Newbie Motor: ER-6F of YZF600R Thundercat ?

Foto's 8-)

full
 
Erg mooie fiets. Maar ook ik ben sinds 26 juli jongstleden op een Thundercat gaan rijden. Ik ben erg tevreden en het valt me alles behalve tegen. Het belangrijkste vond ik dat ik er op paste (1.96), het normale zadel voor als je iemand meeneemt, het niet overdreven sportief zitten (clip-ons boven de kroonplaat) en de looks natuurlijk.
Toen ik die van Pter zag was ik gelijk verkocht. Ik heb er helaas nog niet veel op kunnen rijden vanweg het schitterende zomerweer. Ik heb er nu zo'n 1100 km op zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg voorzichtig was in het begin. Ik begin nu wat platter te durven in de bochten en dat soort fratsen. Ik zal nooit een wheely, stoppie of kneedown type worden daarintegen. Hij rijdt heerlijk en ook ik rij zonder problemen 50 a 60 in z'n 6. Verder laatst 1 op 20 gereden. Welliswaar bijna alleen maar snelweg maar zeker niet verkeerd.
 
Koop gewoon wat je leuk vind. Ik ben ook begonnen op een R6. En de R6 is zeker wel een vergevingsgezinde motor. Ik heb vaak zat fouten gemaakt met de R6, en ik heb ze altijd weer op tijd kunnen corrigeren.

En dan te bedenken dat er mensen met 2 jaar ervaring op een R6 en met wel 5.000 km rijden in totaal zichzelf toe vinden aan een R1

Ik vond wel dat ik toe was aan een R1 na 17.000 km. Hoe meer vermogen hoe meer plezier (maar dat hangt ook sterk af van het geslacht en de leeftijd }) )
Op een gegeven moment raak je gewoon gewend aan het vermogen van een 600 en wil je weer die kick voelen als je het gas opendraait en daarom ben ik overgestapt op een 1000.
 
Jaah, goeie keus! Die ER-6'jes rijden echt lekker :Y .
Al zou mijn voorkeur uitgaan naar een zwarte :) .
 
Jaah, goeie keus! Die ER-6'jes rijden echt lekker :Y .
Al zou mijn voorkeur uitgaan naar een zwarte :) .

Ik vond dat de lijnen van de motor beter uitkwamen op de zilveren... 8-)

Buiten het feit dat hij zo natuurlijk ook beter bij mijn koekblik past ;)
(zie topic: "wie rijdt er naast motor ook auto" (of zoiets)).

Maar de zwarte is zeker ook niet slecht !
 
allemaal puur persoonlijk natuurlijk. Hij heeft geen rimspriping nodig.
Mooie motor. :P

thanks voor het compliment :)
Jouw motorencollectie ziet er nochtans ook niet slecht uit :}

Maar ik heb geen idee hoe een rimstriping er op mijn fiets zou uitzien...
Zou iemand van de Photoshop-wizards geen zilveren striping op foto nr 2 kunnen plakken ?
Dan heb ik toch al een beter idee :Y
 
:Z
Volgens mij een verkeerde aanname. Beide zijn allesbehalve ST's, waar TS mee begint.
Een ER-6F is een "Ik weet niet wat" categorie motor. Halfnaakt met kuip of zo. De Yam eerder een sportbike. Zou maar lekker verder sparen en een echte ST op de kop tikken. :]
:W

Edit: Ooops ! Krijg je ervan als je omhoog leest. Mooie fiets, zij het geen ST, heb niets gezegd ! :X
 
Laatst bewerkt:
_O-

Dus voor alle duidelijkheid:

Ik ben reeds sinds augustus 2005 de bezitter van een ER-6f...
De suggesties mbt het toch maar kopen van een Thundercat of een "echte" sport-tourer zijn zeker goedbedoeld, maar ietwat aan de late kant ;)

Ik heb mij topic eigenlijk alleen terug opgevist om te vragen welke velgstriping goed zou staan, en of iemand een voorbeeldje kon photoshoppen :) Ik wilde hier geen nieuw topic voor openen namelijk...

Maar als dit de discussie er-6 / thundercat opnieuw aanzwengelt, dan ga jullie gang, by all means ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan