newbie met remprobleem op CB 900

JajaJack

Rookie
23 mrt 2002
22
0
Rotterdam
Hallo motoristen,

Ik ben sinds 3 weken de trotse eigenaar van een Honda CB900 Bol d'or *D
maar..... nu helaas een remprobleempje.. '(
Sinds eergisteren kan ik m'n rempedaal nauwelijks meer intrappen en blijft hij hangen.... en daarmee de rem ook... Ik heb geen idee wat het kan zijn
Ik dacht eerst ontluchting maar heb begrepen dat het dan juist sponzig aan zou moeten voelen.... het voelt juist het tegenovergestelde.......
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? en hoe ik het op kan lossen??

Oh ja...... dan ook nog een klein ander probleempje :) Hoe kan ik m'n buddy omhoog krijgen? Het lijkt wel een geheim hoe dat moet....sleutel aan de zijkant werkt alleen voor het helmslotje :)

Alvast bedankt,

groet,

JajaJack
 
in je remklauw zitten remzuigers die naar buiten drukken als je op je rempedaal drukt.
die zuigers worden terug gedrukt door keerringen. die keerringen kunnen maar een kleine slag ver- werken. als deze keerringen door slijtage lek raken komt er vocht achter de keering op de stalen zuiger die daardoor gaat roesten
door deze roest wil de zuiger niet helemaal terug op zijn plaats, daardoor komt de zuiger steeds verder naar buiten tot dat op een gegeven moment je remblokken tegen de schijf blijven hangen. omdat je zuigers steeds verder naar buiten gaan heb je ook minder remolie in het reservoir
waardoor je meer gaat pompen op je pedaal, en omdat de zuigers al bijna tegen de schijf stonden
slaat je rem meteen vast
 
Je remzuigers zijn roestig/vuil wat moet je doen: Remklauw eraf halen en de remblokken er uit halen. En de zuigers wat uitpompen met je rempedaal. Dan met kruipolie de remzuigers inspuiten (niet op de schijf) en met een fijn schuurlinnen (korrel 300) in een reepje gescheurd je remzuigers schoon maken. Daarnaa met een lijmtang voorzichtig de zuigers weer terug drukken. Kijk uit dat je de zuigers niet te ver uitpompt want dan vallen ze er uit en dan moet je ontluchten.

Als je het op deze manier doet dan is suc6 verzekerd. Oja je buddy haal je los door eerst de zijschildjes te verwijderen en dan de 2 boutjes eruitdraaien van de buddy.

Suc6
 
Heel misschien, het klinkt heel simpel, maar zit het draaipunt van je rempedaal gewoon vol met troep...
ff uit mekaar draaien, schoonmaken, beetje vet erin en weer monteren... (Scarface was heel blij met deze behandeling, zijn steppie draaide zelfs een stukje mee tijdens het remmen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan