New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe SC-Project precies in Italië aan een E keuring komt is me een raadsel (omkoping :P). Ze zijn vele malen luider dan is toegestaan. Bij m'n MT-07: 99 á 100 dB(A) mét db-killer erin. Terwijl dus op het frame van de motor staat dat deze max 91 dB(A) aan geluid mag produceren. Dat is gewoon 8-9 db teveel.. En dat is (ook gezien de logaritmische schaal van db'tjes) nogal wat. Dus ik heb de SC Project van de hand gedaan en de buurt is weer wat blijer met me in de ochtend :+

Wat jaren geleden was de regelgeving zo dat een motor met een vervangingsuitlaat max. 3 dB meer mocht maken dan dat op de typegoedkeuring vermeld stond... Verdubbeling van het geluidsniveau dus...
 
Laatst bewerkt:
heb de O2 controller er al een tijd opzitten ja, paar anderen hier ook en volgens mij is iedereen er goed te spreken over. Installatie is idd vrij simpel, kabeltje los, nieuwe kabel met de controller ertussen, klaar. Je hoeft geen connectoren of kabels aan te passen ofzo, tis echt plug-n-play. Is alleen (vond ik) wel een priegelklusje omdat alles zo krap op elkaar zit. Uiteindelijk heb ik de tank iets omhoog gewipt om er beter bij te kunnen, maar om dat te doen moet er wel vrij veel 'tupperware' los.
 
Hoe SC-Project precies in Italië aan een E keuring komt is me een raadsel (omkoping :P). Ze zijn vele malen luider dan is toegestaan. Bij m'n MT-07: 99 á 100 dB(A) mét db-killer erin. Terwijl dus op het frame van de motor staat dat deze max 91 dB(A) aan geluid mag produceren. Dat is gewoon 8-9 db teveel.. En dat is (ook gezien de logaritmische schaal van db'tjes) nogal wat. Dus ik heb de SC Project van de hand gedaan en de buurt is weer wat blijer met me in de ochtend :+

Is jou meeting wel representatief aan de RDW meeting.
(op hoeveel toeren is de 91db volgens het type plaatje?)
 
Hoe SC-Project precies in Italië aan een E keuring komt is me een raadsel (omkoping :P).

idem voor LeoVince, had een carbon pijp op m'n Z750, nooit een dB-meting gedaan (wel meetings mee gehad, alleen niet bij de RDW :+), maar die was echt luid, zelfs met killer en op maat gemaakte oordoppen (die ik eigenlijk altijd in heb) vond ik het "too much", vnl. voor mezelf maar ook voor de omgeving.

maar die SC ziet er idd ook wel leuk uit :) Arrow is ook wel te vinden op ebay voor 750-800 euro. Eerst maar sparen voor andere zaken :)
 
Is jou meeting wel representatief aan de RDW meeting.
(op hoeveel toeren is de 91db volgens het type plaatje?)
Wat denk je zelf, natuurlijk 'exact' gemeten zoals politie/RDW het doet, uiteraard toeren zoals op plaatje, geijkte db meter etc.. Dat is juist wat ik wilde weten, of het ding wel legaal zou zijn bij een controle of wat dan ook. Nagenoeg 10db erboven dus.

Ik verwachtte wel een paar db erboven, maar 9-10 is echt wel (te) veel naar mijn mening. Ook wel logisch, want als je kijkt naar de grootte van die SC Project pijp.. wat kan dat nou dempen? :P
 
91db is wel heel weinig, gemiddelde standaard motor maakt wel 96db volgens mij. 100 kan prima daarboven wordt het wel een beetje herrie.
 
91db is wel heel weinig, gemiddelde standaard motor maakt wel 96db volgens mij. 100 kan prima daarboven wordt het wel een beetje herrie.

Logaritmisch:
elke 3 db is een verdubbeling.
100dB is al best hard hoor!

Standaard gemeten geluidsniveau volgens de meetnorm van een motor zal eerder in de buurt van de 89 - 93 dB liggen.
 
Is sterk afhankelijk van de motor.
Mijn Shiver is gekeurd met 96 dB volgens het plaatje.
De vorige motor van mijn vrouw (Yamaha BT1100) was gekeurd met 87 dB.

Er zijn tegenwoordig motoren die een klep in de uitlaat hebben zitten, zodat het geluid rond het keuringstoerental binnen de perken blijft (en daarmee dus gekeurd wordt). Daarboven gaat de klep open zodat deze soms op de grens van straatlegaal komt te zitten.
 
Wat denk je zelf, natuurlijk 'exact' gemeten zoals politie/RDW het doet, uiteraard toeren zoals op plaatje, geijkte db meter etc.. Dat is juist wat ik wilde weten, of het ding wel legaal zou zijn bij een controle of wat dan ook. Nagenoeg 10db erboven dus.

Ik verwachtte wel een paar db erboven, maar 9-10 is echt wel (te) veel naar mijn mening. Ook wel logisch, want als je kijkt naar de grootte van die SC Project pijp.. wat kan dat nou dempen? :P

Dat dacht ik al :+
 
Mogguh....

kbot9d.jpg


Nog Tracer rijders in Z-Limburg?
 
Voila, eerste circuitdag met de Tracer staat geboekt voor 29 april in Mettet.
Nog mensen die hun Tracer zullen inzetten voor een circuitdag?
 
Iedereen is gewoon zwaar onder de indruk van de foto's :P En natuurlijk jouw fantastische accent ;)
Wel leuk hoor, twee van die Tracers! Ik begin het meer en meer een leuk apparaat te vinden, of ik loop mezelf gewoon te hypen (dat kan natuurlijk ook).

Die valblokken van Yamaha of bijvoorbeeld SW-Motech, helpen die nog wat om de tank te beschermen? Ik heb altijd van die dingen voor het geval de motor eens omvalt, dan valt de schade (hopelijk) wat mee. Zou dat wat helpen bij de Tracer z'n tupperware of worden het dan al snel van die beugels?
Overigens nog nooit een motor om laten kukelen, maar je zult zien.. de eerste waar ik dat spul niet op heb; die gaat om :+
 
M'n dealer heeft m'n Tracer met Motech valblokken eens gesimuleerd neergelegd en dan bleek de tank toch gevrijwaard te blijven.

De Motechs zijn echter puntiger dan de Yamaha-exemplaren en beschermen dus beter...

Never say never : mijn eerste motor, een DIVERSION 900, kukelde eens om bij het tanken... Ik kon'm nog net tegenhouden met mijn knie => deuk in de tank => € 1.000 kosten.

Hem gewoon neerleggen zou goedkoper zijn geweest...zelfs zonder valblokken.
 
Laatst bewerkt:
val doppen dus bestellen, of nooit je motor laten vallen,
inmiddels heb ik ook en rode tracer besteld. bij het zoeken op www kwam ik een filmpje tegen.
let op de achterbrug. weet iemand wat dit voor een brug is??
 
val doppen dus bestellen, of nooit je motor laten vallen,
inmiddels heb ik ook en rode tracer besteld. bij het zoeken op www kwam ik een filmpje tegen.
let op de achterbrug. weet iemand wat dit voor een brug is??

Waarschijnlijk een Spondon (UK), maakte voor Triumphs ook bruggen uit buizen... *O*
 
val doppen dus bestellen, of nooit je motor laten vallen,
inmiddels heb ik ook en rode tracer besteld. bij het zoeken op www kwam ik een filmpje tegen.
let op de achterbrug. weet iemand wat dit voor een brug is??

Ik kan " het bewuste fragmentje " gemist hebben...
Maar ik heb geen achterbrug gezien.
Hooguit dat het wiel enkelzijdig is opgehangen.
:?
 
val doppen dus bestellen, of nooit je motor laten vallen,
inmiddels heb ik ook en rode tracer besteld. bij het zoeken op www kwam ik een filmpje tegen.
let op de achterbrug. weet iemand wat dit voor een brug is??

Wielen en 320 remschijven (zie spacers onder de remklauwen) voor zijn van Ducati Diavel, model tot 2016. Achterbrug is van een andere Ducati, ik denk een of andere Monster.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan