New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hadden een treffen georganiseerd in Zuid Spanje..... Opkomst 3 man/vrouw -O-

full


:+ Grapje we zijn met 6 mensen gaan rijden en drie ervan hebben MT09 Tracer gehuurd
Vliegen naar Malaga en daar motoren huren en door het prachtige Andalusia rijden :] met gids.
Beproefd concept, al een stuk of 10 keer. :}
2000 km in 6 dagen met alleen maar bochten, weinig verkeer en prachtig weer.

full

full

full

full
 
Ik heb gewoon een gaatje geboord in de metalen bevestigingsplaat van het standaard ruitbevestiging
en daar met een boutje met borgmoer een RAM-MOUNT stuurbeugel met kogel aan bevestigd.
Kogel komt dan net boven het tellerhuis uit. Klembeugel + houder erop en klaar :+
En de meesten met een TT hebben dit toch liggen, dus kost het ook nog eens niks *O*

heb je een foto

vast bedankt
Jan
 
heb je een foto

vast bedankt
Jan
full


Ik hoop dat het zo een beetje te zien is, een betere foto is een beetje lastig,
kuipwerk e.d. zit er al weer voor en ik heb geen zin om alles weer los te halen :N

Maar het stelt echt niks voor: ruitje er even af, bevestiging ruitje even los,
houdertje globaal houden waar jij 'm wil, gaatje boren, houdertje met boutje + moertje bevestigen,
bevestiging ruitje weer vast, ruitje er weer op,
klembeugeltje op bolletje, bolletje TT-houder in klembeugeltje,
TT plaatsen et voila *O*
 
Zie je dan de lampjes van de richtingaanwijzers nog? Ik zoek ook een plekje voor m'n navigatie (Zumo 390) en ben nog niet overtuigd van de plaatsing boven de dash. De lampjes zijn zoek of de Zumo komt voor mijn gevoel te hoog te staan.
Bevestiging op het balhoofd lijkt me icm een flinke tanktas ook niet ideaal.
 
We hadden een treffen georganiseerd in Zuid Spanje..... Opkomst 3 man/vrouw -O-

[afbeelding]

:+ Grapje we zijn met 6 mensen gaan rijden en drie ervan hebben MT09 Tracer gehuurd
Vliegen naar Malaga en daar motoren huren en door het prachtige Andalusia rijden :] met gids.
Beproefd concept, al een stuk of 10 keer. :}
2000 km in 6 dagen met alleen maar bochten, weinig verkeer en prachtig weer.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gaaf, heb je een linkje van de verhuurder\gids van deze trip?
 
Beste mensen,

Soms maken sommigen het best wel gecompliceerd om de navi erop te schroeven....

Onder de linker riser van het stuur zit schroefdraad, M6
Klein afstandsbusje, schuine spiegel en ram mount ( zie waypoint bijvoorbeeld )
En klaar !

Je navi zit dan beetje links van het stuur.
Zicht op navi en dashboard perfect !
Werkt perfect, niks boren en het kost geen drol....

:) 8-) :P
 
Laatst bewerkt:
Zie je dan de lampjes van de richtingaanwijzers nog?
Ja hoor, zie ik prima. Zonodig kun je ook een verlengd tussenstuk plaatsen i.p.v. de standaard meegeleverde RAM-set bij de meeste nav's

Bevestiging op het balhoofd lijkt me icm een flinke tanktas ook niet ideaal.
Had ik eerst ook, vond ik 3 x niks: te laag (tanktas gebruik ik nooit). Nu heb ik lekker alles in mijn gezichtsveld...
 
Heb trouwens een Yamaha Comfort seat te koop, voor weinig. Zie Motorshopper. OOk een mooie set R&G Frame sliders!
 
Na een weekje rondrijden met de Tracer heb ik ondervonden dat ie boven 140 à 150 KM/H begint te pendelen.
Heb gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Is het dan volledig opgelost met een veringsetje van Hyperpro? Of is het probleem niet zo snel weg?
 
Na een weekje rondrijden met de Tracer heb ik ondervonden dat ie boven 140 à 150 KM/H begint te pendelen.
Heb gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Is het dan volledig opgelost met een veringsetje van Hyperpro? Of is het probleem niet zo snel weg?

Nee, dat lost het niet helemaal op.
Je moet eens proberen om op hogere snelheden je stuur niet zo krampachtig vast te houden. Heel losjes vasthouden is genoeg. Motor wil toch alleen maar rechtuit.

Door de rijwind die aan je kleding rukt, geef je dit door aan je stuur. Een Tracer stuurt heel ligt, dus die neemt dat snel over en dan krijg je je pendelbeweging.

Heb dit zelf ook ervaren. En sinds ik mijn stuur losser vast pak, heb ik er nagenoeg geen last meer van.

Natuurlijk is een upgrade van je vering een verbetering in het weggedrag. Het zal alleen het pendelen niet weg nemen.

Groet,
 
Nee, dat lost het niet helemaal op.
Je moet eens proberen om op hogere snelheden je stuur niet zo krampachtig vast te houden. Heel losjes vasthouden is genoeg. Motor wil toch alleen maar rechtuit.

Door de rijwind die aan je kleding rukt, geef je dit door aan je stuur. Een Tracer stuurt heel ligt, dus die neemt dat snel over en dan krijg je je pendelbeweging.

Heb dit zelf ook ervaren. En sinds ik mijn stuur losser vast pak, heb ik er nagenoeg geen last meer van.

Natuurlijk is een upgrade van je vering een verbetering in het weggedrag. Het zal alleen het pendelen niet weg nemen.

Groet,
En de handkappen erafhalen scheelt een hoop
 
Dat geldt voor meer motoren. De Ducati Multistrada blijkt/bleek ook gevoelig zijn voor het pendelen met de handkappen op. Die van mij (Honda Crosstourer) heeft ook last van pendelen. Heb al nieuwe veren besteld en wacht dat eerst af voordat ik de handkappen verwijder.
 
Ik heb geen last van pendelen en heb de standaard vering zo goed mogelijk afgesteld. Om eens te proberen heb ik de handkappen eraf gehaald maar ik ben er niet zo kapot van boven de 150 kmu. Yamaha heeft ze best wel effectief ontwikkeld want ze houden veel wind tegen bij hogere snelheden. Ieder het zijne ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan