Newbies #61 Waar topictitels in overleg gemaakt worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga ermee verder onderhandelen van zodra voor dit huis de onderhandse verkoopovereenkomst getekent is, dan kan ik met een "overbruggingskrediet" werken, zonder het risico te lopen dat mijn huidig huis niet binnen de 6 maand verkocht zou zijn.
Ah op die manier :)
 
Ik heb nog wel een mooie tulpenboom:

[afbeelding]

Staat ons gigantisch in de weg omdat de boom echt op een onlogische plaats staat.
Is wel een mooie boom. Maar is die niet al te groot om nog te kunnen verplanten?
Als die wortels al te diep zitten, is het niet simpel om die uit te graven hoor. heb in mijn huidige tuin voor een kameraad een Buxus uitgegraven, die ruim 2m hoog was, en heb tot anderhalve meter diep, en een cirkel van 4,5 doorsnee mioeten graven om die eruit te krijgen zonder de wortel te veel te beschadigen :P
 
Is wel een mooie boom. Maar is die niet al te groot om nog te kunnen verplanten?
Als die wortels al te diep zitten, is het niet simpel om die uit te graven hoor. heb in mijn huidige tuin voor een kameraad een Buxus uitgegraven, die ruim 2m hoog was, en heb tot anderhalve meter diep, en een cirkel van 4,5 doorsnee mioeten graven om die eruit te krijgen zonder de wortel te veel te beschadigen :P
Ik denk dat deze boom inderdaad al te groot is :P

En er zitten niet zoveel bloemen in omdat de boom half in de bosjes staat, dus hij krijgt amper zonlicht. Echt zo ontzettend zonde, want het is echt een mooie boom.

Ik denk dat wij hem van het voorjaar maar omzagen :/
 
Ik denk dat deze boom inderdaad al te groot is :P

En er zitten niet zoveel bloemen in omdat de boom half in de bosjes staat, dus hij krijgt amper zonlicht. Echt zo ontzettend zonde, want het is echt een mooie boom.

Ik denk dat wij hem van het voorjaar maar omzagen :/
Wanneer juist zou je die willen omzagen? Kan die verstekt worden? zelf heb ik daar wel (nog) geen verstand van, maar als dat mogelijk moest zijn, en ik mag zulke bomen zetten, zou dat kunnen door middel van verstekken ;)
 
Wanneer juist zou je die willen omzagen? Kan die verstekt worden? zelf heb ik daar wel (nog) geen verstand van, maar als dat mogelijk moest zijn, en ik mag zulke bomen zetten, zou dat kunnen door middel van verstekken ;)

Ze zijn ook niet heel duur in de tuincentra. Dus voor het gemak zou je ook gewoon een nieuwe kunnen kopen :)

Lees net wel dat als je echt een flinke boom zou hebben, dat je er hele mooie grijskleurige planken uit kan halen.
 
Pfoeh ik heb geen idee, dat zou ik Gh0st eens moeten vragen :P

@ Bibi, dat filmpje :o _O-
Heeft ie een beetje groene vingers :P interessant :Y
ik was hier een klein groente tuintje begonnen, om het al doende aan te leren, en als het goed zou blijken te gaan, was het mijn bedoeling dat dat elk jaar een stukje groter zou worden (tot de tuin op is natuurlijk :P ). Maar in Essen zal dat minder lukken tussen de bomen, dat is dan wel weer een minpuntje :')
Maar ach, dan kan ik mij wel met de boompjes enz bezig houden, lijkt mij ook wel leuk, en die twee pagadders van mij zitten steeds te zeuren wanneer ze mee boompjes mogen planten :') Had dat beter nog niet verteld, want hoe moet ik het hun uitleggen als dat toch niet zou doorgaan :P
 
Ze zijn ook niet heel duur in de tuincentra. Dus voor het gemak zou je ook gewoon een nieuwe kunnen kopen :)

Lees net wel dat als je echt een flinke boom zou hebben, dat je er hele mooie grijskleurige planken uit kan halen.
Maar tegen dat ie groot genoeg om er grijze planken uit te halen ... ben ikzelf wellicht ook al helemaal vergrijst :P
 
Believe it or not... wij gaan ook weer verven.
Als het goed is vanavond een definitieve kleur uitzoeken voor de hele woonkamer.

Voor zover definitief definitief is hier bij ons :+

Zo, enne goede morgen! :) Voel me weer prima, alleen nog stijf van m'n nek tot in mijn onderrug :/
Ik moet de trap en trappengat nog, zie er zo enorm tegenop :(
 
Heeft ie een beetje groene vingers :P interessant :Y
ik was hier een klein groente tuintje begonnen, om het al doende aan te leren, en als het goed zou blijken te gaan, was het mijn bedoeling dat dat elk jaar een stukje groter zou worden (tot de tuin op is natuurlijk :P ). Maar in Essen zal dat minder lukken tussen de bomen, dat is dan wel weer een minpuntje :')
Maar ach, dan kan ik mij wel met de boompjes enz bezig houden, lijkt mij ook wel leuk, en die twee pagadders van mij zitten steeds te zeuren wanneer ze mee boompjes mogen planten :') Had dat beter nog niet verteld, want hoe moet ik het hun uitleggen als dat toch niet zou doorgaan :P

Ja, hij is gek op alles wat met natuur enzo te maken heeft! En mijn opa's en oma's weten er veel van, die komen ook vaak met tips enzo, erg leuk!

Ik wil ook erg graag een groentetuin, maar dat lukt allemaal niet zo best hier inderdaad. Maar ik denk dat de voornaamste reden is dat er hier voornamelijk eikenbomen staan, dus de grond is erg zuur. Daarom wil ik graag een hele grote bak midden op het gras hier maken waar ik dan gewone tuinaarde in kan doen en daar wat groentes in planten!
Ik moet Gh0st alleen nog even zo gek krijgen dat hij zo'n bak voor me zal timmeren :P
 
Heeft ie een beetje groene vingers :P interessant :Y
ik was hier een klein groente tuintje begonnen, om het al doende aan te leren, en als het goed zou blijken te gaan, was het mijn bedoeling dat dat elk jaar een stukje groter zou worden (tot de tuin op is natuurlijk :P ). Maar in Essen zal dat minder lukken tussen de bomen, dat is dan wel weer een minpuntje :')
Maar ach, dan kan ik mij wel met de boompjes enz bezig houden, lijkt mij ook wel leuk, en die twee pagadders van mij zitten steeds te zeuren wanneer ze mee boompjes mogen planten :') Had dat beter nog niet verteld, want hoe moet ik het hun uitleggen als dat toch niet zou doorgaan :P

Je hebt ook bepaalde boompjes, die je, als die nog relatief klein zijn, in kleine stukken kan knippen van ± 20cm, die losse stokjes kun je dan in het voorjaar planten, en is dan ongeveer 99% kans dat die gewoon gaan groeien tot een nieuwe boom :}
Weet alleen niet voor welke boompjes dat allemaal geld, en hoe het precies werkt, maar zou wel goed kostenbesparend kunnen werken. Dan heb je uit 1 boompje ineens 5 boompjes :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kat serieus nooit eerder zo demonisch zien doen..

:^

379281_10151459947451159_1229044294_n.jpg


:') :+ So True...
 
Je hebt ook bepaalde boompjes, die je, als die nog relatief klein zijn, in kleine stukken kan knippen van ± 20cm, die losse stokjes kun je dan in het voorjaar planten, en is dan ongeveer 99% kans dat die gewoon gaan groeien tot een nieuwe boom :}
Weet alleen niet voor welke boompjes dat allemaal geld, en hoe het precies werkt, maar zou wel goed kostenbesparend kunnen werken.
Een soort van stekjes?

Ik heb geprobeerd stekjes van de klimop te maken, maar toen ik klaar was kwam ik er achter dat ik het verkeerd had gedaan _O-
 
_O-
Dan heb ik mezelf er ook mee.. :+

Denk dat ik gewoon een tijdje alleen maar rijstgerechten ga maken, die lust hij niet _O-
Dan beloof ik hem een dikke biefstuk wanneer de bak klaar is :P
dat eerste, is vaak ook het probleem waarom dat soort dingen vaak niet werken :j


die 2de is gewoon gemeen.... zou wel werken denk ik
 
Een soort van stekjes?

Ik heb geprobeerd stekjes van de klimop te maken, maar toen ik klaar was kwam ik er achter dat ik het verkeerd had gedaan _O-
Voorjaar word hier ook de tuin aangepakt.

To do
- schuur vergroten
- vijver aanleggen
- plek om motor te wassen maken
- terras aanleggen
- mini groente iets voor mij
- tuin aanplanten


Schuur moet wel groter dus dat eerst, overige tuin is voor mij :P


Moet zeggen dat het met verbouwen echt ideaal is om de gehele tuin bestraat te hebben!
Heb de eerste dag wel meters hoog onkruid tussen de tegens moeten verwijderen, het was net een oerwoud :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan