Newbie Tour 2006 18 juni - FastFood Edition

We gaan!!!

  • zondag 18 juni

    Stemmen: 3 6,8%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 2 4,5%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 4 9,1%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 2 4,5%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 32 72,7%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 1 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Nou vooruit, nog één keer dan...Ik niet, maar dat is ook niet mijn ding... Maakt niet uit; iedereen moet doen wat ie leuk vindt. Je mag daar gewoon zo hard rijden, dus daar hoor je mij ook niet over.Persoonlijk vind ik dat er een verschil is tussen "niet aan de regels houden" en "iets onverantwoordelijks doen". Het eerste hoeft helemaal geen probleem te zijn: als je midden in de nacht op een volkomen lege snelweg even het gas opentrekt heeft niemand daar last van. Zelf rij ik ook eigenlijk altijd wel iets te hard; dat hoort er ook een beetje bij als je motor rijdt, vind ik.

"Iets onverantwoordelijks doen" is naar mijn idee wél een probleem. Dat houdt dus in dat je iets doet waarvan je weet dat het eigenlijk niet kan. Anders is het niet onverantwoordelijk, toch? Natuurlijk liep je in dit specifieke geval zelf het grootste risico: als er iets was gebeurd zou je daar hoogstwaarschijnlijk alleen zelf het slachtoffer van zijn geworden. Het enige dat ik deed was je wijzen op dat risico: namelijk dat je, áls er iets was gebeurd, zelf voor álle kosten op had mogen draaien. Daar verandert het feit of je daar al dan niet zo hard mocht rijden helemaal niets aan: ook als er bij 100 km/u iets was gebeurd was je het haasje geweest, want je reed zonder geldig rijbewijs. Dát noem ik onverantwoordelijk, niet alleen van jou, maar ook van je vader die dit risico dus willens en wetens mede heeft genomen.Tja... Dit is mijn mening; als die me in de ogen van sommigen tot een moraalridder maakt, dan moet dat maar :W


moranaalridder! :+
 
Persoonlijk vind ik dat er een verschil is tussen "niet aan de regels houden" en "iets onverantwoordelijks doen". Het eerste hoeft helemaal geen probleem te zijn: als je midden in de nacht op een volkomen lege snelweg even het gas opentrekt heeft niemand daar last van. Zelf rij ik ook eigenlijk altijd wel iets te hard; dat hoort er ook een beetje bij als je motor rijdt, vind ik.

"Iets onverantwoordelijks doen" is naar mijn idee wél een probleem. Dat houdt dus in dat je iets doet waarvan je weet dat het eigenlijk niet kan. Anders is het niet onverantwoordelijk, toch? Natuurlijk liep je in dit specifieke geval zelf het grootste risico: als er iets was gebeurd zou je daar hoogstwaarschijnlijk alleen zelf het slachtoffer van zijn geworden. Het enige dat ik deed was je wijzen op dat risico: namelijk dat je, áls er iets was gebeurd, zelf voor álle kosten op had mogen draaien. Daar verandert het feit of je daar al dan niet zo hard mocht rijden helemaal niets aan: ook als er bij 100 km/u iets was gebeurd was je het haasje geweest, want je reed zonder geldig rijbewijs. Dát noem ik onverantwoordelijk, niet alleen van jou, maar ook van je vader die dit risico dus willens en wetens mede heeft genomen.
daar heb je wel gelijk in ja, onverantwoordelijk was t wel een btje, maar je mag best een paar keer onverantwoordelijk zijn in je leven, daar zal je het misschien niet mee eens zijn. voor de rest van de vakantie achter mijn pa gereden die op de 25kw motor reed, en absoluut rustig aan doet in de bochten en derg. dus dan vind ik het risico aardig beperkt dat ik een ongeluk maak met een ander voertuig. je gaat dan natuurlijk zeggen dat een ongeluk altijd kan gebeuren maar toch..
Je geeft in ieder geval gewoon je mening in i.p.v dat afkeurende gejank van de rest.
 
daar heb je wel gelijk in ja, onverantwoordelijk was t wel een btje, maar je mag best een paar keer onverantwoordelijk zijn in je leven, daar zal je het misschien niet mee eens zijn. voor de rest van de vakantie achter mijn pa gereden die op de 25kw motor reed, en absoluut rustig aan doet in de bochten en derg. dus dan vind ik het risico aardig beperkt dat ik een ongeluk maak met een ander voertuig. je gaat dan natuurlijk zeggen dat een ongeluk altijd kan gebeuren maar toch..
Je geeft in ieder geval gewoon je mening in i.p.v dat afkeurende gejank van de rest.
;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan