New Kid In Town

HaRdCoRe-WeZ

MF veteraan
9 okt 2004
4.133
0
Hellevoetsluis
Mogguh,

Laat ik mezelf even netjes voorstellen. Ik ben Wesley, en ben 21 jaartjes jong (oud, wat je wilt). Ik ben werkzaam op een car terminal en hou me aardig bezig met mijn Honda CRX.

Wat doe ik dan hier op MF. Mijn vader rijdt al sinds jaar en dag op zijn eigen brommertje, en ik wordt dat achterop zitten spuugzat. Wil nu zelf wel eens gaan rijden. Mijn maatje is vorige maand begonnen met lessen en ik moet zeggen, dat werkt aardig door op me. Dus ik ga zelf ook beginnen. We zijn al een paar x wezen kijken naar motoren die wel bij ons passen en die in ons budget vallen. Dat is dus heel slecht als je je rijbewijs niet eens hebt, want op 9 van de 10 rij je het liefst gelijk weg :]

Ik heb links en rechts al aardig wat info opgedaan en ik ben bang dat het (heh, wat vervelend nou) een Fireblade moet gaan worden. Welk jaar weet ik nog niet helemaal, denk een 96'er of 98'er.

Ik hoop hier aardig wat info op te doen en leuke gesprekken te voeren.

Greetz,
Wez
 
welkom op het motorforum,denk wel even na over die fireblade,ik heb hier wel eens gelezen dat het niet de ideale motor is om op te starten,ben zelf op een suzuki gestart,gebruik de zoekfunctie maar eens,er is op het forum genoeg te vinden over beginners motoren,succes ermee.
 
Een fireblade is een snelle fiets.. niet echt de ideale beginners fiets misschien...
maar ja als je natuurlijk het echt graag wilt.. dan kan het altijd.. zolang je het zelf maar onder controle hebt (dus rustig begint en dus niet je grensen gaat verkennen..)
voor de rest veel plezier en succes met lessen!
en natuurlijk:
 
Laatst bewerkt:
:Z Waarom eigenlijk geen R1 :?
Gooi eerst maar eens het gas vol open van een lesbrommert en denk dan dat een 600cc Supersport ongeveer 2x dat vermogen heeft.
 
:Z Waarom eigenlijk geen R1 :?
Gooi eerst maar eens het gas vol open van een lesbrommert en denk dan dat een 600cc Supersport ongeveer 2x dat vermogen heeft.
ja toch is het geen gek idee ,ik ben ook op een 900 cc begonnen,dus het kan wel goed gaan!! maar ik heb een keer wat gelezen dat een fireblade niks vergeeft ofzo,dus als je al een miniem foutje maakt dat je al op je plaat ligt,staat volgens mij ergens op het forum.
 
welkom op het motorforum,denk wel even na over die fireblade,ik heb hier wel eens gelezen dat het niet de ideale motor is om op te starten,ben zelf op een suzuki gestart,gebruik de zoekfunctie maar eens,er is op het forum genoeg te vinden over beginners motoren,succes ermee.

:? Ik ben gestart (rij er nog steeds op) op een 98'er fireblade.
Ik denk dat je doelt op de zenuwachtige fireblade's met 16 inch voorwiel?
Ik vind dat je prima op de mijne zou kunnen starten mits je jezelf onder controle kunt houden...

@ Topicstarter: welkom uiteraard *D !
 
:? Ik ben gestart (rij er nog steeds op) op een 98'er fireblade.
Ik denk dat je doelt op de zenuwachtige fireblade's met 16 inch voorwiel?
Ik vind dat je prima op de mijne zou kunnen starten mits je jezelf onder controle kunt houden...

@ Topicstarter: welkom uiteraard *D !
ja zou best wel kunnen ,weet het niet precies meer wat het was,maar denk zeg het hem even,heb zelf ook een blade overwogen.
 
full


:]
 
Thanx iedereen!

Ik weet dat het een snelle fiets is. Maar ik ken mezelf ook. Stel dat ik bijv. een ZXR400 koop om mee te beginnen. Dan moet er dit aan gebeuren, en dat en zus en zo. Dus ik d8 van, dan ga ik op zoek naar een fiets die me echt bevalt en waar ik een x aantal jaar op wil rijden. Ik ben zelf nogal groot, en ik wil wel een beetje normaal op de fiets zitten. Een Fireblade gaat perfect! En als ik links en rechts zo eens luister, dan maakt Honda wel hele goede blokken.

En waarom geen R1? Ehm...daar zit ik niet lekker op, en ik heb gehoord dat de bakken niet echt 100% zijn...

Hier btw nog een foto van mijn dagelijkse vervoermiddel: Honda Civic Coupe CRX 1.6i 16v DOHC uit 1989. 130pk standaard, er zit een dikke Sebring onder en een open K&N filter. Motorisch is er verder nog niets aangepast, maar de tussendempers gaan ertussen uit. 2 Raceland kuipen en Sparco 4-punters houden me vast. De wielen zien er inmiddels beter uit, heb de randen gepolijst en er gelijk Toyo Proxes T1-S onder laten gooien. Ow ja, de heldere achterlichten zijn er inmiddels ook uit.

CRX.jpg



En hier dan de brommer van mijn vader. Alleen het balhoofd is nog origineel Triumph...de rest is dus zelfbouw. Weslake 750cc blok met 2x 30mm Dell'Orto's. K&N filters uiteraard. Campangolo magnesium wielen met Avon rubber. Titanium vooras, R1 klauwen voor, Fireblade vork met WP veren. Achter geen vering...alles zelf gemaakt...nooit af dus.

Weslake.jpg



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan