Newbie Motor: ER-6F of YZF600R Thundercat ?

:Z
Volgens mij een verkeerde aanname. Beide zijn allesbehalve ST's, waar TS mee begint.
Een ER-6F is een "Ik weet niet wat" categorie motor. Halfnaakt met kuip of zo. De Yam eerder een sportbike. Zou maar lekker verder sparen en een echte ST op de kop tikken. :]
:W

Edit: Ooops ! Krijg je ervan als je omhoog leest. Mooie fiets, zij het geen ST, heb niets gezegd ! :X

Is een BMW F800ST dan een ST (ik vermoed van wel, gezien de naamgeving ;)) ?
Zo ja, de ER-6f wordt in vele vergelijkende tests rechtstreeks tegenover de F800 geplaatst... beiden hebben vergelijkbare afmetingen, beiden 2-cylinders, beide ongeveer dezelfde zithouding, etc.
Ik denk dat de benaming sport-tourer voor de ER-6f wel van toepassing is...

ps. ER6-f is sneller dan de F800ST (ondanks 10 pk minder) :p
ps2. voor je het vraagt; ja ik heb op beiden gereden ;)
 
kun je eens het verschil tussen de twee beschrijven?

Hieronder het stukje dat ik ooit in het F800 topic heb gepost:

Afgelopen weekend had mijn vriendin een F800st gehuurd, omdat deze mogelijk als vervanging voor haar f650gs in aanmerking komt.

Ik heb er ook een eindje op gereden, en denk er het volgende over:
+ mooi afgewerkt (prijsverschil met mijn Kawa toont zich wel)
+ ideale zithouding met standaardzadel

- beetje vage versnellingsbak (vooral 1e versnelling doet soms wat moeilijk)
- m.i. te beschaafd bij overgang naar hogere toeren ( >6.000-7.000) - bij ER-6f is er dan een redelijk mooie brul te horen (voor 'n standaard-uitlaat weliswaar)


mss gouden rim strepen? komt overeen met de remschijven...

Had ik idd ook al aan gedacht - 't zal dus waarschijnlijk goud of zilver worden 8-)
 
Oma hallo gezegd, en nu nog maar eens terugkomen op de velgstriping.

Volgens mijn zeer professionele fotobewerking (lees; 2 cirkels gemaakt in paint), is dit het verschil tussen origineel (links) en een "zilveren" striping (rechts)..

Mag ik jullie meningen over wat de beste optie is ? :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan