New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
val doppen dus bestellen, of nooit je motor laten vallen,
inmiddels heb ik ook en rode tracer besteld. bij het zoeken op www kwam ik een filmpje tegen.
let op de achterbrug. weet iemand wat dit voor een brug is??

Lees even het commentaar onder de vid....

It was custom made in house using Ducati Diavel parts. It is a one off kit.
 
Frenkie stelt een vraag om zich vervolgens niet meer te laten zien ...... _O-


Het ging toch om Limburg...

Is daar niet iets van ...
kar_na_val___carnaval_1353722996.jpg
 
M'n dealer heeft m'n Tracer met Motech valblokken eens gesimuleerd neergelegd en dan bleek de tank toch gevrijwaard te blijven.

De Motechs zijn echter puntiger dan de Yamaha-exemplaren en beschermen dus beter...

Never say never : mijn eerste motor, een DIVERSION 900, kukelde eens om bij het tanken... Ik kon'm nog net tegenhouden met mijn knie => deuk in de tank => € 1.000 kosten.

Hem gewoon neerleggen zou goedkoper zijn geweest...zelfs zonder valblokken.
Ah bedankt, dan gaan die op de lijst 'kopen samen met de tracer' :P
 
Heren,

ik overweeg om een alu zijkofferset te kopen zoals een set Hepco & Becker Xplorer 30
of een set SW-Motech TraX Adventure.
Iemand misschien interesse in de
yamaha Zachte zijkoffers van ABS = € 200.00
set is nieuw/ongebruikt & incl update slotjes
Inclusief volledig waterdichte binnentassen & slotjes

heb ook eventueel het Montagesysteem voor zachte zijkoffers van ABS er bij te koop
maar deze hoeft niet weg. is nog niet gemonteerd

p5pb13139459.jpg

p5pb13139458.jpg

2PP-FSSST-00-00-soft-abs-side-cases-stays-system-black-studio-001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah bedankt, dan gaan die op de lijst 'kopen samen met de tracer' :P

Ter correctie van je lijstje : toen ik vanmiddag mijn Tracer schoonspoot na een winterrit, merkte ik dat de (efficiënte) valblokken, waarover ik het hierboven had, blijkbaar niét van SW-Motech komen, maar het merk TBR dragen...

Wat er ook van zij, ze zijn niet goedkoop (+ € 300), maar wel mooi afgewerkt en maximaal beschermend... :Y












full
 
Nou, da's nog best aan de maat (steken zo te zien wel verder uit dan de SW Motechs inderdaad) :P. Of ziet het er van wat verder af subtieler uit? TBR, die ken ik nog niet.. Eens kijken of ik een website kan vinden met dat spul.
 
Heb op mijn 09 valdoppen van LSL. Heb ik al jaren op al mijn motoren en bevallen goed, haha (ook getest trouwens). Het design is redelijk high-tech, gefreesd uit aluminium.
 
Gisteren ook geprofiteerd van de droge winterdag. Was weer genieten op de Tracer.

Moet wel zeggen ivm de valbescherming, dat ik de die van SW-motech wel mooier/subtieler vind dan die van Slijk.
Die van Slijk zullen dan wel weer efficiënter zijn.
Indien ik die zo'n valbaren zou monteren, zou ik er ook graag een set extra lichten op zetten.
Maar ik heb tot nu toe nog geen lichten gevonden die mij kunnen bekoren. Iemand ideetjes voor een stel extra lampen, geen grote camionexemplaren graag.
 
Gisteren ook geprofiteerd van de droge winterdag. Was weer genieten op de Tracer.

Moet wel zeggen ivm de valbescherming, dat ik de die van SW-motech wel mooier/subtieler vind dan die van Slijk.
Die van Slijk zullen dan wel weer efficiënter zijn.
Indien ik die zo'n valbaren zou monteren, zou ik er ook graag een set extra lichten op zetten.
Maar ik heb tot nu toe nog geen lichten gevonden die mij kunnen bekoren. Iemand ideetjes voor een stel extra lampen, geen grote camionexemplaren graag.


In de praktijk zie je die TBR valblokken nauwelijks zitten, vermits ze volledig zwart zijn...

Mijn dealer vindt ze ook de meest efficiënte, na het resultaat van verschillende omkukel- en valpartijen te hebben kunnen bestuderen bij iets onfortuinlijker klanten... })
 
Hoe zou het eigenlijk komen dat een cruisecontrol niet 'bug-free' is? In de auto is het inmiddels een standaard functionaliteit. Het lijkt mij wel fijn moet ik zeggen. Ben benieuwd waarom het op een motor lastiger zou zijn? :-)
 
Persoonlijk gebruik ik de CC haast nooit... Onze autosnelwegen zijn daarvoor te druk bereden.

Op de motor vind ik het daarbij niet prettig dat de electronica beslist wanneer er gas wordt gegeven/gelost om de snelheid constant te houden.

Bij BMW zitten de problemen voornamelijk in de schakelaar...er zijn nu reeds 3 verschillende versies uitgebracht en toch blijven de problemen blijkbaar bestaan...
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het, maar blijf toch benieuwd. Vooruitlopend op zoiets... Zouden de schakelaars rechts op bijgaande foto los te bestellen en in te bouwen zijn, dat zou al een hele verbetering zijn...
full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gebruiken ze in de States de schakelaar van een Super Tenere om de cc te bouwen. Met die Tenere heb ik op vakantie vaker gereden en die cc werkt perfect. BMW schakelaars daarentegen zijn de bron van veel ellende en niet alleen bij de GS. Ook de S1000 heeft vette schakelaarproblemen.
 
Ik heb trouwens al een paar keer schakelaars van een BMW open gehad en van de kwaliteit en logica sla je achterover. Slappe plastic omhulsels die met een soort zelftappertjes vastzitten, schroeven dwars door het stuur en aan de handvatverwarming zitten zoveel kabeltjes dat het je gaat duizelen.
Geeft mij dan maar lekker Japans.
 
Mijn cruiscontrol:
25 euro, misschien niet voor luxe, maar wel ff lekker om tijdens het rijden je rechter hand ff te ontspannen
 
Je hebt ook nog de Go Cruise 2.
Die is van aluminium.
Zie het commentaar in het YouTube filmpje van de post hierboven.
Dan zie je ook dat die verkeerd om was gemonteerd !!
Gevaarlijk als je ineens moet remmen, want dan geef je gas bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan