Newbie tour 01 - 2005 : Salland Edition

Wanneer gaan we deze tocht rijden?

  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 10 14,1%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 5 7,0%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 2 2,8%
  • Zondag 1 mei

    Stemmen: 48 67,6%

  • Totaal aantal stemmers
    71

Ted

MF veteraan
5 sep 2003
17.291
3
Zwolle (Overijssel)
nu ook met foto topic !!!!!!!!
FOTO'S e.d - Newbie tour 01 : Salland Edition

belangrijk!!!
het infoblad met de noodzakelijke info is hier te downloaden

Lees dit te downloaden infoblad aub zorgvuldig !!!!
http://members.home.nl/tedroben/Newbie_Salland_route_1_mei_2005.xls (Newbie Salland Info-blad in Excel)


In ieder geval is dit belangrijk :
-!- Zorg dat je afgetankt bent
-!- zorg voor 0,75 gepast klein geld voor de pont en voor gepast geld voor de eet- en drinkgelegenheden (van 50 x betaald worden met een 20-euro biljet worden ze niet vrolijk)
-!- hou je aan het follow up systeem (en zorg dat je het systeem kent)
-!- bij eventuele mankementen is er een kans dat je alleen ergens strandt, wees hierop voorbereid (gsm, ANWB/KNMV kaart)
-!- wees op tijd (11:00) ivm de nog uit te leggen informatie enz. Diegenen die gokken op een aankomst rond vertrektijd, mogen wat mij betreft thuisblijven, omdat zij hiermee belangrijke informatie kunnen missen en voor velen hierdoor deze dag kunnen bederven. (verdwalen in Salland is geen pretje ;) )
-!- ER WORDT NIET GESCHEURD !!!!!
In principe houdt de voorrijder het tempo aan van "maximum snelheid - 10 %", eventueel nog aangepast naar de situatie ter plekke.
-!- ten aller tijde ben je zelf verantwoordelijk !!!

En voor de GPS / Garminfreaks :
Voor de GPS'ers onder ons is de route ook digitaal:
http://members.home.nl/tedroben/NBT_Salland.zip (klik hier voor de gps-route in mapsource)

Als laatste : Helaas is door de onverwacht grote hoeveelheid aanmeldingen het idee om eventueel een chinees eten erbij in te plannen komen te vervallen. Voor ± 100 man is niet te reserveren, wel/geen regen geeft ook te grote opkomstfluctuaties en het geheel wordt al met al te lastig om te organiseren.

Met een klein groepje van vaste vrienden (voorrijders, andere vrijwilligers e.d.) gaat de organisatie wel uit eten, heb je nog geen mail gehad dan hoor je daar niet bij...(of ik heb het verkeerde mailadres).
Uiteraard kan de organisatie wel vragen beantwoorden over chinezen of andere restaurants in de buurt (bij voorkeur voor 1 mei ...), het eindpunt is trouwens een vander Valk restaurant ...
===============================================================================

Om toch voor velen de winter wat dragelijker te maken, presenteer ik/wij(?) alvast hierbij :

. . . . . .De Newbie Tour 01 van 2005 !!! . . . . . .
The "Salland in Spring" Edition

In navolging op de vorige 4 newbietours:
Newbie tour 1 : "Weerribben"
Newbie tour 2 : "veluwe" edition
Newbie tour 3 : "pre-winter" edition
Newbie tour 4 : Mergellandroute
moet ik me helaas wel indekken : . . .Gezelligheid uit het verleden biedt geen garantie voor in de toekomst :P (maar denk dat dat wel goedkomt ;) )

Voor wie is deze rit bedoeld ???
- de mensen met vers A-bewijs
- mensen die houden van gezelligheid
- voor diegene die eens een mooie route wil rijden in een omgeving die hij/zij nog niet (goed) kent (of juist wel, mag je helpen met de route)
- er wordt niet gescheurd !!!
- en als laatste: Voor iedereen die meewil

Waar gaan we rijden ???
http://members.home.nl/tedroben/route.zip (de routekaarten hier te downloaden in 1 zip bestand)
kaart 1 : startpunt - Hattem - Wapenveld
kaart 2 : Wapenveld - IJsseldijk - Olst - buurtschap Middel
kaart 3 : buurtschap Middel - Wesepe - HeeTen - Espelo
kaart 4 : Espelo - Holten - Hellendoorn - Luttenberg
kaart 5 : Lemele - Giethem - Ommen - richting Beerze & Vanaf beerze - Stegeren - Ommen - richting oudleusen
kaart 6 : rondje Beerze
kaart 7 : Oudleusen - Dalfsen - Hoonhorst - richting Zwolle
kaart 8 : aankomst Zwolle


Op de route zijn ook het startpunt, de pauzepunten (Tapperij Bijsterbosch en ijssalon Ekkelenkamp bij brug Ommen(motorhangplaats) en het eindpunt aangegeven.

Er wordt gereden volgens het Follow Up Systeem

Wanneer en vanaf waar gaan we ?
Zondag 1 mei !!! 11:00 verzameltijd
Vanaf "carpoolplaats Hattem" aan de A50 (afslag 30 - hattem)
na de snelwegafslag richting hattem, na ongeveer 100 meter naar rechts en u bent er ! (zullen al wel wat motoren staan, als je geluk hebt ;) )

Voorlopig organiseer ik dit nog in mijn 1-tje, eventuele hulp vooraf (routebepaling, voorrijden) en als uiteindelijke begeleiding van de groep is gewenst. . .

Hieronder de voorlopige deelnemerslijst. Zodra de definitieve datum bekend is, kan men nog afzeggen . . . (met opgaaf van hele goede reden ;) )

Deelnemerslijst:
01 : Ted (Hornet)
02 : Niels
03 : motor-maatje van Update
04 : Fully
05 : JohnK6
06 : Tensive
07 : @nne (zonder meerijder, die kon d'r rug op :X )
08 : R6tijgertje
09 : V FRed S
10 : "Dennis"

11 : patman vtr
12 : Cadcatz
13 : 4takter
14 : sportsterengel
15 : drsrob
16 : newbie op gele CB-1 (gast drsrob)
17 : Gulmaster.
18 : racesmuRf
19 : aardbei
20 : 4-tje

21 : Speedking
22 : J@@ST
23 : Angel-Eyes
24 : gast Angel eyes
25 : kleintje_b
26 : KoffieJunk
27 : Dropkick
28 : groep "Elleuh"1 (3 leden)
29 : groep "Elleuh"2 (3 leden)
30 : groep "Elleuh"3 (3 leden)

31 : VFR750F_fanatic
32 : Motor_muisje
33 : V!C
34 : Loesje (met passagier)
35 : Bizz + Systemboy (achterop)
36 : Chef
37 : bouke
38 : Flagg
39 : Miss Honey
40 : igg

41 : CB400Nico
42 : SL1000 (kan iemand hem (en mij) helpen herinneren een week voor de tocht?)
43 : Anneliezzzje
44 : The Unknown
45 : Kofferrek
46 : Motomuzzi (komt misschien niet)
47 : R6 Tazdeviltje
48 : Remko_75
49 : glimoog
50 : Sjoske

51 : CB'er
52 : jesje (mogelijk Hornet)
53 : Dragonfly28
54 : SuperKris
55 : Rearbear
56 : Deur 1967
57 : Martian Maniac
58 : Hatsikidee
59 : Ster
60 : buurman

61 : SigmaColon
62 : T"Genius"J (iig niet de hele rit)
63 : ~~no name~~
64 : basman180
65 : Dreuzel (Hornet)
66 : Crabro (Hornet)
67 : horney (Hornet)
68 : Cathje
69 : een kennis op een choppert van Update
70 : mazzel (eventueel met gast)

71 : Marry (Hornet)
72 : Knutselsmurf
73 : destopper
74 : Gixxer Superbike
75 : Z 1000 GIRL
76 : Update
77 : lientie
78 : Dazzled
79 : raceeend
80 : Ötzi

81 : Baswasaki
82 : witty princess
83 : ksborg
84 : Vincenzo da Silva (& duo)
85 : Black Kiwi
86 : yamapino
87 : Trinket
88 : Tamiya
89 : Ilian
90 : dolfijneflipper

91 : banditstreetfigther
92 : S@nchoP@nz@
93 : R-Vvirus
94 : (een/de) vriendin van dolfijneflipper
95 : TDMuts a.k.a. helpdeskbitch!!!
96 : visite R6tijgertje 1
97 : visite R6tijgertje 2
98 : visite R6tijgertje 3
99 : netmare
100: Motor-radijsje

en wie er verder komt opdagen :P

Oh ja, de gebruikelijke formaliteiten:
Wat verder nog van belang is

Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route- beschrijving zichtbaar op je motor bevestigt en leesbaar is. Het gebruik van een follow up systeem verandert hierin niets.

Rijd je eigen tempo. Houd er rekening mee dat er onder de deelnemers ervaren groepsrijders alsmede minder ervaren of beginnende motorrijders aanwezig zijn. De groep past zich aan de minst ervaren rijder(s) aan.

Rijd baksteensgewijs. Let wel op overige verkeer en stop op een veilige plaats.

Iedereen die meerijdt in een toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van motorrijdend Nederland.

Aansprakelijkheid
Alle deelnemers rijden voor eigen risico. De organisatie en/of coördinator(en) kan/kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen danwel incidenten waarbij personen, motoren en/of voorwerpen zijn betrokken.
 
Laatst bewerkt:
Het Follow - Up Systeem :

Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt op deze plek stopt en als 'wegwijzer' functioneert. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder dus).

Paar dingen zijn belangrijk:

- de wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan.

- De wegwijzer krijgt bij kruispunten/splitsingen/e.d. altijd een plek NA de genomen kruising, Zodat het vervolg van de route fduidelijk is zonder een gebarende wegwijzer.

- de wegwijzer blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten)

- de achterrijder moet de route kennen en ook volledig uitrijden.
-de achterrijder noet ten alle tijden achterrijder blijven en niet bij een gestrand iemand moet gaan staan wachten/kijken/prutsen. Bij voldoende vrijwilligers kan er naast de eachterrijder een twwede rijder hiervoor mee rijden.

- de voorrijder moet niet van de route afwijken

- inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (tenzij volgende punt)

- RIJ NOOIT HARDER DAN DAT JE ZELF AANDURFT/AANKAN !!!
Mocht je vinden dat het gat naar je voorligger daardoor te groot wordt, dan mag (dus niet moet) je op eigen aangeven andere motorrijders laten passeren. Je mag dus ook alleen bij uitzondering inhalen als een voorligger jou daartoe een teken geeft EN je een duidelijk overzicht hebt over de situatie)

- uit veiligheidsaspect rijdt mijn zoveel mogelijk achter elkaar / in "baksteen"formatie (iig niet naast elkaar)

- De achterrijder zal als zodanig van een afstand te herkennen zijn (bijv. fluor vest of meerijdende auto die eventueel lichtsignalen geeft o.i.d.)

- Voor aanvang van de tocht zal voor zover mogelijk deze punten herhaald worden en duidelijk gemaakt worden wie de voorrijder(s) en achterrijder(s) zijn.

Voordeel van het systeem is dat je dus altijd weer bij het eindpunt uitkomt en je dus ook niet bang hoeft te zijn om de groep kwijt te raken.
 
Laatst bewerkt:
Ik meld me als eerste :)

Tijd maakt niet uit als het maar gezellig en droog is.
 
Vanuit historisch oogpunt stem ik op 1 mei

:+


wil hem tzt wel een keertje gps'en ofzo.


--edit--

Eindpunt bij de Chinees naast de Kringsloop in Zwolle?

*D

(kan ik tenminste kruipend naar huis :+ )
 
Laatst bewerkt:
Als m'n (digitaal) kameraadje ook mee mag, dan wil ik ook wel komen (als ik dan niets anders gepland heb :P ) !
 
Weekend van 9 april kan ik niet (weer een dochter jarig :) ), en 30 april niet (neefje jarig, en koniginnedagverplichtingen).
De rest moet kunnen! Ik verheug me nu al!!!

@Ted: wat een snelle service!
 
Vanuit historisch oogpunt stem ik op 1 mei
:+
wil hem tzt wel een keertje gps'en ofzo.
--edit--
Eindpunt bij de Chinees naast de Kringsloop in Zwolle?
*D
(kan ik tenminste kruipend naar huis :+ )
Alle hulp is meegenomen, ook die van jou *D

Chinees "de kringloop" kan geregeld worden, tegen een goede groepskorting en gratis onbeperkt kroepoeklepels :P
 
Ik probeer het nog een keer :P
3x is scheepsrecht toch? (Heb ook 2 OBT's af moeten zeggen, 3e keer lukte het wel om mee te gaan, moet dus bij een Newbie toer ook lukken)
 
Alle hulp is meegenomen, ook die van jou *D

Chinees "de kringloop" kan geregeld worden, tegen een goede groepskorting en gratis onbeperkt kroepoeklepels :P
Ow, jij kan daar korting krijgen?
:+

(als ze daar geen plek hebben kunnen we altijd nog naar China Palace, hoewel dat iets verder kruipen is voor mij (1.7 km ipv 556 meter))

[me]Fully weet wel waar ie moet gaan wonen. 8-) [/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het ook nog maar eens een keertje proberen. Zolang als het maar niet zaterdag 9 januari is, want dan kom ik 's ochtends net terug uit de VS en ben ik vast niet echt uitgerust.
 
hey...dat is bij Sporty in de buurt....bij deze inschrijving....wel ff op tijd voor de datum aub ivm planning werk....

En als je nog verder richting The East wilt, dan mail maar......heb hier ook wel mooie en leuke suggesties
 
Laatst bewerkt:
@ Ted:

Is het Mercure Hotel (Postiljon Motel) misschien een geschikte startplaats? Makkelijk bereikbaar (naast de snelweg, gewoon de borden volgen), voldoende ruimte (we passen niet meer op de parkeerplaats bij de Kringsloop denk ik) en dicht bij de weg naar Hattem.
 
@ Ted:

Is het Mercure Hotel (Postiljon Motel) misschien een geschikte startplaats? Makkelijk bereikbaar (naast de snelweg, gewoon de borden volgen), voldoende ruimte (we passen niet meer op de parkeerplaats bij de Kringsloop denk ik) en dicht bij de weg naar Hattem.
:^
 
En natuurlijk ben ik er ook weer, desnoods achteruit lopend :P

Alleen kan ik op zaterdagen niet, dan moet ik werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan