New YAMAHA MT-09 TRACER

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.motorcycledaily.com/2014/12/2015-yamaha-fj-09-md-first-ride-part-2/

Komt van het MT-09 forum.
Deze verslaggever, bofbips omdat hij al wel gereden heeft, is erg in zijn nopjes.
Bij van Gebben en Goedhart staat hij niet. Dat wordt pas eind januari.
En wie is er dan jarig :+

Ik heb zelf de MT-09 gereden bij van Gebben. Om alvast het blok te kennen.
Geweldig *O*
Had Triumph van de Street Triple een Tiger gemaakt, dan had ik die al lang gekocht.
De Tracer beloofd wel dat te gaan worden.
Nu staat de Tracer op 1, de nieuwe Tiger 800 op 2, en de DL1000 op 3.
Maar dat wisselt nog wel eens.
Na bovenstaand artikel gelezen te hebben lijkt de Tracer toch echt mijn motor te worden.
*:)
 
Hoe is jullie ervaring met een leuke deal maken bij de dealer? Ik was afgelopen weekend bij Gebben en daar kon maar €600,- van de prijs af. En dan had ik een nieuwe MT 09 met wat accessoires. Er zou maar weinig marge zitten op deze motoren, maar ik kan mij dat niet voorstellen.

Je moet het slim aanpakken, dan kan er veel meer vanaf.

















Zoals het stuur of de banden :Y :+
 
Kom dit topic ook maar even in de gaten houden... :W

Had eerst een FZ6S Fazer, maar na een paar spannende noodstop(pie)s ben ik toch maar voor iets met ABS en een iets minder sportieve zit gaan kijken. Kwam uit bij een BMW F650GS waar ik helemaal verliefd op was. Lekker voor woon/werk, maar mis toch een beetje fun en vermogen in de weekenden.

Als ik het zo hoor/lees, heb ik bij de Tracer the best of both worlds! :Y

...oja, en weer lekker terug bij Yamaha *O*
 
Heb er nog even goed over nagedacht en je verliest toch wel veel op het kopen van een nieuwe motor. Ik ga denk toch nog even een jaar of twee/drie overbruggen en dan een Tracer tweedehands kopen. Waarschijnlijk ga ik tot die tijd een BMW F 800 R rijden.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is jullie ervaring met een leuke deal maken bij de dealer? Ik was afgelopen weekend bij Gebben en daar kon maar €600,- van de prijs af. En dan had ik een nieuwe MT 09 met wat accessoires. Er zou maar weinig marge zitten op deze motoren, maar ik kan mij dat niet voorstellen.

Dat is een nette prijs lijkt mij, stel een dealer houdt 1000 euro over per verkochte motorfiets. en hij verkoopt er een aan jouw, en hij geeft je dan ook nog eens een keer 600 euro korting, dan heeft hij maar 400 euro winst, in plaats van 1000 euro. en dat is toch wel het minimum wat hij moet over houden, en dan moeten de kosten er nog van af van het personeel, belastingen, ect. O-)

Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is een nette prijs lijkt mij, stel een dealer houdt 1000 euro over per verkochte motorfiets. en hij verkoopt er een aan jouw, en hij geeft je dan ook nog eens een keer 600 euro korting, dan heeft hij maar 400 euro winst, in plaats van 1000 euro. en dat is toch wel het minimum wat hij moet over houden, en dan moeten de kosten er nog van af van het personeel, belastingen, ect. O-)

Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar ;)


En wat dacht je van evt garantie claims, onderdelen worden meestal vergoed door de importeur, maar de arbeidskosten zijn voor rekening van de dealer :')

Ik betaal liever iets meer, zodat de dealer ook een goede nazorg kan leveren :]


Jan
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om me met het salon een Yamaha MT 09 Tracer te bestellen.
Heb momenteel een Street Triple R van paar maand oud en dit is echt een toffe motor met meer dan voldoende power maar ik zoek een motor met wat meer comfort en windbescherming voor bestuurder en passagier, zonder te moeten inleveren aan vermogen, denk dat de Tracer hier wel de geschikte motor voor is.
Ik ben al naar een Yamaha dealer in België geweest om eens prijs te vragen en ga van zodra hij binnen is bij de dealer zeker eens een testrit doen.
Ik ben wel benieuwd naar de 3 kleuren die er zijn, want de zwarte en rode met de gouden vork zijn toch niet zo mooi op foto maar je moet dat natuurlijk in het echt eens zien.
De Racing Blu geniet tot hiertoe mijn voorkeur.
Ook de nieuwe Tiger is wel mooi maar is wat duurder, heeft minder vermogen en is geen grote verandering ten opzicht van het vorige model.
 
Vind ook de racing blue de mooiste kleur. Alleen wat jammer dat vorken en velgen niet hetzelfde blauw zijn.

@Jerre86, kon die dealer nog een beetje korting geven op de Tracer??
 
Ik denk dat het kleurverschil zit in het feit dat de velgen gespoten zijn en de vorkpoten geanodiseerd.
Mijn vrouw viel het kleurveschil ook op, mij niet (kleurenblind zijn kan ook handig zijn).
 
Vind ook de racing blue de mooiste kleur. Alleen wat jammer dat vorken en velgen niet hetzelfde blauw zijn.

@Jerre86, kon die dealer nog een beetje korting geven op de Tracer??

Ja toch wel, hij kwam op 9755 euro voor de standaard versie.
Ik vind dit wel een mooie prijs voor zo een motor.
 
Vandaag eens contact opgenomen met de yam-dealer. Een prijs kon die nog niet geven, gezien de saloncondities pas op 8 januari vrijgegeven worden. Hij zei ook dat de dealers ongeveer in de 3de week van januari een demomodel zullen ontvangen. Het uitleveren aan klanten zou pas voor maart - april zijn.
 
Vandaag eens contact opgenomen met de yam-dealer. Een prijs kon die nog niet geven, gezien de saloncondities pas op 8 januari vrijgegeven worden. Hij zei ook dat de dealers ongeveer in de 3de week van januari een demomodel zullen ontvangen. Het uitleveren aan klanten zou pas voor maart - april zijn.


Wellicht relevant om te vermelden dat dit betrekking heeft op België.
 
Klinkt allemaal positief, ik doe in elk geval een testritje als de Tracer beschikbaar is.
Kan een leuke combinatie zijn: het comfort (bijna) van mijn vorige GS met het sportieve en speelse van de Street Triple. (alhoewel ik de Street R zeker zou missen...)
 
Als de Tracer echt onder E 10k. op de markt komt, is dat echt netjes. En tegelijk neemt daarmee de waardevermindering van mijn 2012 Fazer en andere motoren hard toe.
 
lange leve de bpm en btw ;) :')

Klinkt allemaal positief, ik doe in elk geval een testritje als de Tracer beschikbaar is.

:^ tot nu toe veel positieve geluiden, al vraag ik me wel af hoe objectief deze zijn, een door de fabrikant gesponsord uitje zegt niemand nee tegen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
In Amerika rijdt de Tracer al en daar zijn ook een paar verslagen te lezen, deze zijn dus niet gesponsord door de fabrikant, en daar komt de Tracer er ook niet slecht vanaf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan