Newbie, wat denk je van deze moto's

mace51

Rookie
9 apr 2008
1
0
Waarschijnlijk ben ik nr oneindig die deze vraag stelt maar ik wil me zo goed mogelijk informeren vooraleer ik me een moto aanschaf! Tot nog toe heb ik helemaal geen ervaring met de moto en vroeg me af wat een geschikte opstapmotor zou kunnen zijn en waarom! Heb men oog al laten vallen op de volgende modellen, wat denken jullie daarvan of zijn ze helemaal niet geschit om te starten?

Suzuki SV650
Suzuki Bandit 600
Suzuki GSR600
Honda CB600

Alle tips meer dan welkom!
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben ik nr oneindig die deze vraag stelt maar ik wil me zo goed mogelijk informeren vooraleer ik me een moto aanschaf! Tot nog toe heb ik helemaal geen ervaring met de moto en vroeg me af wat een geschikte opstapmotor zou kunnen zijn en waarom! Heb men oog al laten vallen op de volgende modellen, wat denken jullie daarvan of zijn ze helemaal niet geschit om te starten?

Suzuki SV650
Suzuki Bandit 600
Suzuki GSR600
Honda CB600

Alle tips meer dan welkom!

Ze hebben allemaal goede en slechte eigenschappen t.o.v. elkaar. Lezen lezen lezen, dat je weet wat je kan verwachten, en daarna proefrijden om zelf te ondervinden hoe het in het eggie rijdt en vervolgens besluiten wat je het fijnst vindt rijden. ;)

Edit:/ Dat "lezen lezen lezen" doe je natuurlijk op motorfreaks.nl en in motorblaadjes. ;)
 
Laatst bewerkt:
Turbo-busa.

Oh ik ben al nr oneindig die met deze reactie komt in zo'n topic. :P

Maar van dat rijtje, Bandit 600, omdat die simpelweg het mooiste is.
 
SV 650 s vanaf 2003.

mega goed

Sterk argument....


@TS
Ik heb zelf een SV650S uit 2001 gehad.. Heerlijke beginners motor :Y
Geen vermogensbeest, maar hij heeft voldoende vermogen om je met een flinke grijns op je motor te laten zitten })
Sturen doet hij als een gek, je kan hem precies laten doen wat jij wil :Y
Is helaas niet moeders mooiste met die voorkuip, dus ik zou voor de N (naked) gaan als je een SV wilt :)
Vanaf 2003 zijn de S versies wel schitterend!

En dat geluid he :9~


De andere motoren kan ik geen mening over geven aangezien ik daar geen ervaring o.i.d. mee heb :)
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben ik nr oneindig die deze vraag stelt maar ik wil me zo goed mogelijk informeren vooraleer ik me een moto aanschaf! Tot nog toe heb ik helemaal geen ervaring met de moto en vroeg me af wat een geschikte opstapmotor zou kunnen zijn en waarom! Heb men oog al laten vallen op de volgende modellen, wat denken jullie daarvan of zijn ze helemaal niet geschit om te starten?

Suzuki SV650
Suzuki Bandit 600
Suzuki GSR600
Honda CB600

Alle tips meer dan welkom!
je hebt prima opstapmotoren uitgezocht :)

beetje het internet afstruimen, proefritje regelen en maar zien op welke motor je verliefd wordt. :)

succes! *O*
 
Zijn allemaal Rukmotoren, als ik jou was zou ik een BMW kopen :+
of een triumph. een speed four is een hele leuke motor om op te beginnen. of als je wat geld hebt een street triple :)

voordeel van die motor is dat je daar nog lang niet op uitgekeken bent. er zijn zelfs mensen die van de 1050 cc speed triple terug zijn gegaan naar 675cc de street triple.
 
Testritten maken en zien wat je best ligt. Neem rustig de tijd, dan bedenk je je achteraf minder snel.
 
Een motor koop je niet met je verstand. :N

Je beste motor aankopen zijn die met je hart. :Y


Ookal is je motor niet praktisch of te duur of wat dan ook. Als je verliefd bent op een motor dan zie je dat allemaal door de vingers.
Koop je een motor met je verstand dan zal je toch vaak de gedachte "had ik maar...." hebben.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben ik nr oneindig die deze vraag stelt maar ik wil me zo goed mogelijk informeren vooraleer ik me een moto aanschaf! Tot nog toe heb ik helemaal geen ervaring met de moto en vroeg me af wat een geschikte opstapmotor zou kunnen zijn en waarom! Heb men oog al laten vallen op de volgende modellen, wat denken jullie daarvan of zijn ze helemaal niet geschit om te starten?

Suzuki SV650
Suzuki Bandit 600
Suzuki GSR600
Honda CB600

Alle tips meer dan welkom!

de bandit en de cb zijn meer motoren die je ook goed voor lange afstanden kunt gebruiken.
de sv is een mooie combi tussen race en tour.

ik mis alleen de cbr600f nog in het rijtje :P

vraag me ook af waarvoor je de motor wilt gebruiken, woon-werk of echt puur als machine om in de vrije uurtjes lekker te knallen.
 
En vergeet niet te gaan testrijden :P


Testrijden is leuk en aardig, maar voor een newbie eigenlijk volstrekt nutteloos. Gewoon te weinig ervaring om een vreemde motor meteen aan de tand te voelen, te weinig referentie materiaal om iets met je ervaring te doen.

En.... Iedere motor rijdt oneindig veel beter dan een lesbrommer.
 
Geheel objectief, ik zou voor de SV kiezen ;) :P
Nou sugestie zet er een X tussen als je van motorbeleving en fun houd :+
Aprilia SXV 550
full
 
Testrijden is leuk en aardig, maar voor een newbie eigenlijk volstrekt nutteloos. Gewoon te weinig ervaring om een vreemde motor meteen aan de tand te voelen, te weinig referentie materiaal om iets met je ervaring te doen.
Hier ben ik het volledig mee eens. :Y Ik ben ook een newbie die op zoek is naar z'n eerste motor en eigenlijk heb ik geen idee hoe ik een motor kan beoordelen door erop te rijden, daar heb ik gewoon teweinig ervaring voor. Een beetje hulp van rijders met meer ervaring is altijd welkom maar helaas worden newbies te vaak afgescheept met de opmerking dat ze maar moeten gaan proefrijden. -O-
 
Zijn allen goede beginnersmotoren! Ik ben zelf nog maar aan het rijden sinds november 2007 en heb als eerste fiets gekozen voor de bandit 600. In het begin had ik wel wat moeite met zijn power en gewicht. Maar nu begin ik stillaan de motor beter te leren kennen en kan ik deze motor ten zeerste aanbevelen. Braaf onderin en trekt pas door in de hogere toeren. Dus gemoedelijk voor de beginners.
Maar maak voor jezelf gewoon uit wat je nu het mooiste, leukste, praktische vindt van al deze mooie motors! Succes alvast!
 
Gewoon wat kopen, testritjes zijn onzinnig, als er nog wat fout mee is kun je nog altijd naar 'das je goed recht' gaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan