New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een schone motor ????? Daar heb je de techniekers van de dealer tenslotte voor... :P
Helpt weinig hoor bij Dism..onlangs in de Harz was ie ook niet meer schoon net als mijn Multistrada overigens en ook ik heb nog niets schoongemaakt na die paar dagen rijden 😊
Ik gebruik ook gewoon een spuitbus kettingspray meestal s 100 maar onlangs hebik.voor ik dacht 1,99 of 2,99 bij de action een spuitbus gekocht en deze uitgetest onlangs en dat spul blijft aardig zitten vindt ik dus ik heb er wat bijgekocht voor die prijs..
 
Laatst bewerkt:
Had vanochtend iets soortgelijks:
Knipperlicht deed het niet, maar het bleek dat ik het contact nèt niet helemaal in de <aan> stand had staan.. rest van de motor functioneerde als vanouds. Sleutel een klein tikkie verder naar precies de <aan> stand loste het knipperprobleem op..
Dus niet eerst uit en dan weer naar <aan>, maar gewoon tijdens het rijden..

Dus voor degenen mer knipperprobleem: laat nakijken of je contactslot nog wel goed schakelt, want blijkbaar zitten er meer schakelingen in de cyclus


*O* *O* *O*
Bij ons blijkt precies het zelfde te zijn, het lijkt of hij op ON staat.
Maar dat is dan net niet...er zit een heel klein dood stukje waarbij dan de knipperlicht niet werkt de rest wel :-) soms komt het contactslot pas tijdens het rijden / trillen op dat stukje. Maar dan is de sleutel dus ook niet goed(of blijkbaar volledig) naar rechts gedrukt. Als je eenmaal weet hoe het fout gaat is het makkelijk te reproduceren.
Super TIP JAMF :}
 
afgelopen dinsdag lekker blokje om in het heuvelland :] :]
full

full


tja ik ben niet zo'n poetser, maar zelfs ik vind dit te gortig -O-
full

full


tada eindresultaat
full
 
Ik heb gisteren mijn Tracer op groot onderhoud gedaan bij de dealer.
Het verbruik is sterk gezakt en het 'pendelen' is ook voor een groot deel weg.

Bij de montage van mijn akrapovic was mijn brandstofwaarde nog niet aangepast denk ik.
Het 'pendelen' is weg, waarschijnlijk omdat de vering is aangespannen. Want nu zakt hij zo ver niet meer door bij een putje.
Ik voel hem nog een beetje trekken maar het is niet meer sterk wiebelen. (Werd ik soms bang van in de regen) :/

Er zit een topcase op die ik er regelmatig ook eens afhaal en dan merk ik niet echt een verschil qua wind.
Vooral omdat de topcase niet verder uitsteekt dan mijn schouders.

Deze topcase van Givi Trekker Outback 58L:
givi_trekker_outback_58_black-line_top_case_L.jpg


En verder zitten er nu ook LED Plus pinkers op en handvatverwarming. 8-)

Als er iemand is die interesse heeft in de originele uitlaat van de Tracer, mag je mij contacteren.
Deze is nog nooit gebruikt en heeft dus geen enkel krasje.
 
Ziet er netjes uit.
Maar je brengt me nu wel weer aan het twijfelen.
Ik had net besloten om de Yamaha city tanktas te nemen.
Maar dit ziet er ook netjes uit. Is dit de engage of de engage xl?

De gewone Engage. Voor mij is het als oplaadpunt voor de gsm en portemonnee etc... niet de grootste maar past mooi op de tank en zit niet in de weg van de gps.
 
Hoi Hoi, en er is weer een gelukkige Tracer rijder bij.
Mat grijs, afgelopen vrijdag opgehaald.

Ik ben nu flink al die vele pagina's aan het doorlezen maar ik denk ik vraag het toch even:

welk ruitje is nu het beste ? (mijn lengte is 1.86 en heb het zadel nu laag gezet)
welk oplossingen zijn er tegen je zere kont.. ik kan nog niet wennen aan het zadel

Wel staat er het eerste weekend nu 650 km op :)

thanks

Berry
 
Hoi Hoi, en er is weer een gelukkige Tracer rijder bij.
Mat grijs, afgelopen vrijdag opgehaald.

Ik ben nu flink al die vele pagina's aan het doorlezen maar ik denk ik vraag het toch even:

welk ruitje is nu het beste ? (mijn lengte is 1.86 en heb het zadel nu laag gezet)
welk oplossingen zijn er tegen je zere kont.. ik kan nog niet wennen aan het zadel

Wel staat er het eerste weekend nu 650 km op :)

thanks

Berry

Ruitjes is heel persoonlijk, iedereen heeft andere oplossingen.

Tegen een pijnlijk achterwerk kan een wielrennersbroek met schuim insert helpen.
Voordeel is dan ook dat je dan gewoon onderweg in je broek kan zeiken........

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz,

Harm.
 
Mooi werkende bij een fietsmerk is de zeem geen probleem :)
die liggen genoeg in de kast.

zijn er mensen met aangepaste zadels ?

gr
Berry

Ruitjes is heel persoonlijk, iedereen heeft andere oplossingen.

Tegen een pijnlijk achterwerk kan een wielrennersbroek met schuim insert helpen.
Voordeel is dan ook dat je dan gewoon onderweg in je broek kan zeiken........

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz,

Harm.
 
Hoi Hoi, en er is weer een gelukkige Tracer rijder bij.
Mat grijs, afgelopen vrijdag opgehaald.

Ik ben nu flink al die vele pagina's aan het doorlezen maar ik denk ik vraag het toch even:

welk ruitje is nu het beste ? (mijn lengte is 1.86 en heb het zadel nu laag gezet)
welk oplossingen zijn er tegen je zere kont.. ik kan nog niet wennen aan het zadel

Wel staat er het eerste weekend nu 650 km op :)

thanks

Berry

Ik heb deze. 3200 km gereden in 8 dagen en geen problemen gehad.
Op Ebay staan ze wel.

http://getgeared.cdn.netsuitestaging.com/Products/OJM116D_Main-oj-comfort-seat-pad-black-1.jpg

Ruitje is lastig. Ik heb wel het idee dat de motor en de zit (rechtop) dusdanig is dat turbulentie nooit geheel weggaat. Turbulentie is ook afhankelijk van wat en of er op de weg iets voor je rijdt
 
Laatst bewerkt:
welk oplossingen zijn er tegen je zere kont.. ik kan nog niet wennen aan het zadel
Het probleem met het zadel is dat het te zacht is waardoor je gaat doorzitten.
Ik heb het dek losgemaakt. (Nietjes er uitgehaald) Daarna een stuk skai op maat geknipt. Skai op het schuim geplakt met veel bisonkit en bovenop ook veel lijm. Daarna het dek er weer strak overheen trekken en vastnieten.
Laten drogen en daarna zit je veel beter.

Groet Jan
 
Er zijn vele oplossingen tegen een zere kont.
Startend met een schapenvachtje naar een aanpassingen door een zadelmaker waarvan er meerdere in het land zijn, via Bagster en consorten om als laatste bij het dure Corbin uit te komen. Corbin wordt steeds meer geschikt naarmate je eigen gewicht toeneemt, aangezien het vrij stugge zadels zijn met over het algemeen een vrij lange levensduur.
 
Er zijn vele oplossingen tegen een zere kont.
Startend met een schapenvachtje naar een aanpassingen door een zadelmaker waarvan er meerdere in het land zijn, via Bagster en consorten om als laatste bij het dure Corbin uit te komen. Corbin wordt steeds meer geschikt naarmate je eigen gewicht toeneemt, aangezien het vrij stugge zadels zijn met over het algemeen een vrij lange levensduur.



Over Corbin gesproken.......heeft iemand ervaring met dit zadel op de Tracer ?
Ziet er niet verkeerd uit en ik vind de prijs nog wel meevallen.
Je kunt hem zelfs met verwarming krijgen maar dat zou voor mij niet nodig zijn...
 
Ik ben aan einde van mijn vakantie in Frankrijk in een keer (922km) teruggereden met standaard zadel en geen pijnlijke kont.
S morgens 07:30 vertrokken en om 18:30 thuis. met gemiddelde van 97 km/uur en nog maar 1 prent binnen van onze Franse vrienden :+

Overigens weeg ik maar 72, dus misschien dat dat scheelt in het zgn. doorzakken van het standaard zadel ;)

Voor mij voldoet het zadel dus iig. prima :Y :Y

Waren overgens totaal ruim 4000 km in 9 dagen
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de verstevigde veren, blijf ik een lichte trilling in het linker handvat houden, rechts totaal geen problemen. Volgens een dealer zou het over zijn als ik de handbeschermers verwijder.
Dit als test gedaan, het werd iets minder ,maar bleef hinderlijk.
Hierna beide spiegels verwijderd. En.... geen trillingen meer.
Hierop de beide spiegels gemonteerd, zoals ze stonden. En de trilling was weer terug.
Het viel op dat de linker spiegel iets meer naar binnen was gedraaid en lager gericht was. Ik heb de spiegel afgesteld zoals de rechter spiegel staat.
Hierna had ik geen trillingen meer in het stuur !!
Ik heb als test diverse snelheden geprobeerd (tot boven 130 Km/uur) en heb nu geen trillingen meer in het stuur en rijd ik nu echt met volle tevredenheid.
Hopelijk hebben andere mt-09 rijders hier iets aan.

Groet Willem
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de verstevigde veren, blijf ik een lichte trilling in het linker handvat houden, rechts totaal geen problemen. Volgens een dealer zou het over zijn als ik de handbeschermers verwijder.
Dit als test gedaan, het werd iets minder ,maar bleef hinderlijk.
Hierna beide spiegels verwijderd. En.... geen trillingen meer.
Hierop de beide spiegels gemonteerd, zoals ze stonden. En de trilling was weer terug.
Het viel op dat de linker spiegel iets meer naar binnen was gedraaid en lager gericht was. Ik heb de spiegel afgesteld zoals de rechter spiegel staat.
Hierna had ik geen trillingen meer in het stuur !!
Ik heb als test diverse snelheden geprobeerd (tot boven 130 Km/uur) en heb nu geen trillingen meer in het stuur en rijd ik nu echt met volle tevredenheid.
Hopelijk hebben andere mt-09 rijders hier iets aan.

Groet Willem

Bedoel je met trillingen het pendelen van de fiets?
Op hoge snelheden lijkt mijn voorwiel van links naar rechts te gaan. (Echt beangstigend) :/
Zal ook eens aan mijn spiegels prutsen. :Y
 
Bedoel je met trillingen het pendelen van de fiets?
Op hoge snelheden lijkt mijn voorwiel van links naar rechts te gaan. (Echt beangstigend) :/
Zal ook eens aan mijn spiegels prutsen. :Y

Dit kun je waarschijnlijk simpel oplossen door een verenset van Hyperpro
te laten monteren. Je kent je Tracer niet meer terug na die aanpassing.
Voor nog geen € 400 (gemonteerd) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan