Nico Bakker (GS) rebuild

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moriwakid

MF veteraan
29 dec 2008
14.297
3
Een nieuw topic... *O*

Voor mij is de zomer wel zonnig *D want:

Ik heb van Ronfzr een Nico Bakker Suzuki GS 1000 overgenomen. Oorpronkelijk bouwjaar van de Suzuki 1979. Ombouw tot een Bakker is gedaan door Rene Cortie motoren in Amsterdam in 1985. Bakker Framebouw
Dit is gedaan met behoud van de originele voorvork,remmen en wielen. Het blok is vervolgens na 3 jaar veel olie gaan gebruiken op cilinder 2 & 3. Ook ligt het krukaslager er uit. Die is dus naar z'n grootje...
De motor heeft door omstandigheden de afgelopen 20 jaar doorgebracht in een schuurtje in dozen en kratjes. -O-

De bedoeling is om hem als endurance racer weer op te bouwen. Waarvan ik jullie natuurlijk uitvoerig op de hoogte ga houden en ook de nodige hulp nodig zal hebben :+

Dus vrijdag alles ingeladen in de boedelbak en voor het eerst in 20 jaar zat ie weer op de weg _O-


begin stand

full


1 jaar later...

full


de bouwers.. O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Alle onderdelen lagen in kratjes en bakjes. Voorzover ik vandaag heb kunnen constateren is alles redelijk compleet.
full
 
Jesus christus chris!!! Waar haal je de tijd vandaan voor al die projecten! Ik heb al moeite om 1 blokkie op te bouwen, de motor van mn vriendin rijdend te houden en af en toe te gaan crossn.... :o
 
Laatst bewerkt:
Carters en cilinders maar even in elkaar gehangen, spaart ruimte in de garage :+
full
 
Jesus christus chris!!! Waar haal je de tijd vandaan voor al die projecten! Ik heb al moeite om 1 blokkie op te bouwen, de motor van mn vriendin rijdend te houden en af en toe te gaan crossn.... :o


Eigenlijk weet ik dat ook zelf nog niet helemaal Ilja, laat ik beginnen met het feit dat ik geen haast heb :N . Verder heb je natuurlijk niet vaak de kans een Bakker te kopen, dus een beetje een impuls aankoop wellicht _O-
 
De banden zijn er 20 jaar geleden nieuw omgekomen en dat zijn ze nog :)

de haartjes en de stickers zitten nog op het loopvlak :Y
full
 
Verder zater er 2 spiksplinter nieuwe bobines bij, los in een zakje. Aan het frame ontbrak er eentje, dat zal de reden zijn.

full
 
Vandaag het frame verder gestript en alle spullen schoongemaakt en roestige boutjes en pruttel in de kliko gemikt :+

full
 
Vroeg in de middag stond het zaakje er zo bij, en is de achterbrug inmiddels geaborteerd ;)



full
 
En toen ik het licht uitdeed in de garage vanavond waren we hier ge-eindigd :P

full
 
Dank allen voor de bemoedigende woorden...

heb ik ook wel nodig voor de tegenvallertjes hier en daar :+

zoals voor deze deuk in de alu tank :(

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan