Newbie op het circuit

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Luitjes,

Ik heb 0,0 ervaring op het circuit en heb slechts 1x op een ss gereden (nog een recht stuk ook). Ik kan een redelijk potje sturen maar tot nu toe vrijwel alleen in het zand en op supermoto. Omdat uiteraard niemand zijn dure fiets uit wil lenen aan deze piloot weet ik dus niet of het me zal liggen of niet. Ik kan een buitenlandse cbr900rr aanschaffen voor een nette prijs en wilde samen met mijn enduro-maatje onze scills eens gaan testen op het circuit. Ik heb niemand in mijn omgeving met een ss en vind er ook geen bal aan om een ss op de weg te rijden.
Nu mijn vraag: wat is een goede aanpak? Is er misschien iemand die ons onder de arm wil nemen voor een dagje om ons bekent te maken in het circuit gebeuren en of misschien voor wil rijden zodat we een beetje bekent raken met lijnen rijden, rempunten, etc. Hoe de motor te prepareren; meteen circuitkuipen of eerst de originele maar eens aan diggelen stuiteren :+ ? regels mbt geluid, vloeistofopvangbakjes, etc., etc.
Ik weet niet hoe een dergelijke opstart normaal gesproken gaat en hoopte dat de profs hier me/ ons wat op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt
 
Inschrijven in groep 1 bij www.motorsportlifestyle.nl

Op die site staat voldoende info voor je eerste dagen ;)
 
Ik heb die site ook gelezen maar veel verder als dat ik me in kan schrijven kom ik niet. Echt informatief is die site ook niet, of ik kijk er gruwelijk langs.
 
Mijn ervaring, schrijf je in bij een organisatie die voorrijdt met marshalls. Motorsport Lifestyle, CRT, Prospeed (duits degelijk). De eerste keer in een 'minder snelle' groep. Bijzondere toestanden aan je motor hoef je niet uit te halen, behalve afplakken of demonteren van je spiegels, afplakken lampen. Gebruik de eerste keer om te wennen, kijken en lijnen te rijden. Met die motor gebeurt niks als je geconcentreerd rijdt.
 
Oke dank je. Ik was idd van plan om mij in te schrijven bij motorsport lifestyle. Hoe zit het met het borgen van bijv. remblokken en je achterasmoer en het plaatsen van een overloop opvangbakje onder de carb's?
 
Oke dank je. Ik was idd van plan om mij in te schrijven bij motorsport lifestyle. Hoe zit het met het borgen van bijv. remblokken en je achterasmoer en het plaatsen van een overloop opvangbakje onder de carb's?
:N allemaal niet nodig.


Een technisch goede motor, goede kleding en meer heb je niet nodig.
Staat allemaal op hun site.....
 
Doe gewoon mee aan aantal circuitdagen, prepareer je motor goedt. ( remblokken, banden nieuw , vering in orde , eigenlijk de grote beurt dingen ).
Goedt motorpak kopen met rugbeschermer ( eventueel los).
En ik denk dat je beter eerst op een 600 kunt beginnen, krijg je denk ik meer plezier van.
En dan de eerste keer in het rennerskwartier beetje rondkijken, kijken hoe anderen het doen en een praatje maken met de anderen.
Have FUN. :] :]
 
Ik heb die site ook gelezen maar veel verder als dat ik me in kan schrijven kom ik niet. Echt informatief is die site ook niet, of ik kijk er gruwelijk langs.
even een loginnetje maken... dan naar data.. daar klikken op wanneer je wil... en dan kom je zo verder. kind kan de was doen..

Enne, lekker met je ongeprepareerde straatfiets gaan de eerste keer... zo hard ga je dan toch nog niet.
Zorgen dat je voldoende profiel op je banden hebt, geen herrie maakt en je remblokken nog goed zijn. Zelf een koe aantrekken en veel lol maken *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan