Mier
Rookie
Aangezien ik het een "brik" vind en mn collega's me vroegen waarom ik in godsnaam de zaag in een "klassieker" zette, denk ik dat mijn fiets in deze categorie het beste tot z'n recht komt.
Wat is het? Een Suzuki GSX400X Impulse, het lelijke eendje van de alle 400cc viercilinders. Ik heb em gekocht omdat ik de "value for money" van deze fiets errug goed vind. Dubbele 290mm voorschijfjes, 400cc 16-klepper blokje met 59pk, niet te zwaar en zeer, zeeeeer goedkoop.
Gezien de lage prijs een ideale kandidaat om te verbouwen tot iets leukers natuurlijk. Standaard levert de fiets een behoorlijk passieve zithouding op met het vrij hoge stuur en de lage zit. Ik heb het originele subframe eraf gezaagd en vervangen door een eigen subframe dat ca. 10cm hoger is (verstelbaar). Een Honda RS250 kont met LED achterlicht vervangt het originele achterplaatwerk. Aan de voorkant heb ik de originele lamp met plaatwerk verwijderd en vervangen door een carbon startvlak met 2 Halogeen lampjes aan de rechterkant.
Een paar piccies (een nieuwe achterband is al aanwezig ):
Verlanglijstje in volgorde van belangrijkheid:
1. helicoil in mn cilinderkop zodat alle kleppendekselbouten weer vast kunnen
2. carbs afstellen zodat ie bij 8000rpm niet meer hapert
3. andere tellers (fiets-kmteller + losse ronde toerenteller)
4. ander stuur (36mm clip-ons of een laag superbikestuurtje)
5. nieuw kleurtje
6. etc, etc, etc....
Wat vinden jullie, issie de rubriek waardig?
Wat is het? Een Suzuki GSX400X Impulse, het lelijke eendje van de alle 400cc viercilinders. Ik heb em gekocht omdat ik de "value for money" van deze fiets errug goed vind. Dubbele 290mm voorschijfjes, 400cc 16-klepper blokje met 59pk, niet te zwaar en zeer, zeeeeer goedkoop.
Gezien de lage prijs een ideale kandidaat om te verbouwen tot iets leukers natuurlijk. Standaard levert de fiets een behoorlijk passieve zithouding op met het vrij hoge stuur en de lage zit. Ik heb het originele subframe eraf gezaagd en vervangen door een eigen subframe dat ca. 10cm hoger is (verstelbaar). Een Honda RS250 kont met LED achterlicht vervangt het originele achterplaatwerk. Aan de voorkant heb ik de originele lamp met plaatwerk verwijderd en vervangen door een carbon startvlak met 2 Halogeen lampjes aan de rechterkant.
Een paar piccies (een nieuwe achterband is al aanwezig ):
Verlanglijstje in volgorde van belangrijkheid:
1. helicoil in mn cilinderkop zodat alle kleppendekselbouten weer vast kunnen
2. carbs afstellen zodat ie bij 8000rpm niet meer hapert
3. andere tellers (fiets-kmteller + losse ronde toerenteller)
4. ander stuur (36mm clip-ons of een laag superbikestuurtje)
5. nieuw kleurtje
6. etc, etc, etc....
Wat vinden jullie, issie de rubriek waardig?