New YAMAHA MT-09 TRACER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een paar keer de limiet van de Tracer opgezocht, teller 226 km/u - gps dus 210 km/u.
Dit doe je dus niet voor de lol, wat een geschommel en gezwabber. :(
Je heb het idee dat je de motor kwijt raakt, dus echt niet meer onder controle. :?
Tot zo'n 170-180 gaat het nog net goed en daarna begint het, een kruis snelheid van 150 is goed te doen.

Heb je de handkappen er nog opzitten? Trillingen in de voorkant zijn bijna helemaal weg als je deze eraf haalt. Vering ook iets strakker gezet inmiddels. Helpt ook weer een beetje.

Ben benieuwd of de vering ook daadwerkelijk van invloed is op dit geschommel\gezwabber.

Ivano? :)
 
Heb je de handkappen er nog opzitten? Trillingen in de voorkant zijn bijna helemaal weg als je deze eraf haalt. Vering ook iets strakker gezet inmiddels. Helpt ook weer een beetje.

Ben benieuwd of de vering ook daadwerkelijk van invloed is op dit geschommel\gezwabber.

Ivano? :)

Ach....ook al schroef je er vering onder van goud ;

Je kúnt gewoonweg niet verwachten van dit type motor dat het bij dergelijke snelheden zo strak stuurt als bijvoorbeeld een supersport.
Iets hoger op de poten, hoge risers, breed stuur, ...en dan die forse handkappen....
( ja ...die handkappen zijn boosdoenertjes....zitten er bij mij nog wel steeds op )
Nee, dat zijn en blijven niet bepaald de meest logische zaken voor strakke wegligging op hoge snelheden.
Maar zoiets kun je van te voren al incalculeren....

Anderzijds; de Tracer heeft een lekker frivool stuurgedrag, gecombineerd met een gretig blokje.....heerlijk toch ??

Heb er trouwens wel een paar keer die 225 mee aangetikt.
Overigens zonder noemenswaardige instabiliteit.
Hooguit beetje een wat ' lichter ' gevoel...
Vering rondom beetje strakker is ook wel aan te bevelen.
 
Klopt, het is de prijsvraag van motoplus.
Aangezien er onder de tracer rijders ongetwijfeld motoplus lezers zijn die ook meedoen, of überhaupt tracer rijders die gewoon veel km's rijden en weten waar deze plek is ;) dacht ik, laat ik hier eens even rondvragen.

Even uit interesse, met welke motor zou de tracer te vergelijken zijn?


Voor 3-cilinders kom je bij Triumph terecht, en anders KTM met zijn 2-cilinders. Dat zijn toch wel de vergelijkbare merken qua motoreigenschappen / wendbaarheid.
 
Ik ben het met Ivano eens.
Als je een moto wilt die een hele strakke wegligging boven de 200 km/u heeftl, dan ben je bij de Tracer aan het verkeerde adres.
De Tracer is wendbare speelfiets aan realistische snelheden (tot 180 km/u) en is nog eens comfortabel ook. Liever een leuke motor aan de snelheden die je meermaals haalt, dan een log bakbeest die aan 250 km/u nog retestrak op de weg ligt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoor, echt hoog op de poten staat een Tracer niet wat is de veerweg 135mm?....da's een normale straatfietswaarde.
Heb een KTM 950 AdventureS gehad en die stond heel wat hoger op z'n poten (245mm voor/achter) ding liep volgas snaarstrak en stuurde heerlijk.

Lijkt me toch meer een combinatie van aerodynamica of het gebrek daaraan, balans, vering.
Mijn MT-09 SportTracker, wel met Streetbox, ligt prima bij hoge snelheden.
 
Heb je de handkappen er nog opzitten? Trillingen in de voorkant zijn bijna helemaal weg als je deze eraf haalt. Vering ook iets strakker gezet inmiddels. Helpt ook weer een beetje.

Ben benieuwd of de vering ook daadwerkelijk van invloed is op dit geschommel\gezwabber.

Ivano? :)

Nee de handkappen zijn eraf, heb ik maar één keer mee gereden.
Vering voor staat iets strakker, maar achter heb ik geen negatieve veerweg, dus ik denk in ieder geval de achterveer te vervangen.( op aanraden van Hyperpro)
 
Iets hoger op de poten, hoge risers, breed stuur, .

Anderzijds; de Tracer heeft een lekker frivool stuurgedrag, gecombineerd met een gretig blokje.....heerlijk toch ??

De vering is qua afmetingen precies gelijk aan de "gewone" MT 09.
Voor het laatste heb je volkomen gelijk.
Wat betreft de hoge snelheden stoor ik mij niet zoveel aan, wil mijn rijbewijs houden.
 
Ik heb een "brandende"vraag voor de experts hier; Die twee ongelijk brandende koplampen, kan dat nou niet mooier? (Ik heb heel vroeger een schakelinhg in een oude fazer gebouwd waardoor de tweede koplamp overdag meebrande op 60%)
[afbeelding]


Hoi Frenkie,

Als je een paar pagina's terug gaat heb ik destijds dezelfde vraag gesteld. Je kunt het groot licht aanpassen met de stelschroef aan de voorkant. Ikzelf heb dat nog niet gedaan maar ik vind 1 lamp ook vet lelijk. Wellicht probeer ik het een keertje. Ik dacht niet dat er een setje was om ze allebei te laten branden.

Succes verder.


@ de rest.....het gezwabber van de tracer is idd niet fijn. Handkappen en scherm zijn er zeker debet aan maar ook de flauwe veringsset van de fiets voegen niks goeds toe....vervangen die zooi of accepteren dat het zo is. Hyperpro heeft een goedkope set voor je liggen welke al een behoorlijke verbetering zal brengen. Ben je een bink en wil je meer dan kun je voor € 1200,- tot € 1400,- een echte set laten aanmeten die de fiets naar nieuwe hoogten stuurt. Iemand hier heeft het al eens gedaan bij HK suspension. Misschien dat hij nog eens een korte review kan geven over die set??

Groet

Doc
 
Ik weet niet hoor, echt hoog op de poten staat een Tracer niet wat is de veerweg 135mm?....da's een normale straatfietswaarde.

Toch is de voorvork precies 10cm langer dan die van mijn Corsaro 1200, zal toch zeker niet helpen. Ook bij mij trouwens achter geen negatieve veerweg en van voren gebruik ik met remmen op 7mm na de complete veerweg. Ook dat helpt niet. Van de winter gaat de vering naar een specialist van Bitubo hier in de buurt (BRS).
 
Laatst bewerkt:
Zijn er al tracer rijders die de vering volledig hebben laten aanpassen? Lijkt me dat hier wel behoorlijke winst te behalen valt.

edit: we zien graag de review tegemoet van de HK tracer :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn Tracer is met de noodzakelijke opties al lang niet meer echt goedkoop.... blijkt nu uit hoger vermelde bijdragen dat ik nog eens 1400 euro zal moeten hoesten om 'm een beetje behoorlijk te laten rijden... :(

Ik ga'm morgen ophalen, maar blijkbaar moet ik me met mijn gewicht (bijna 100 kg) niet te veel illusies maken over het weggedrag... '(
 
Mijn Tracer is met de noodzakelijke opties al lang niet meer echt goedkoop.... blijkt nu uit hoger vermelde bijdragen dat ik nog eens 1400 euro zal moeten hoesten om 'm een beetje behoorlijk te laten rijden... :(

Ik ga'm morgen ophalen, maar blijkbaar moet ik me met mijn gewicht (bijna 100 kg) niet te veel illusies maken over het weggedrag... '(


Eerst goede banden eronder, dan rijden, en dan oordelen.

Meer geld uitgeven kan altijd nog, maar doe dat op basis van je eigen ervaring en niet op basis van wat wij vinden/denken...
 
... die heb ik al : MICHELIN PILOT ROAD 4 !!!! :Y

Neen, ik maakte me de bedenking dat ik al > € 1.300 had uitgegeven aan (voor mij) niet zo extreme opties, zodat , zelfs met Belgische prijzen en kortingen en geen klaarmaakkosten , ik toch reeds tegen de € 12.000 zit aan te hikken voor deze "budget"fiets.

Over de graad van noodzakelijkheid kan je uiteraard oeverloos discussiëren :

- verwarmde handvatten
- topcase
- LED-lampjes (mistlampen of breedstralers, of whatever je ze noemt)
- verlaagde voetsteuntjes
- valbescherming
- LED-knipperlichten (toegegeven, niét noodzakelijk, maar ook niet zo duur)
- GPS-steun
- tankpads
- Optimate-aansluiting
- andere banden (wellicht gratis omgeruild)


... waaraan dan wellicht kortelings nog dient toegevoegd (nà zelf uittesten) :

- ander windscherm
- betere vering
- langere spiegelstelen

Glup..... ;(
 
... die heb ik al : MICHELIN PILOT ROAD 4 !!!! :Y

Neen, ik maakte me de bedenking dat ik al > € 1.300 had uitgegeven aan (voor mij) niet zo extreme opties, zodat , zelfs met Belgische prijzen en kortingen en geen klaarmaakkosten , ik toch reeds tegen de € 12.000 zit aan te hikken voor deze "budget"fiets.

Over de graad van noodzakelijkheid kan je uiteraard oeverloos discussiëren :

- verwarmde handvatten
- topcase
- LED-lampjes (mistlampen of breedstralers, of whatever je ze noemt)
- verlaagde voetsteuntjes
- valbescherming
- LED-knipperlichten (toegegeven, niét noodzakelijk, maar ook niet zo duur)
- GPS-steun
- tankpads
- Optimate-aansluiting
- andere banden (wellicht gratis omgeruild)


... waaraan dan wellicht kortelings nog dient toegevoegd (nà zelf uittesten) :

- ander windscherm
- betere vering
- langere spiegelstelen

Glup..... ;(


Aha, ja dat zijn leuke pimp dingen. Michelin PR4 banden, andere ruit, spiegelstelen, optimate aansluiting, handvat verwarming, LED knipperlichten heb ik ook... Tja, bij een hobbie ga ik niet nadenken wat het kost, maar hoeveel plezier ik eraan beleef....
 
Vandaag mezelf maar weer eens gepijnigd.
Ben bij van Sleeuwen in Volkel naar de tracer gaan kijken.
In de showroom stonden de rode en de race blue uitvoering.
In de werkplaats een mat grijze die klaargemaakt werd voor zijn nieuwe eigenaar.
Ik vond de race blue uitvoering al steeds mooier worden op de plaatjes, maar nu ik hem in het echt gezien heb ben ik zeker. Het gaat de race blue uitvoering worden. Het kleur verschil tussen de voorvork en de velgen vind ik niet storen. Nu alleen mijn vriendin nog zover krijgen :)
Eerst leek mij de mat grijze het mooist, maar nu ben ik bang dar ik daar snel op uitgekeken ben. Bij de rode en race blue zie je mooier het contrast tussen de rest van het tupperware.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook wat getwijfeld tussen de mat grijze en de Race Blue, maar vond uiteindelijk de mat grijze er wel saai uitzien.
Maar ja, over kleuren...
 
Ik gok dat er een witte gaat komen, en een zwarte.

Maar ik ben kleurenblind, dus ik vind ze allemaal even lekker... :Y
 
Pakketje van Yamaha ook binnen.
T-shirt moet het gaan maken....

Och....een gegeven paard....
 
Zo, daar is de mijne dan... een model 2016 (geen zier verschil met de 2015, behalve dan de prijs).

Voelt na nauwelijks 100 km reeds vertrouwd aan, heeft reeds door de file moeten sluipen en belooft nu reeds een vinnig beestje te zullen worden (hem beneden de 5.600 RPM houden is nu al geen sinecure).

full
 
Zo, daar is de mijne dan... een model 2016 (geen zier verschil met de 2015, behalve dan de prijs).

Voelt na nauwelijks 100 km reeds vertrouwd aan, heeft reeds door de file moeten sluipen en belooft nu reeds een vinnig beestje te zullen worden (hem beneden de 5.600 RPM houden is nu al geen sinecure).

[afbeelding]

Proficiat! Wat is rood toch mooi hè?
Hij blinkt nog mooi 8-)
 
Zo, daar is de mijne dan... een model 2016 (geen zier verschil met de 2015, behalve dan de prijs).

Voelt na nauwelijks 100 km reeds vertrouwd aan, heeft reeds door de file moeten sluipen en belooft nu reeds een vinnig beestje te zullen worden (hem beneden de 5.600 RPM houden is nu al geen sinecure).

[afbeelding]

Gefeliciteerd!
Bandjes gewisseld?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan