Newbee

  • Onderwerp starter Anoniempje480
  • Startdatum
A

Anoniempje480

Guest
Laat ik mij ook voorstellen.
Ik ben Chiel, 42 jaar en bezig met mijn rijbewijs.
Al vanaf jongs af aan gek van motoren en eigenlijk alles wat door motoren wordt aangedreven.
Als klein jochie aan de hand van moeders jaarlijks naar Harley Davidson dagen en dat is de grondlegger geweest voor mijn liefde voor HD.

Om talloze redenen nooit een rijbewijs gehaald tot nu.
Ik zit nog net niet in mijn midlifecrisis dus kon nu nog veilig beginnen met lessen.
Als het goed is rijd ik begin Juni af voor mijn AVB begin augustus af voor mijn AVD.

Wel ben ik de trotse eigenaar van een HD.
Een FLSTC uit 2007 met een blok van 1600cc eronder.
Nu het huis wat ik voor haar gebouwd heb klaar is wordt het tijd dat we samen op pad kunnen.
 

Bijlagen

  • C98A486A-976B-41E9-B69C-01DF4C139DAA.jpeg
    C98A486A-976B-41E9-B69C-01DF4C139DAA.jpeg
    547,7 KB · Weergaven: 26
  • 7CBA2D03-5A3E-4482-BC9A-C6560F19BDDF.jpeg
    7CBA2D03-5A3E-4482-BC9A-C6560F19BDDF.jpeg
    387,3 KB · Weergaven: 23
Ik vergeet er bij te zeggen dat de motor kopen voor dat je er op mag rijden een ware hel is.
Het was voor mij een deal die ik niet kon laten lopen, maar heb wel onderschat wat zo'n machine in de schuur zonder dat je er iets mee kan met je doet.

En dan helpt lid worden van een forum waar iedereen lol met zijn motor heeft ook niet :N
Voelt nu een beetje als het jochie langs de zijlijn die de rest van de kinderen ziet spelen.
Schijt CBR met zijn wachttijden en 9 tot 5 mentaliteit 8)7
 
gewoon ff geduld hebben ...het is nog steeds geen lekker weer en de eerste keer ga je vast zakken omdat je te graag wilt, maar september zien we je graag rijden op je HD _O-
 
gewoon ff geduld hebben ...het is nog steeds geen lekker weer en de eerste keer ga je vast zakken omdat je te graag wilt, maar september zien we je graag rijden op je HD _O-

Haha jij bent niet lekker denk ik???!! |(
Ik geef het 1 kans om alles volgens de regels te doen, als ze mij laten zakken rijd ik nog steeds in Aug.
 
Thanks Hilco! It helps ! :t

Het moet gek lopen wil ik niet slagen.
Ik ga niet zeggen dat ik kan rijden, maar ik het bedienen van de motor is mij niet vreemd.
Het is meer fine tunen volgens de regels wat bij mij van toepassing is.
 
Ik ga niet zeggen dat ik kan rijden, maar ik het bedienen van de motor is mij niet vreemd.
Stationair kunnen reven aan het stoplicht om de HD-plof luidkeels door de gehele buurt laten schallen, al stoer kijkend over de zonnebril en omgebonden bandana is anders niet zomaar aangeleerd, dat kost jaren training :+
Funny HD.jpg


;):Y
 
Hahahah Hier ga ik op oefenen!
Onderschat het niet!
De baard heb ik, Tatoo's zitten erop, de bierbuik ga ik zo weer vullen.. het is enkel even kiezen welke theedoek ik ga jatten uit de lade.
 
je bent met afrijden gewoon afhankelijk van de verkeers situatie ......soms kun je echt pech hebben .

maar inderdaad je gaat het gewoon halen !!!
 
Ben ik mij zeker van bewust, ik ben een overdenker.
Het erge is dat de examens als eerste in de morgen gepland staan en iedereen de slaap nog in de ogen heeft, of gehaast naar werk probeert te komen.
Maar mijn motto in alles wat ik doe is dat alles waar je geen invloed op hebt om te kunnen veranderen je moet omarmen en accepteren zoals ze komen... so be it.
Ik ben overtuigd van mijn eigen kunnen.
 
Ik vergeet er bij te zeggen dat de motor kopen voor dat je er op mag rijden een ware hel is.
Het was voor mij een deal die ik niet kon laten lopen, maar heb wel onderschat wat zo'n machine in de schuur zonder dat je er iets mee kan met je doet.

En dan helpt lid worden van een forum waar iedereen lol met zijn motor heeft ook niet :N
Voelt nu een beetje als het jochie langs de zijlijn die de rest van de kinderen ziet spelen.
Schijt CBR met zijn wachttijden en 9 tot 5 mentaliteit 8)7

Herkenbaar. Ik ben de eerste keer voor mijn AVD gezakt en moest toen nog langer wachten. In eerste instantie had ik echt zoiets van: kom nou maar met dat rijbewijs dan ga ik gewoon kilometers maken. Daar leer ik veel meer van.

Uiteindelijk zat ik met de extra lessen en dat tweede examen veel vertrouwder op die motor. Maar die motor binnen handbereik vraagt wel wat van je zelfdiscipline als je nog geen rijbewijs hebt. Een zelfdiscipline die ik redelijk goed op heb kunnen brengen. Ik heb me maar een paar keer laten verleiden.
 
Zal echt een domper van heb ik jou daar geweest zijn voor je.
Ik weet nog niet wat ik zelf doe als ik zou zakken .. Tot nu toe heb ik de discipline nog om hem te laten staan, maar het wordt met de dag moeilijker, zeker nu de zon schijnt.
Wat je zegt, de ervaring komt toch pas bij het maken van de kilometers.

Ik ben nu wat rustiger aan gaan doen met lessen, ben al van maart bezig en mag 2 juni pas op voor mijn avb .. lessen gingen er aardig hard doorheen, nu 17 uur les gehad en moet mijn avb nog doen, ken die 8tjes en bochtjes en slalommetjes nu met de ogen dicht....ben geen sponsor

Enige "voordeel" wat ik heb wanneer ik voor mijn AVD zak begin aug is dat ik de week erop 3 weken op vakantie ga en het dan begin september is eer ik terug ben, dan mag hij al bijna weer voor de winterstop de berging in.
Zelfde probleem ook wanneer ik slaag ... kom ik terug is het goede weer al voorbij.
 
Vandaag eindelijk mijn rijbewijs op mogen halen 😎😎
Gelijk na werk de eerste kilometers op mijn eigen fiets kunnen maken :]

Omdat het een compleet andere discipline is dan mijn lesmotor en ik nog geen ervaring had met het hak/teen schakelen er maar voor gekozen veel 50, 70 & 80 wegen te pakken met aardig wat stoplichten en redelijk normale bochten.
Klein stukje snelweg om het af te maken ... maar moet zeggen, ging eigenlijk wel lekker.
Wat onwennig in de bochten het begin door het flinke gewicht, maar dat went gauw genoeg.

Morgen nog maar een een paar km's maken en van het weekend maar eens naar wat vrienden in Brabant rijden.
Zin an!
 
Terug
Bovenaan Onderaan