Newbie's go Friesland toertocht. T giet oan op tolve-08

Ik was een beetje euforisch en had dus in een krap bochtje het gas iets te vrolijk opengetrokken. Voor zover ik het me nog kan herinneren (ging snel) maakte ik bijna een highsider, maar klapte de motor toch weer terug op de 'binnenkant'.
Schade aan de motor zijn wat krasjes (meeste op de duovoetsteun en dynamocover, wat een vonken geeft dat) en een lichtelijk scheefstaand stuur, wat hopelijk een kwestie van boutjes losdraaien, rechtzetten en weer vastzetten is.
M'n pak is alleen wel door op de linker knie en -mouw.

Maarja, het pak zat toch niet optimaal en blijkbaar dus ook niet erg slijtvast. :X Ik was toch al van plan leer te kopen voor de zomer. Nu dus alleen niet nieuw, maar tweedehands.

Balen man!
als je stuur idd is gescheurd kan je hem beter vervangen.
zie je jezelf al rijden op de snelweg met het stuur afgebroken in je hand? :)
 
Zoals eerder beloofd...wat foto's van (deel van) Remond's Fryslan route, die ik vandaag heb proefgereden. Het is immers een thuiswedstrijd voor me, en het was perfect weer ervoor !!

Bij wijze van voorpret dan , met hopenlijk op 12 augustus net zulk lekker weer als ik vandaag had :


Mc Joure
[afbeelding]


Joure is inderdaad de plek van "Douwe Egberts" ;)
[afbeelding]


Paardenfoto voor Vera en andere 1-PK liefhebsters/liefhebbers
[afbeelding]


Wat optrekjes die ik zélf erg fraai vind :
[afbeelding]

[afbeelding]


Voor alle buitenlanders in twee talen aangegeven te Scharnegoutum :
[afbeelding]


Soms ligt er zoveel grind dat ze zelfs borden plaatsen |(
(Ik zie dan voor me, dat een ploegje een halve dag bezig is om zo'n bord te plaatsen, maar dan vooral NIET gelijk dat wegdek even grindvrij maakt :(
[afbeelding]


Zeg eens eerlijk...ooit van gehoord ? :?
[afbeelding]


Typisch weids landschap, met paarden, schapen en koeien ;)
[afbeelding]

En toen kwam ik thuis en bleek er een optocht van Old timer motoren en auto's ook mijn stadje aan te doen...had de camera nog bij me, dus...:
[afbeelding]

[afbeelding]


Héérlijk rondgereden, leuke en mooie route Remond ! :} :] *O*

Hey Erik,

Wat tof dat je een stuk van de rit alvast getest hebt. Ik zie Swarte Beien, maar dat ken ik wel. Mijn favoriete weggetje, alleen jammer van split in de bochten in het tweede gedeelte, de Slachtedyk *O*

Ik heb gisteren daar ook gereden, vergezeld door m'n echtgenote achterop en mijn maat op de motor van m'n echtgenote. Even naar Harlingen geweest. Visje gegeten bij het veer naar de eilanden. Gelukkig geen snelweg gezien, altijd goed :Y

Beetje jammer dat ik niet de route van Remond heb kunnen rijden, al was het maar een stukje. Hopelijk straks als ik de motor weer in de eigen garage heb, pak ik hem wat makkelijker. Nu staat ie bij m'n maat in de schuur. Die is overigens met een hele vette motor bezig. Hij is een CB750F uit 83 aan het opknappen. Wordt een hele dikke caferacer. Misschien komt ie wel mee in augustus. Moet ie wel achter rijden, want die open pijpen van hem wil je niet in de follow-up hebben :')
 
@MotoFreaky
Mooi dat het voornamelijk bij het pak gebleven is.
Ik zal mijn stuur ook nog 's moeten checken, bedacht ik me vanochtend.
De krassen zijn van minder belang.
 
Laatst bewerkt:
aanmeldingen bijgewerkt *O*


@erik
je haalt precies de 2 punten aan waar ikzelf nog aan zat te twijfelen, maar ach
midlandsdyk zal ik er uithalen inderdaad, te krap/smal

die 2de, is nog open voor discussie :+
ik zal die omweg ook nog eens even testen :)


@brokkenmakers
willen jullie even ophouden :+
 
Laatst bewerkt:
Ohh, zit dat zo.
Aftellen tot je weer kunt rijden, leuk is dat he? |(

Ik mag zelf ook aftellen, een half weekje gelukkig. Ben zelf ook onderuitgegaan en heb nu een nieuw (tweedehands, goedkoop) pak nodig. Alleen weer eens wachten op geld.

Hoe lang en breed ben je? Misschien heb ik nog wel wat in 't leer voor je.

Edit: Nevermind.. zie op je motorstek dat je een vent bent :P
 
Laatst bewerkt:
@brokkenmakers
willen jullie even ophouden :+
Sorry meneer. :+

Hoe lang en breed ben je? Misschien heb ik nog wel wat in 't leer voor je.

Edit: Nevermind.. zie op je motorstek dat je een vent bent :P
_O-
Dan heb ik nog een motor pak voor hem ;) Motorshopper: Berik combi MT 52
Kan altijd weg voor een leuke prijs :Y
Ja, maar die is zwart met rood, dus dan kijk ik eerst even of ik iets kan vinden dat wat meer bij m'n motor past of wat neutraler is qua kleur. Maar ik zal het onthouden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan er waarschijnlijk een weekendje van maken... Zaterdag heen rijden naar Friesland, zondag tour rijden en weer terug! Heb er nu al zin in!! :D

Ik zou het niet doen als ik jou was. Die friezen liggen alleen maar dwars, ze hebben allemaal een bed van 2 bij 2 meter. Kunnen ze 's-nachts ook dwars liggen!

[me="IQski"]probeert zijn woonplaats even snel te verbergen[/me]
*foek* mislukt! :')
 
Ik zou het niet doen als ik jou was. Die friezen liggen alleen maar dwars, ze hebben allemaal een bed van 2 bij 2 meter. Kunnen ze 's-nachts ook dwars liggen!

[me="IQski"]probeert zijn woonplaats even snel te verbergen[/me]
*foek* mislukt! :')

Stug, Dwars, Onverstaanbaar .... ik hoor alleen maar slechte berichten over Friezen O-)
 
Stug, Dwars, Onverstaanbaar .... ik hoor alleen maar slechte berichten over Friezen O-)

:^ en daarom ben ik afgevaardigd om daar verandering in te brengen. Maar aangezien die zogenaamde stugge friezen pas loskomen bij de nodige alcoholische versnaperingen, heb ik me nu al een dilerium gedronken en ben geen steek verder :9
 
Laatst bewerkt:
:^ en daarom ben ik afgevaardigd om daar verandering in te brengen. Maar aangezien die zogenaamde stugge friezen pas loskomen bij de nodige alcoholische versnaperingen, heb ik me nu al dilerium gedronken en ben geen steek verder :9

Dus als jullie drinken zijn jullie wel verstaanbaar en als jullie niet drinken niet?

Omgekeerde wereld :+
 
Friezen ontdooien pas als het vriest.

[me="@nne"]heeft nog een ieniemieniepietsie fries bloed.....[/me]
 
Ben beniewd. Heb friesland alleen nog maar vanaf de A7 gezien vanuit een ... Uh .... Auto ....
 
Ok, voor mij een ovb graag :Y
Ziet er goed uit en ik zou moeten kunnen als alles zo blijft in de planning zoals die nu is.
Ik houd het hier in de gaten :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan