meer dan banale bijzaak. Werelden genoeg om vrouw te zijn, in mijn motorleven is het mijne moto en het rijden wat telt.
 
Agh, nogmaals, zoals ik er tegen aankijk: sommige mensen weten gewoon niet wat wat helemaal is, en omdat het dus enigszins onbekend is zijn ze er bang voor. Maar zolang jij er niet echt last van hebt (heb je dat?), zou ik zeggen: lekker blijven rijden, en genieten! :)
 
ik kan die vrouwen die zo raar denken maar 1 super boek aanraden om te lezen .

http://www.viervragen.nl/the-work-of-byron-katie-2.html

http://www.viervragen.nl/

het komt er op neer dat je de gedachten die je hebt in twijfel trekt en er de volgende 4 vragen over stelt

1. Is het waar?
2. Kun je absoluut weten dat het waar is?
3. Hoe reageer je wanneer je die gedachte hebt?
4. Wie zou je zijn zonder die gedachte?


als je dit goed loslaat op die jaloerse echtgenotes kom je er al gauw achter dat ze zelf ook eigenlijk wel een guzzi zouden willen rijden en stront jaloers zijn op jouw en het niets van doen heeft met hun echtgenoot afpikken.

ik zou zo korte metten maken met die jaloerse fratsen.
en voor jouw lekker laten lullen en niks van aan trekken
 
Dank je, ZünRob, zo denk ik ook. Maar ik denk veel meer man dan vrouw, dus mannen begrijpen meestal mijn standpunt op dit vlak wel. Sfeer met die mannen is steeds ok en ongedwongen, leuk, vrolijk, plezant, vol humor enz. Maar 't zijn hun vrouwen die er steeds vanalles achter zoeken.
En dankje wel :X
 
Agh, nogmaals, zoals ik er tegen aankijk: sommige mensen weten gewoon niet wat wat helemaal is, en omdat het dus enigszins onbekend is zijn ze er bang voor. Maar zolang jij er niet echt last van hebt (heb je dat?), zou ik zeggen: lekker blijven rijden, en genieten! :)
Kom eens kijken in het topic :oudere dames back to basic ! :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is een beetje zoals Biglift zegt.

Het zegt veel over de relatie tussen hun beide (de vrouw die thuis zit en de man die lekker weg is), die basis is niet goed, het vertrouwen is er niet.
Dit helpt zeker niet als die vent ook nog eens eromheen gaat lopen dremelen, hij moet duidelijk zeggen waar het op staat, hoe het zit en dan PUNT.

Dat die vrouwen de ''pik'' op je hebben komt voort uit hun eigen tekortkoming, altans ze denken dat ze hun vent tekort doen, en dat moet nu juist uitgepraat worden met hun vent.
Jij kan daar zelf niks aan doen, die mannen moeten duidelijkheid geven naar hun wederhelft.

Dit is overigens niet alleen bij jou voorbeeld met motorrijden, dit heeft met veel meer situaties te maken, bv. wanneer je de hobby darten zou hebben of kitesurfen, de kern van het probleem blijft hetzelfde, ze zien hun vent weggaan en plezier hebben buiten hun om, met iemand die WEL dezelfde interesse heeft, en juist dat gevoel is funest.

Verwijt jezelf niks, ook al ben je een heerlijke babe, het zijn de mannen die de vrouwtjes dat gevoel geven, niet jij.

Bij mij maak het me meid niet uit, al gaat er een meid achterop zitten, ze is mijn allesje en dat weet ze!

Dussssss.... Fuck the bitches en wees er zelf een!

xx
 
De enige oplossing is denk om het maar te negeren. Ze weten vast wel dat je al een man hebt. Misschien zijn ze wel gewoon jaloers :Y
 
Bij alle merken is het zo dat er meer mannen rijden dan vrouwen. De vrouwen die problemen hebben met de situatie moeten zelf gewoon maar motor gaan rijden en ervaren hoe het is. Dan weten ze ook dat het bij een tourrit om het motorrijden gaat, niks meer, niks minder. Het goede nieuws voor jou is dat dit een typische SEP* is.








* Somebody Else's Problem
 
Ik heb wel een goede tip.. Volgende keer zeg je dat je lesbisch bent, ben je van alle problemen af ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan