New YAMAHA MT-09 TRACER

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan FZ6 Blue

MF'er
3 aug 2005
101
0
Noitdorp
Ik heb deze topic maar gestart voor de motorrijders die enige bescherming tegen de elementen weten te waarderen, daarom heeft yamaha op basis van de MT-09 de Tracer uitgebracht, deze Tracer gaat volgens YAMAHA NL € 10.999,= kosten.

G5RTy9W.jpg


Details

Vloeistofgekoelde 850cc driecilinder met vier kleppen per cilinder

Speciaal op de Tracer afgestemde Yamaha D-MODE

Yamaha Chip Controlled-Throttle (Y-CCT)

Inschakelbaar Traction Control Systeem (TCS)

Smal en lichtgewicht CF gegoten aluminium frame

Multifunctioneel digitaal instrumentenpaneel

Aerodynamische kuip met twee LED koplampen

Handmatig verstelbaar windscherm

Een rechtop zitpositie, in hoogte verstelbaar zadel

Grote 18 liter brandstoftank voor ruime actieradius

Middenbok en ABS remsysteem behoren tot de standaarduitrusting

Bevestigingspunten voor optionele zijkoffers

2015-Yamaha-MT09-Tracer-EU-Lava-Red-Studio-002.jpg

2015-Yamaha-MT09-Tracer-EU-Matt-Grey-Studio-002.jpg

2015-Yamaha-MT09-Tracer-EU-Race-Blu-Studio-002.jpg






Tracer 900 2018 - Motoren - Yamaha Motor Europe, branche Nederland




Jan
 
Laatst bewerkt:
TOP!
Deze staat naast de Tiger 800 als mogelijke opvolger van mijn V-Strom 650.
Was het maar februari.
 
Er verschijnen op youtube steeds meer filmpjes van de tracer ;)

@jan, hebben ze bij de dealer al een lijst met accessoires liggen?
Vraag me wel af wat de koffers, uitlaat e.d. gaan kosten
 
Nu ik er een besteld heb, hoor ik hier thuis zeg maar.

In de sectie toermotor. Moet hij niet in Allroad\SM

Nee ik denk het niet, in feite is het een MT 09 met een klein topkuipje en een ander zadel.
Zou het dan alleen door die handkappen een allroad worden?

Heb al een paar test verslagen gelezen, de Tracer komt er goed af, ze schijnen de vering inwendig verbeterd te hebben.
 
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen van de accessoires. Zou in ieder geval Handvatverwarming willen en een topkoffer en misschien valbeugels.

Verder hoop ik dat deze fiets iets sportiever rijdt dan een toermoter :) anders is het geen goede opvolger voor mijn KTM 950SM ;)

Vandaar ook mijn suggestie om hem als SM te zien *:)
 
Laatst bewerkt:
De gewone MT09 heeft een ietwat zwakke vering, die bij de Tracer verbeterd zou zijn...
Stuur zou bij de Tracer breder en nog dichter bij de piloot staan -> klinkt goed.
En dan is er nog traction-controle, verstelbaar scherm en zadel. Dit zou wel eens een verkoopstopper kunnen worden. Vind hem er nog leuk uitzien ook, vooral de kleurstelling met blauwe wielen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom meteen voor Hyperpro vering, het schijnt iets magisch te zijn.
Volgens een paar buitenlandse testen komt de standaard vering er redelijk goed van af.

Op de Amerikaanse site staan een paar accessoires bv. handvatverwarming $ 284 (yamaha)
koffers $ 400 / stuk

Volgens mij staat de Tracer nog nergens bij de dealer, hij wordt ook pas eind Februari / begin Maart geleverd.
Dus de eerste keer dat ik erop kan zitten word dan waarschijnlijk de Motorbeurs.
 
Zal het in de gaten houden, kan ik toch nog even kijken wat ik gekocht heb.
b.v. wat voor banden eronder zitten (in die kennismakingstest reden ze met Dunlop 222)
 
Gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval Hans R!!! Waarom kopen zonder hem gezien of gereden te hebben?
 
ik lees ook aandachtig mee, begin volgend jaar kijken voor een nieuwe fiets, dan wordt het of weer een naked of een tour, ben er nog niet helemaal over uit, maar de Tracer lijkt me een mooie kandidaat :Y vind 'm iig een stuk beter smoelen dan de naked MT09...

acceleratie lijkt ook wel aardig in orde te zijn
:]

hij zou volgende week bij Goedhart te bewonderen zijn, maar op de site staat nu "de nieuwe Yamaha MT-09 Tracer is door omstandigheden niet aanwezig tijdens de kerstshow." :/
 
Icul8r. De MT 09 had ik in het begin van het jaar een weekend te leen en was mij goed bevallen, maar er waren een paar issues die mij tegenstond.
Deze zijn nu veranderd, en de veranderingen die verder zijn gedaan doen geen afbreuk aan het geheel.
Behalve de handkappen die gaan er meteen vanaf.
 
"The FJ-09 impressed us with its combination of long distance comfort and sporting capability. Most sport tourers weigh at least 100 pounds more. The FJ-09 handles like a sport bike. In the twisties, most sport tourers can change directions reasonably well and offer good mid-corner grip. By contrast, the FJ-09 feels almost like a supermoto. It is a Triumph Street Triple on steroids. It is what the FZ-09 should have been last year, together with added comfort and convenience."

Toch misschien geen toerfiets, maar meer een SM :)
 
"The FJ-09 impressed us with its combination of long distance comfort and sporting capability. Most sport tourers weigh at least 100 pounds more. The FJ-09 handles like a sport bike. In the twisties, most sport tourers can change directions reasonably well and offer good mid-corner grip. By contrast, the FJ-09 feels almost like a supermoto. It is a Triumph Street Triple on steroids. It is what the FZ-09 should have been last year, together with added comfort and convenience."

Toch misschien geen toerfiets, maar meer een SM :)

we hadden van die forum server problemen gebruik moeten maken om dit topic in het SM/Allroad gedeelte te stoppen, ik kom eigenlijk nooit in dit bejaarden eh toergedeelte :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan