Newbies #44: Waar de meeste newbies, newniet zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sommige mensen begrijpen ook totaal niet waar ze hun geld aan uit moeten geven.
Een oom en tante van mij zitten behoorlijk in de schulden; hij werkt zich rot, doet het huishouden, voed de kinderen op, tante heeft altijd overal pijntjes en doet niets.
Tot laatst, ze mocht bij een vriendin van haar helpen in de huishouding bijzonder dat zoiets wel bij een ander kan en niet bij haarzelf en wat doet ze van haar verdiende geld? Ze koopt een nieuwe eethoek, laat haar al blonde haar nog blonder maken, laat gelnagels zetten en ga zo maar door..

Betaal gewoon je schulden af zou ik zeggen, maak een klein spaarpotje om eventueel af en toe iets leuks te doen, maar smijt je geld niet over de balk aan zulke onzin dingen :N

Zo'n zusje/zwager heb ik ook. Ze zitten dik in de schulden, maar er komen steeds meer dure dingen bij...
Dan vraag ik me toch af hoe ze dat doen hoor..

Ja bestellen bij Wehkamp, want dan hoef je het niet in één keer te betalen..
Laatst weer een lounge set voor 700 euro.

Tuurlijk die willen wij ook wel, maar ga er echt niet voor kromliggen en er ook nog eens dik rente over betalen.

Koop daar ook wel eens iets, maar echt niet voor bedragen die hoger zijn dan 100 euro.
Hou standaard een aflostermijn van 50 euro daar. Dus mocht ik eens iets duurders nodig hebben wat ik op dat moment net niet kan betalen, dan wil ik het soms wel eens zo doen. Maar da's sporadisch.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n zusje/zwager heb ik ook. Ze zitten dik in de schulden, maar er komen steeds meer dure dingen bij...
Dan vraag ik me toch af hoe ze dat doen hoor..

Nou idd -O-

Ik zwem niet bepaald in het geld en er zijn een heleboel dingen die ik er graag zou willen hebben/doen, maar dat stel ik dan maar uit hoor.
Vind het veel belangrijker dat ik mijn rekeningen kan betalen en nergens schulden heb.
 
Nou idd -O-

Ik zwem niet bepaald in het geld en er zijn een heleboel dingen die ik er graag zou willen hebben/doen, maar dat stel ik dan maar uit hoor.
Vind het veel belangrijker dat ik mijn rekeningen kan betalen en nergens schulden heb.

Ga niet zeggen dan wij geen schulden hebben, maar dat wat we hebben is niet belachelijk veel en nog te overzien.
We hebben allebei een lening afgesloten voor de motor tot we nog op onszelf woonden.
Die zijn nu beiden bijna afbetaald. En meer dan dat is er ook niet en wil ik niet.
Kan niet eens rood staan op de rekening. ( al kan dat soms wel een lastig zijn :+ )
 
Ik vind het ook veel leuker om een beetje koopjes op te zoeken, of uitjes via bijvoorbeeld vakantieveilingen te boeken.
Zo heb ik laatst een onbeperkt tapas arrangement "gewonnen" voor 6 personen voor nog geen 50 euro.
Dan eet ik toch net iets lekkerder dan dat ik de volle mep moet betalen :+
 
Ga niet zeggen dan wij geen schulden hebben, maar dat wat we hebben is niet belachelijk veel en nog te overzien.
We hebben allebei een lening afgesloten voor de motor tot we nog op onszelf woonden.
Die zijn nu beiden bijna afbetaald. En meer dan dat is er ook niet en wil ik niet.
Kan niet eens rood staan op de rekening. ( al kan dat soms wel een lastig zijn :+ )
Ik heb ook wel schulden, maar dat is bij m'n ouders die bijvoorbeeld een autoreparatie hebben voorgeschoten :+ Dat zijn soms net te grote uitgaven die je er dan net niet bij kan hebben :P En een studieschuld heb ik, maarja daar zit ik niet echt mee, die hebben zoveel mensen en heeft een goed doel. Anders kon ik niet studeren :)
 
Ik vind het ook veel leuker om een beetje koopjes op te zoeken, of uitjes via bijvoorbeeld vakantieveilingen te boeken.
Zo heb ik laatst een onbeperkt tapas arrangement "gewonnen" voor 6 personen voor nog geen 50 euro.
Dan eet ik toch net iets lekkerder dan dat ik de volle mep moet betalen :+
Jaa altijd leuk!

Heb vandaag een high-tea voor twee personen gekocht via Groupon voor helft van de prijs. Wilde ik met een vriendin gaan doen dus kwam mooi uit :+

Oh en ik had een keer onbeperkt pannenkoeken eten voor 2 personen voor 9 euro! Hoe leuk was dat *D Ook al krijg je er maar één op, is nog steeds goedkoper dan gewoon betalen _O- We hebben allebei 1,5 op haha.
 
Laatst bewerkt:
Ga niet zeggen dan wij geen schulden hebben, maar dat wat we hebben is niet belachelijk veel en nog te overzien.
We hebben allebei een lening afgesloten voor de motor tot we nog op onszelf woonden.
Die zijn nu beiden bijna afbetaald. En meer dan dat is er ook niet en wil ik niet.
Kan niet eens rood staan op de rekening. ( al kan dat soms wel een lastig zijn :+ )

Ik heb voor mijn motor geld geleend van mijn ouders, anders had ik denk ik een goedkopere motor gekocht.

Ik kan ook niet rood staan, maar ik moet zeggen dat ik haast nooit heb dat ik aan het einde van mijn loon nog een stuk maand over heb :+
Wel dat ik denk van, nu moet ik even moet oppassen :')

Wel komen we op onze gezamelijke rekening wel eens iets te kort nu ik niet meer 5 dagen per week op m'n werk lunch en avondeten krijg.. Dat scheelde toch aanzienlijk :o
 
Ik heb ook wel schulden, maar dat is bij m'n ouders die bijvoorbeeld een autoreparatie hebben voorgeschoten :+ Dat zijn soms net te grote uitgaven die je er dan net niet bij kan hebben :P En een studieschuld heb ik, maarja daar zit ik niet echt mee, die hebben zoveel mensen en heeft een goed doel. Anders kon ik niet studeren :)

Tja maar een studieschuld verdien je als het goed is dubbel en dwars weer terug toch? En hoef je niet heel snel af te betalen? Dat vind ik ook niets ergs nee :)
 
Ik heb voor mijn motor geld geleend van mijn ouders, anders had ik denk ik een goedkopere motor gekocht.

Ik kan ook niet rood staan, maar ik moet zeggen dat ik haast nooit heb dat ik aan het einde van mijn loon nog een stuk maand over heb :+
Wel dat ik denk van, nu moet ik even moet oppassen :')

Wel komen we op onze gezamelijke rekening wel eens iets te kort nu ik niet meer 5 dagen per week op m'n werk lunch en avondeten krijg.. Dat scheelde toch aanzienlijk :o
Oei dat zal inderdaad flink schelen!
 
Ik heb voor mijn motor geld geleend van mijn ouders, anders had ik denk ik een goedkopere motor gekocht.

Ik kan ook niet rood staan, maar ik moet zeggen dat ik haast nooit heb dat ik aan het einde van mijn loon nog een stuk maand over heb :+
Wel dat ik denk van, nu moet ik even moet oppassen :')

Wel komen we op onze gezamelijke rekening wel eens iets te kort nu ik niet meer 5 dagen per week op m'n werk lunch en avondeten krijg.. Dat scheelde toch aanzienlijk :o

We redden het meestal wel net, maar een beetje extra salaris zou erg welkom zijn.
Als Raoul nou stopt met roken hebben we zo 200,- extra over per maand :P
 
We redden het meestal wel net, maar een beetje extra salaris zou erg welkom zijn.
Als Raoul nou stopt met roken hebben we zo 200,- extra over per maand :P

Tom maakt zijn sigaretten zelf, dus is van ongeveer 6 euro per dag naar zo'n 12 euro per 2 weken gegaan. Scheelt echt veel!


Edit; maar dat betaald hij van zijn eigen rekening, wij storten altijd geld op de gezamelijke rekening voor de huur, verzekering en boodschappen :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan