New Kawasaki W800?

El Cuervo

Rookie
15 aug 2010
2
0
VF-000098-KAWASAKI-W800.jpg
 
Vreemde combinatie!!! :?
Lijkt op een engelse twin, maar dat waren stoterstangenblokken.
Zit er prominent een koningsas op, een konstruktie die de engelsen nooit hebben toegepast op hun motoren.
Ducatie wel, maar daar zaten ze op de singles en later nog op de L-twins.

Kortom, ik vind vind het hom noch kuit. :N

Just my 2 cents. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft oa Kawasaki wel degelijk geprobeerd!
De eerste dikke Kawa twin leek verdacht veel op een BSA...... :$

En tja, smaken verschillen!! (gelukkig!) :Y
 
Laatst bewerkt:
Oeh nice!!!
Zal een lekker geluidje uitkomen :Y

Toch heb ik liever een oudje.
 
Ik zou zo mijn Bandit erop in willen ruilen *O*
Volgens mij is de W800 kickstartloos? Wel jammer een kickstart staat wel goed op een retromodel.
 
Laatst bewerkt:
Dit is gewoon een W650 die rond 1999/2000 werd gemaakt met 800 op de zijkant en een Kawagroen kleurtje. Niks bijzonders en gaat ook niet weer op de markt komen.
 
mooie fiets ! ik vind de w650 ook mooi maar mist net wat vermogen,dus 800cc met ongeveer 70pk zou mooi zijn.

maar volgens mij bestaat hij niet
 
Vreemde combinatie!!! :?
Lijkt op een engelse twin, maar dat waren stoterstangenblokken.
Zit er prominent een koningsas op, een konstruktie die de engelsen nooit hebben toegepast op hun motoren.
Ducatie wel, maar daar zaten ze op de singles en later nog op de L-twins.

Kortom, ik vind vind het hom noch kuit. :N

Just my 2 cents. ;)

engelse motoren geen koningsas ??

Norton Inter en Manx en de Velocette KTT om er een paar te noemen

vergat ik bijna de BSA 250 cc racer de MC1 ook met koningsas

Eldert
 
Laatst bewerkt:
@Aussie-Tiger

het komt er in het kort op neer dat hij vanaf 2011 leverbaar is in Azie 8-) :+

wel een beetje je talen bijhouden Wilco, je bent het kwijt voordat je er erg in hebt :P
 
Laatst bewerkt:
ik vind mijn W650 zeker even mooi !
<script src='http://img248.imageshack.us/shareable/?i=03633.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
 
Deze nieuwe kawasaki W 800 gaat er zeker komen. In tegenstelling tot de W 650 heeft de W 800 inspuiting en een grotere cilinderinhoud, terwijl het vermogen niet bijzonder zal stijgen, maar ook in de buurt van 50 pk zal zitten.
De W heeft een grote aanhang over de hele wereld, het motorblok is een technisch juweel, met insuiting kan de motor weer aan de nieuwe strengere milieu-eisen voldoen. de oude W 650 had daar wat moeite mee, veel W 650 hadden last van pingelen bij lagere toerentallen, dat moet nu opgelost zijn.
De W is erg geliefd bij customizers en cafe racer bouwers, je komt de W ontzettend vaak tegen in buitenlandse motormagazines.
 
Kawasaki W800 Bonneville-rival is real
By Guy Procter -
New bikes
27 August 2010 15:56


Kawasaki is about to reveal a bigger replacement for the defunct W650 Triumph Bonneville replica, confirming internet speculation.

The bike will be called the W800 and feature a largely similar chassis, but feature a disc brake at the rear and power hiked to match Triumph’s own modern-day Bonneville, at around 60bhp.

Kawasaki’s original W650 was popular with customisers, especially in Japan, but it was always hampered by its authentically flat 49bhp parallel twin motor.

If Kawasaki keeps a lid on the price, the W800 should give the reborn Bonneville serious competition – the W650 was widely praised for out-retroing the Hinckley bike until it was discontinued in 2006.

W800.jpg



Vanwege de steeds sterger wordende emissie-eisen kwam Kawasaki's W650 retro-klassieker vroegtijdig ten einde, maar volgens de laatste geruchten gaan de groenen nog dit jaar een nieuwe versie van de Japanse Bonneville lanceren, de W800.

Volgens onze Duitse collega's van Motorrad zal Kawasaki haar nieuwe retro-klassieker tijdens de komende Intermot in Keulen gaan presenteren. Qua looks zal de motor grotendeels identiek blijven aan zijn W650 voorganger, hetgeen niet vreemd is bij klassiekers.

De van koningsassen voorziene kenmerkende paralleltwin zal, naast een grotere cilinderinhoud, tevens worden voorzien van benzine-injectie in aan de huidige Euro-norm te kunnen voldoen. Volgens Motorrad zou Kawasaki de W800 goedkoper willen neerzetten dan zijn grootste concurrent, de Triumph Bonneville.

Afwachten dus tot de Intermot om te zien of de Duitsers het bij het rechte eind hebben gehad.


Kijken wat de prijs wordt :P ;)
 
Vreemde combinatie!!! :?
Lijkt op een engelse twin, maar dat waren stoterstangenblokken.
Zit er prominent een koningsas op, een konstruktie die de engelsen nooit hebben toegepast op hun motoren.
Ducatie wel, maar daar zaten ze op de singles en later nog op de L-twins.

Kortom, ik vind vind het hom noch kuit. :N

Just my 2 cents. ;)

B|


Gijs toch..



Koningsassers van Ducati :}

Ducati-900SS-1978-ghosted.jpg
 
Oma :W

http://www.kawasaki.nl/W800

mooi filmpje...

mooie machine 8-)

3585q9c.jpg

vmrnkw.jpg

w0gf1c.jpg


Gaaf die metallic groene kleur :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan