New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist de puig kentekenplaathouder proberen te monteren, helaas kwam ik er vrij laat achter dat de standaard knippers dan niet meer passen. Je kan de oorspronkelijke bevestiging dan niet meer gebruiken.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Andere kentekenplaathouder waar dit wel kan? Of universele knippers gekocht.
 
Zojuist de puig kentekenplaathouder proberen te monteren, helaas kwam ik er vrij laat achter dat de standaard knippers dan niet meer passen. Je kan de oorspronkelijke bevestiging dan niet meer gebruiken.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Andere kentekenplaathouder waar dit wel kan? Of universele knippers gekocht.

Mijn ktph is van R&G en daar passen de originele knippers wel op. Heb er al op verschillende motoren gehad van R&G en altijd heel tevreden van. Stevig en goed afgewerkt.

do9c13.jpg


Vanuit een andere hoek:

33w5rw4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje...iemand al zelf de bougies van de Tracer eruit gehaald. Lijkt allemaal erg krap zonder demontage van radiateur of tank. Iemand?
 
Vandaag een 'dingetje' met m'n Tracer. Er staat nu zo'n 600 km op en ik laat 'm wat vaker meer toeren maken. Vanmiddag rij ik de snelweg op en trek pittig door....stopt de boel er mee en komt het bekende 'See you next time' in het display. Kon zonder problemen de vluchtstrook bereiken, even contact 'uit'/aan, starten en weer rijden.
Iemand anders zoiets overkomen?
 
Heb er nu 18500 km erop staan en nog nooit een 'dingetje' gehad.
Ik heb er wel eerder over gelezen, weet niet meer waar (MT 07 of op de Amerikaanse site) wat daar gezegd werd, was dat de contactsleutel niet goed in de "aan" positie gedraaid werd en daardoor zomaar uit kon vallen.
 
Vandaag een 'dingetje' met m'n Tracer. Er staat nu zo'n 600 km op en ik laat 'm wat vaker meer toeren maken. Vanmiddag rij ik de snelweg op en trek pittig door....stopt de boel er mee en komt het bekende 'See you next time' in het display. Kon zonder problemen de vluchtstrook bereiken, even contact 'uit'/aan, starten en weer rijden.
Iemand anders zoiets overkomen?

Idem zoals Hans al meldt, zorg ervoor dat de contactsleutel goed omgedraaid is.

Ik heb er nu zo'n 7500 km opzitten en geen problemen gehad.
 
Mijn ktph is van R&G en daar passen de originele knippers wel op. Heb er al op verschillende motoren gehad van R&G en altijd heel tevreden van. Stevig en goed afgewerkt.

[afbeelding]

Vanuit een andere hoek:

[afbeelding]

Dat is wel netjes inderdaad. Ik kan m'n Puig KTPH niet meer terugsturen omdat er wat krasjes opzitten bij het monteren. Ik heb nu 2 adapters besteld waar de knippers aan vast kunnen. Die krijg ik wel vast een de KTPH die ik nu heb.
 
Vandaag een 'dingetje' met m'n Tracer. Er staat nu zo'n 600 km op en ik laat 'm wat vaker meer toeren maken. Vanmiddag rij ik de snelweg op en trek pittig door....stopt de boel er mee en komt het bekende 'See you next time' in het display. Kon zonder problemen de vluchtstrook bereiken, even contact 'uit'/aan, starten en weer rijden.
Iemand anders zoiets overkomen?

Zoals velen al aan gaven gok ik dat het ook voor jou een gevalletje van sleutel niet ver genoeg naar rechts is geweest. Heb het op mijn 07 ook wel eens gehad, alleen deden me knipperlichten het dan niet en etc.
 
Zoals velen al aan gaven gok ik dat het ook voor jou een gevalletje van sleutel niet ver genoeg naar rechts is geweest. Heb het op mijn 07 ook wel eens gehad, alleen deden me knipperlichten het dan niet en etc.

Heb er sindsdien goed op gelet om de sleutel wat nadrukkelijker op 'On' te zetten. Viel me al eerder op dat de sleutel soms een tikje opgetild moet worden om makkelijk op 'On' geschakeld te kunnen worden (omgekeerde van stuurslot eigenlijk...). Gelukkig is het niet meer voorgekomen. Je wilt dit niet in een bocht hebben...

Iemand hier ervaringen met de automatische Tutoro kettingsmeerder? Lijkt me een mooi ongecompliceerd systeem. Samen met de lage Engelse Pond wordt de verleiding groot.
 
Iemand hier ervaringen met de automatische Tutoro kettingsmeerder? Lijkt me een mooi ongecompliceerd systeem. Samen met de lage Engelse Pond wordt de verleiding groot.
Jup, die heb ik! :)
Zit nu al op de derde motor en gebruik hem al 3-4 jaar. Ben d'r erg tevreden over.
Het is wel even uitzoeken hoe ver je de doorvoer open moet draaien. Ik zet hem altijd lekker vet, wordt je velg wel wat vies, maargoed het is niet anders.. (je wilt smeren of niet toch? :) ).
En ik gebruik synthetische kettingzaagolie. Maar ga binnenkort eens versnellingsbakolie proberen (schijnt ook goed, misschien zelfs beter, te werken).

Voor het aanbrengen van de olie gebruik ik niet de 'nozzle' op het tandwiel (zoals Tutoro het wil), maar het drupt bovenop de ketting vlak voor het tandwiel.

Precies aan die kant op de swingarm kun je perfect een zgn 'dispenser adapter' van Scottoiler monteren (kost weinig en geeft perfecte montage, zie foto).
Op m'n vorige motoren wel de Tutoro oplossing gebruikt, maar nu op deze manier lijkt de ketting in z'n geheel beter gesmeerd te worden ipv aan één kant als je de enkele nozzle gebruikt van Tutoro. En de dubbele nozzle is weer veel gedoe met positionering..


Op de Tracer:
full


Van links gezien, bovenop de ketting druppelen:
full


En van rechts gezien, de montage van de adapter:
full


Zoals je ziet zit er op de swingarm al een metalen bracket. En je kunt gewoon de al reeds beschikbare bout gebruiken.
Niet mijn bevinding, de dealer waar ik hem heb gekocht en die de Tutoro ook netjes heeft gemonteerd kwam met deze oplossing, zeer netjes!

edit, zoals je ziet; die vettigheid schoonmaken doe ik niet zo vaak ;)
 
Laatst bewerkt:
Jup, die heb ik! :)
Zit nu al op de derde motor en gebruik hem al 3-4 jaar. Ben d'r erg tevreden over.
Het is wel even uitzoeken hoe ver je de doorvoer open moet draaien. Ik zet hem altijd lekker vet, wordt je velg wel wat vies, maargoed het is niet anders.. (je wilt smeren of niet toch? :) ).
En ik gebruik synthetische kettingzaagolie. Maar ga binnenkort eens versnellingsbakolie proberen (schijnt ook goed, misschien zelfs beter, te werken).

Voor het aanbrengen van de olie gebruik ik niet de 'nozzle' op het tandwiel (zoals Tutoro het wil), maar het drupt bovenop de ketting vlak voor het tandwiel.

Precies aan die kant op de swingarm kun je perfect een zgn 'dispenser adapter' van Scottoiler monteren (kost weinig en geeft perfecte montage, zie foto).
Op m'n vorige motoren wel de Tutoro oplossing gebruikt, maar nu op deze manier lijkt de ketting in z'n geheel beter gesmeerd te worden ipv aan één kant als je de enkele nozzle gebruikt van Tutoro. En de dubbele nozzle is weer veel gedoe met positionering..


Op de Tracer:
[afbeelding]

Van links gezien, bovenop de ketting druppelen:
[afbeelding]

En van rechts gezien, de montage van de adapter:
[afbeelding]

Zoals je ziet zit er op de swingarm al een metalen bracket. En je kunt gewoon de al reeds beschikbare bout gebruiken.
Niet mijn bevinding, de dealer waar ik hem heb gekocht en die de Tutoro ook netjes heeft gemonteerd kwam met deze oplossing, zeer netjes!

edit, zoals je ziet; die vettigheid schoonmaken doe ik niet zo vaak ;)
Hier nog een tevreden gebruiker 8-)

Heb onlangs wel de lokatie van de houder moeten aanpassen, zat eerst ook globaal als bij jou,
maar bij diepe kuilen tikte mijn achterbrug er tegen |( Heb 'm nu aan de bout van de hugger aan de achterbrug bevestigd ;)

Bijgeleverde nozzle gebruik ik ook niet, bij mij gewoon onderlangs de achterbrug en globaal dezelfde lokatie als bij jou.

Vindt jouw oplossing wel erg mooi en degelijk, moet ik zeggen. (note to self :+ )
Ik check bij mij toch wel eens of het slangetje nog wel goed boven de ketting hangt.
Maar vindt het verder een top-systeem: geen omkijken naar, alleen met regen een half toertje meer open maar verder *O*
 
Vandaag een 'dingetje' met m'n Tracer. Er staat nu zo'n 600 km op en ik laat 'm wat vaker meer toeren maken. Vanmiddag rij ik de snelweg op en trek pittig door....stopt de boel er mee en komt het bekende 'See you next time' in het display. Kon zonder problemen de vluchtstrook bereiken, even contact 'uit'/aan, starten en weer rijden.
Iemand anders zoiets overkomen?

Worst case kan het een defecte TPS (throttle position sensor) zijn. Heeft Yamaha in het verleden veel last mee gehad op veel injectiemodellen, oa R1 en R6 en zijn wereldwijde terugroepacties op geweest.

Motor valt dan plotseling uit, voornamelijk bij gas dichtdraaien (bijv. bij schakelen). Bij motor van/op contact zetten reset de sensor/gasklep zich, om vervolgens op een onverwacht moment weer uit te vallen.

Wat in jouw voordeel is, is dat het vaak wel optreedt bij een wat hogere km-stand.
 
Hier nog een tevreden gebruiker 8-)

Heb onlangs wel de lokatie van de houder moeten aanpassen, zat eerst ook globaal als bij jou,
maar bij diepe kuilen tikte mijn achterbrug er tegen |( Heb 'm nu aan de bout van de hugger aan de achterbrug bevestigd ;)
Net even op en neer zitten springen op de motor (nou ja, niet zó erg ;)), komt er net niet. Heb ik hem zeker net een cm of 2 hoger zitten dan jij had? Die van mij kan qua positie nog wel hoger, maar ook het beugeltje kan ik meer omhoog laten wijzen.
Misschien maar toch een beetje doen, iets meer ruimte kan geen kwaad tussen de Tutoro en de achterbrug (voor het geval ik eens met iemand achterop op stap ga :)).
 
Heb vandaag dezelde video gevonden, thnx!
Nog niet kunnen uitproberen maar het lijkt mij dat dit voor de Tracer net zo zal werken.
Als dat zo is dan heb je vlgs mij helemaal geen Air/Fuel Controller nodig mocht je je CO2 verhouding van je motor willen aanpassen vanwege een (meer) open uitlaat.
Dit wordt zeker vervolgd!.......

Greetzzz
Is er inmiddels al een vervolg? ;)
 
Laatst bewerkt:
Net even op en neer zitten springen op de motor (nou ja, niet zó erg ;)), komt er net niet. Heb ik hem zeker net een cm of 2 hoger zitten dan jij had? Die van mij kan qua positie nog wel hoger, maar ook het beugeltje kan ik meer omhoog laten wijzen.
Misschien maar toch een beetje doen, iets meer ruimte kan geen kwaad tussen de Tutoro en de achterbrug (voor het geval ik eens met iemand achterop op stap ga :)).


Zoveel ruimte tussen de achterbrug als ik wil.
Onzichtbaar wanneer niet in gebruik.
Geen lelijke olietank op mijn mooie motorfiets.
Even gedurende 15 seconden aan denken om de 400 - 500 km.
Geen vette achtervelg.
Nooit af te stellen.
Steeds de nieuwste versie beschikbaar.







full
 
Laatst bewerkt:
Zoveel ruimte tussen de achterbrug als ik wil.
Onzichtbaar wanneer niet in gebruik.
Geen lelijke olietank op mijn mooie motorfiets.
Even gedurende 15 seconden aan denken om de 400 - 500 km.
Geen vette achtervelg.
Nooit af te stellen.
Steeds de nieuwste versie beschikbaar.







[afbeelding]
Leuk voor je, maar ik wil gewoon 'set and forget' en dat doet het kettingsmeersysteem voor mij. Geen spuitbussen meer kopen (kosten ook ~15 euro de stuk) en klooien elke x aantal km.

Ik heb beide gedaan, smeren met spuitbus (ook dry lube) en het kettingsmeersysteem. Dat laatste zit er nu al 3 motoren op dus je gaat mij niet overhalen of vertellen dat het eerste beter is. :W
 
Ik wil niemand overhalen.

Ik ventileer alleen mijn tevredenheid over de droge spuitbus in kwestie...

Kost met korting geen € 12 per stuk, gaat reeds sinds november 2015 mee en mijn ketting staat er strak en goed onderhouden bij (zelfs volgens mijn sceptische YAMAHA-dealer, die bij natte kettingsprays zweert).

Zo'n systeem met geklieder met allerlei soorten oliën die, al dan niet goed gedoseerd, mijn hele achtervelg besmeuren, dat mijn motorfiets ontsiert en blijkbaar ook nog eens de achterbrug kan raken indien niet secuur gepositioneerd, lijkt MIJ (en mij persoonlijk) géén goed idee...

Is all !
 
Laatst bewerkt:
Zo'n systeem met geklieder met allerlei soorten oliën die, al dan niet goed gedoseerd, mijn hele achtervelg besmeuren, dat mijn motorfiets ontsiert en blijkbaar ook nog eens de achterbrug kan raken indien niet secuur gepositioneerd, lijkt MIJ (en mij persoonlijk) géén goed idee...

Is all !
Jij (en jij persoonlijk?) overdrijft het een en ander extreem.

Dat is zoiets als ik zeg:
Dat geklieder met zo'n spuitbus waarbij je de helft naast je ketting spuit op je band. Elke keer weer op je knietjes naast de motor klooien het achterwiel draaien en spuiten tegelijkertijd terwijl je er eigenlijk ook een kartonnetje tussen wil houden (en een arm te kort komt). Je kop stotend tegen de passagier voetsteun.

En nog eens super gevaarlijk ook, want meerdere mensen die 'handmatig' smeerde zijn hun vingers verloren door de motor even in z'n 1 te laten lopen.. Ik heb nog nooit gehoord van iemand dat die z'n vingers verloren heeft aan een Tutoro. Liever een vette velg dan geen vingers meer.

Allemaal onzin dus..
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een goed plan :P

Of een ketting welke totaal geen onderhoud nodig heeft, lijkt me ook wel wat.
Een getande riem misschien? Hmmm..
 
Ik heb gedurende een blauwe maandag een TMax gehad met een getande riem... dat ding maakte een rotlawaai en was absoluut niet zonder problemen op vele scooters...

Een cardan is vaak na 100.000 km ook versleten (bij BMW), hetgeen nogal verwonderlijk is vermits je zoiets nooit hoort bij een auto...
 
Net even op en neer zitten springen op de motor (nou ja, niet zó erg ;)), komt er net niet. Heb ik hem zeker net een cm of 2 hoger zitten dan jij had? Die van mij kan qua positie nog wel hoger, maar ook het beugeltje kan ik meer omhoog laten wijzen.
Misschien maar toch een beetje doen, iets meer ruimte kan geen kwaad tussen de Tutoro en de achterbrug (voor het geval ik eens met iemand achterop op stap ga :)).
Kwam er bij toeval achter: viel me op, dat hij steeds iets scheef zat na een rit :? vond ik vreemd...
ontdekte toen een kleine lakbeschadiging op de brug -O- dus maar verzet.

btw. een tip: maat van me heeft een steen tegen de Tutoro gehad, mooi gescheurd.
Heb nu een alu busje (binnendiameter 38mm, lengte 60mm) onder de vuldop om de container gedaan :+
staat nog leuk ook :Y en kost geen drol *O*
 
Laatst bewerkt:
Geen vette achtervelg.
Ik ook niet, kwestie van 1 keer goed afstellen :+
Trouwens: als er iets mijn achtervelg baggervet maakt is het wel die zooi uit zo'n bus.
En je krijgt het er ook nog weer moeilijk af B| (alhoewel een vette motor mij ook weer niks boeit...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan