NewbieToer 2004

Wanneer de NewbieToerrit?

  • 1 mei

    Stemmen: 9 69,2%
  • 1 mei

    Stemmen: 4 30,8%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Fully

MF veteraan
6 jun 2003
14.110
4
Ermelo
Definitieve datum: 1 mei

Velen van de posters in (centraal) ik heb rijlessen!! zijn inmiddels in het gelukkige bezit van het zo felbegeerde A-stempeltje.

Aangezien het weer beter wordt en de dagen langer, leek het mij wel een goed idee om een toerrit voor newbies in elkaar te knutselen. Op 17 april hebben Ted, Phr3ak, Revenant en ik een route uitgezet. De rit voert ons richting natuurgebied De Weerribben.

Dus..... liefhebbers kunnen zich hier melden.

--------------------------------------------------

De deelnemers:

- Fully
- Phr3ak
- Heinoosmotormeissie Koninginnedag in Amsterdam...
- fbw motor stuk
- Thompson per mail afgemeld
- Martian Maniac
- Ted
- Jethro kan niet op zaterdag
- pizzaman om transporttechnische redenen niet aanwezig
- maart78 per mail afgemeld, gaat VRO1 doen
- aardbei wil echt wel mee
- Revenant gaat die dag VRO1 doen B| ;)
- V FRed S
- JohnK6
- bouke
- 4-tje misschien wel, misschien niet
- cdundee
- edje666
- Flagg

--------------------------------------------------

Vertrekpunt

Parkeerplaats bij de Kringloopwinkel in Zwolle:
Nieuwe Deventerweg 6

Dit punt ligt langs de ringweg in Zwolle en is vanuit diverse richtingen makkelijk te vinden. Tevens is hier een tankstation aanwezig.

routebeschrijving naar vertrekpunt volgt nog

Routebeschrijving naar vertrekpunt

Vanuit Amersfoort:

- A28 afslag 18 Zwolle-Zuid
- bij verkeersplein rechtsaf
- vervolgens alsmaar rechtdoor (richting Marslanden)
- na tunneltje rechtsaf bij eerste verkeerslichten (Ittersumallee – afslag Schelle Ittersum-Noord)
- bij verkeerslichten voor spoorwegovergang linksaf (Nieuwe Deventerweg)
- verzamelpunt bevindt zich rechts

Vanuit Groningen / Leeuwarden:

- A28 afslag 18 Zwolle-Zuid
- verkeersplein driekwart rond
- verder zoals hierboven vermeld

Vanuit de richting Heino:

- vanaf de Heinoseweg bij Zwolle linksaf de Oldeneelallee op
- bij de derde verkeerslichten rechtaf (IJsselallee)
- bij de eerste verkeerslichten linksaf (Ittersumallee - afslag Schelle Ittersum-Noord)
- bij de verkeerslichten voor het spoor linksaf (Nieuwe Deventerweg)
- verzamelpunt bevindt zich rechts

Vanuit de riching Deventer (via de dijk)

- sla bij Zwolle linksaf de oude doorgaande weg in (Hollewandsweg, afslag “Het hofje van...”)
- ga bij de rotonde rechtdoor
- bij de verkeerslichten rechtdoor (Nieuwe Deventerweg)
- verzamelpunt bevindt zich links aan het einde van deze weg

Tijden

verzamelen: vanaf 12:00 uur
vertrek: 12:30 uur
kan evt aangepast worden indien men dit te laat/vroeg vindt

Kosten

Tijdens de rit zal het Zwartewater overgestoken worden per pont. Uiteraard zijn hieraan kosten verbonden. Deelnemers dienen dit zelf te betalen. Eventuele versnaperingen en overige kosten onderweg komen ook voor eigen rekening.

kosten pont: € 1.50 per motor


Wat verder nog van belang is

Iedereeen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route- beschrijving zichtbaar op je motor bevestigt en leesbaar is. Als je met een groep rijdt, adviseren wij de deelnemers om in groepen van 8 - 10 de voorgeschreven route te rijden. Dit is veiliger en overzichtelijker en voorkomt eventuele irritaties bij de overige verkeers- deelnemers.

Rijd je eigen tempo. Gaat het te snel of te langzaam, maak dit dan kenbaar. Kan er geen overeenstemming worden bereikt, rijd dan bij een groep die beter aansluit bij jouw rijstijl of ga individueel verder. Houd er rekening mee dat er onder de deelnemers ervaren groepsrijders alsmede minder ervaren of beginnende motorrijders aanwezig zijn. De groep past zich aan de minst ervaren rijder(s) aan.
Rijd baksteensgewijs, en houd degene die achter je rijdt zichtbaar in je spiegel. In geval van calamiteiten stopt diegene die zijn achterligger niet meer in de spiegel ziet, en de voorligger stopt als zijn achterligger niet meer in de spiegel zichtbaar is. Let wel op overige verkeer en stop op een veilige plaats.

Iedereen die meerijdt in een toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van motorrijdend Nederland.

Aansprakelijkheid
Alle deelnemers rjiden voor eigen risico.De organisatie en/of coördinator(en) kan/kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen danwel incidenten waarbij personen, motoren en/of voorwerpen zijn betrokken.

De route

De route staat inmiddels op papier. Er zijn twee zip-bestanden beschikbaar:

- http://www.frabber.net/MF/toerdoc_kaarten.zip (routedocument plus kaarten) (met dank aan Ted voor de kaarten :} )

- http://www.frabber.net/MF/toerdoc.zip (alleen het document)

voor beide bestanden geldt: rechtsklikken op de link en Opslaan als...
 
Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid: Phr3ak, let op! het wordt een rit die in één (1) dag te doen is. We gaan dus niet kamperen ofzo. ik in ieder geval niet

[me]Phr3ak bergt ze camping spullen alweer op :+ [/me]
 
Maar liefst 3 dagen te vroeg mijn rijbewijs gehaald '( Maar als ik kan op de datum die geprikt word ga ik zeker wel mee....zwolle is nl veel te dichtbij om deze kans voorbij te laten gaan!
 
Maar liefst 3 dagen te vroeg mijn rijbewijs gehaald '( Maar als ik kan op de datum die geprikt word ga ik zeker wel mee....zwolle is nl veel te dichtbij om deze kans voorbij te laten gaan!
Zo beter?

1) voor het gemak is iedereen die na of vlak voor het begin van bovenvermeld topic zijn of haar A-stempeltje heeft gehaald een newbie. En verder iedereen die zich newbie voelt, om wat voor reden dan ook, of gewoon gezellig mee wil rijden.
 
Wil wel mee, maar 15/16 mei staat helaas al in mijn agenda volgeboekt. Dus indien het niet dan is. :P

(Rijbewijs sinds eind februari)
 
Ben ik ook een NEWBIE???? Vanaf Nov me Atje *D

Respect! Ik heb m ook sinds november.... :}
En dan heb jij nu al een dikke boete aan je reet....ff je nieuwe gixxer testen zeker.... })
oja, ik wil opzich ook best wel mee! Beginnen op boulevard scheveningen....? Zou wel mooi zijn voor mij..... :+
 
Hey mensen,
ik heb sinds gisteren ook een motor dus nu wil ik ook graag mee toeren. Heb de poll al wel ingevuld voor 15/16 mei. Zaterdags heb ik vaak wel tijd, zondags moet ik meestal voetballen. Maar laat het maar ff weten, dan kijk ik of ik die dag vrij kan houden. Wil er best wat voor afzeggen (heb laatste tijd toch al wat minder lol aan de voetbal). Er moet trouwens wel duidelijk worden aangegeven waar we verzamelen want ik weet weinig te vinden in die omgeving. Meestal print ik de complete route uit met de routeplanner, maar da's nog geen garantie dat ik ok daadwerkelijk overkom :)
Greetz
Martian

[edit]
Misschien kunnen we de toer beter voor de mega-meeting houden? Of wordt dat te kort dag voor de meesten?
Oja, en 23 mei kan natuurlijk helemaal niet he, da's namelijk de dag dat Twente de beker gaat winnen :)
 
Laatst bewerkt:
IK WIL OOK MEE !!!
mag dat ? mag dat?, Asjebliiiiieft ???
:+

Als het kan qua datum. dan ga ik zekers mee. heb dan ook maar op eerder gestemd, kan niet wachten ;)

ook leuke route . . . .
 
Hey mensen,
ik heb sinds gisteren ook een motor{/quote]
Gefeliciteerd!

Er moet trouwens wel duidelijk worden aangegeven waar we verzamelen want ik weet weinig te vinden in die omgeving.

Weet nog niet waar we verzamelen. Zal wel ergens in Zwolle zijn, bij mij thuis ofzo :) . Maar daar komt nog wel een routebeschrijving voor tzt.

Misschien kunnen we de toer beter voor de mega-meeting houden? Of wordt dat te kort dag voor de meesten?

Tja, uhm.... als ik voor die tijd iets van een route heb.....

Oja, en 23 mei kan natuurlijk helemaal niet he, da's namelijk de dag dat Twente de beker gaat winnen :)
Alvast gefeliciteerd dan!
 
Kijk! Superidee! You can count me in.. En nog redelijk in de buurt ook })
Zolang het maar op een zondag is (of een maandag, maar dat is heel erg zekers te weten niet te verwachten uiteraard natuurlijk jah! Zo...)

GroetjeZ!

Jethro
 
Jij bent toch wel aardig bekend hier in de omgeving? iets met fietsen geloof ik

O-)

Als je nog hints, tips, suggesties hebt dan hoor ik het graag.

eerdere post kende je dus al :)

maar ik ken (ook) die omgeving redelijk goed, kom zelf uut Zwolle :]

Verdere hints, tips en zo weet ik zo 123 niet, aangezien ik niet de "exacte" route weet, wellicht moet je het ook niet zo vast aangeven/plannen. ivm onverwachte wegwerkzaamheden oid zul je vaak wel een keertje om moeten rijden. motorrijden is ook een beetje vrijheid, toch ? dus een indicatie dmv plaatsen lijkt mij voldoende.

Mocht je bij het verder organiseren toch graag wat meer detail willen, dan kan dit uiteraard. Voor aanvulling op de reeds bekende route weet ik nog wel wat routes, ligt eraan wat het antwoord op het volgende punt is, namelijk : Wellicht is het wel handig om een maximale tijdsduur / afstand te bepalen, voordat de route via noordfriesland en de achterhoek terug naar zwolle gaat ;) maar met een aantal pauzes kom je een heel eind.

bij het in groepen racefietsen zijn er altijd vaste voorrijder(s) en vaste hekkensluiter(s), welke dus de route, snelheid en dergelijke bepalen, weet niet of zoiets bij motortourtochten hoort ?
 
eerdere post kende je dus al :)

maar ik ken (ook) die omgeving redelijk goed, kom zelf uut Zwolle :]

Verdere hints, tips en zo weet ik zo 123 niet, aangezien ik niet de "exacte" route weet, wellicht moet je het ook niet zo vast aangeven/plannen. ivm onverwachte wegwerkzaamheden oid zul je vaak wel een keertje om moeten rijden. motorrijden is ook een beetje vrijheid, toch ? dus een indicatie dmv plaatsen lijkt mij voldoende.

Mocht je bij het verder organiseren toch graag wat meer detail willen, dan kan dit uiteraard. Voor aanvulling op de reeds bekende route weet ik nog wel wat routes, ligt eraan wat het antwoord op het volgende punt is, namelijk : Wellicht is het wel handig om een maximale tijdsduur / afstand te bepalen, voordat de route via noordfriesland en de achterhoek terug naar zwolle gaat ;) maar met een aantal pauzes kom je een heel eind.

bij het in groepen racefietsen zijn er altijd vaste voorrijder(s) en vaste hekkensluiter(s), welke dus de route, snelheid en dergelijke bepalen, weet niet of zoiets bij motortourtochten hoort ?
Met een beetje georganiseerde groep blijf je, in ieder geval tot een pauze, in dezelfde volgorde rijden als dat je bent begonnen. Daarmee heb je binnen een groep meer rust. Er wordt niet constant ingehaald en weer geremd. Het is bovendien zo dat de wat meer ervaren rijder(s) achterin de groep rijden, omdat daar toch een groter verschil in de snelheid ontstaat als voorin.

Er zijn ook tochten waar iedereen om je heen "vliegt". Dat spreekt mij in ieder geval niet aan.
 
Heb zelf het weekend 15/16 mei gestemd, maar pin me daar maar niet op vast ofzo :P

Ieder weekend vindt ik wel best ;) Dus zit niet aan een bepaald weekend vast ofzo :)
 
haha Phreak heeft heel veel zin zo te zien :)
Heb trouwens een website bij m'n favorieten staan met allerlei motorroutes. Zal zometeen ff kijken of er een route bijzit in omgeving Zwolle. Scheelt Fully weer een hoop werk. Ben het overigens ook eens met een van de vorige posters, route hoeft niet tot in de puntjes vast te liggen, als diegene die voorop rijd maar een idee heeft welke kant we uitmoeten rijd ik er wel achteraan :)
Greetz
Martian
 
Terug
Bovenaan Onderaan